• Business

    Sonae Sierra-Bluehouse: Νέο εκπτωτικό εμπορικό κέντρο στη Λάρισα-Στα 9 εκατ. ευρώ η επένδυση


    Nα «αναστήσουν» το Pantheon Plazza στη Λάρισα με τη μετατροπή του σε εκπτωτικό εμπορικό κέντρο που θα απευθύνεται σε ολόκληρη την περιοχή της Θεσσαλίας, υπό την ονομασία Fashion City Outlet, επιχειρούν η Sonae Sierra με τη Bluehouse, υλοποιώντας επένδυση ύψους 9 εκατ. ευρώ.

    Το Fashion City Outlet, σύμφωνα με όσα είπαν χθες τα στελέχη των δύο εταιρειών, θα ανοίξει τις πύλες του το φθινόπωρο (τέλος Οκτωβρίου, αρχές Νοεμβρίου) δημιουργώντας 600 νέες θέσεις εργασίας. Εκτείνεται σε 20.000 τ.μ. και θα φιλοξενήσει περισσότερα από 70 γνωστά καταστήματα, θα διαθέτει, πολυκινηματογράφο με τρεις σύγχρονες αίθουσες, παιδότοπο και ποικιλία επιλογών σε εστιατόρια και καφέ καθώς και 1.600 δωρεάν θέσεις στάθμευσης.

    Η προσδοκία είναι όταν θα ανοίξει να έχει μισθωθεί (υπογεγραμμένες συμβάσεις) περίπου το 80% των καταστημάτων του και να λειτουργεί το 65%. Βάσει των εκτιμήσεων τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του μπορεί να πετύχει συνολικό τζίρο της τάξεως των 30 εκατ. ευρώ. Μελλοντικά θα εξεταστεί η επέκτασή του σε γειτονικό οικόπεδο με δυνατότητα δόμησης 4.000 τ.μ.

    Ο Θάνος Ευθυμιόπουλος, επικεφαλής της Sonae Sierra στην Ελλάδα, απαντώντας σε ερώτημα του mononews.gr για το τι έφταιξε και δεν πήγε καλά το εν λόγω εμπορικό με την προηγούμενή του μορφή, μίλησε για την κρίση σε συνδυασμό με το γεγονός ότι δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί με επιτυχία το κέντρο της Λάρισας. Με τη νέα του μορφή προσδοκάται ότι θα είναι συμπληρωματικό των υπολοίπων αγορών της περιοχής. «Είμαστε βέβαιοι» πρόσθεσε ο ίδιος, «ότι η ανάπτυξη και λειτουργία του Fashion City Outlet θα ωφελήσει τόσο την τοπική αγορά, όσο και την τοπική κοινωνία και τον τουρισμό. Επιδίωξή μας είναι να συνεργαστούμε στενά με τις επιχειρήσεις, τους φορείς και τις αρχές τις περιοχής, ώστε να μεγιστοποιήσουμε τα οφέλη για την τοπική οικονομία».

    Ο Νίκος Ρούπακας, Υπεύθυνος Εκπτωτικών Κέντρων της Bluehouse, συμπλήρωσε πως «το Fashion City Outlet αποτελεί ένα νέο σχήμα που συνδυάζει αγορές σε προσιτές τιμές με πολλές επιλογές ψυχαγωγίας, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Έχει όλες τις προοπτικές να καταστεί ένας κορυφαίος εμπορικός και ψυχαγωγικός προορισμός για τους κατοίκους της Λάρισας και Θεσσαλίας ευρύτερα».

    Η Sonae Sierra, διεθνής εταιρεία που ειδικεύεται στην ανάπτυξη και διαχείριση εμπορικών κέντρων, έχει στην ιδιοκτησία της 46 εμπορικά κέντρα, τρέχουσας αξίας περίπου 7 δισ. ευρώ, και διαχειρίζεται ή και εκμισθώνει 81 εμπορικά κέντρα με μεικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια 2,5 εκατ. τ.μ. και περίπου 9.300 καταστήματα. Διατηρεί γραφεία σε 12 χώρες, παρέχοντας υπηρεσίες σε πελάτες με διαφορετικά γεωγραφικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά, οι οποίοι βρίσκονται σε Πορτογαλία, Αλγερία, Βραζιλία, Κολομβία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Μαρόκο, Ρουμανία, Ρωσία, Σλοβακία, Ισπανία, Τουρκία και Τυνησία. Στην παρούσα φάση αναπτύσσει 20 εμπορικά κέντρα, 7 εκ των οποίων για λογαριασμό τρίτων.

    Μαζί με την εταιρεία Ακροπόλ Χαραγκιώνης η Sonae Sierra είναι ιδιοκτήτης έκτασης στο Παλιό Φάληρο για την οποία έχει σχεδιαστεί το εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο AegeanPark, το οποίο ωστόσο έχει κολλήσει σχεδόν δύο δεκαετίες στην γραφειοκρατία.

    Ο κ. Ευθυμιόπουλος, ρωτήθηκε και για το Aegean. Απάντησε, εμμέσως, με αναφορά στη μεγάλη επένδυση, ύψους 200 εκατ. ευρώ, που πραγματοποιεί η διεθνής εταιρεία στο Βουκουρέστι δημιουργώντας 3.000 θέσεις εργασίας. Όπως είπε «Έχουμε όρεξη να επενδύσουμε στην Ελλάδα, αν μας δοθεί η ευκαιρία. Σε άλλες χώρες η υποδοχή των επενδυτών είναι διαφορετική…» Πρόσθεσε πως η Sonae Sierra είναι στην χώρα μας από το 2.000 και πως ενόψει νέας προσπάθειας για το AegeanParkέχουν επικαιροποιηθεί οι σχετικές μελέτες.

    Η Bluehouse ιδρύθηκε το 2004 και είναι εταιρεία επενδύσεων και ανάπτυξης ακίνητων, με δραστηριότητα στην Ελλάδα (συμμετέχει στο McArthurGlen Designer Outlet στα Σπάτα) την Τσεχία, την Πολωνία, την Ουγγαρία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, καθώς και στην Κροατία, τη Σερβία και την Κύπρο. Το τελευταίο διάστημα επαναδραστηριοποιείται και πάλι στην Ελλάδα. Μεταξύ άλλων έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των στοών του Αρσάκειου στο κέντρο της Αθήνας με σχέδιο να αναπτύξει μια αγορά με παραδοσιακά εδέσματα και καταστήματα εστίασης.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Α. Δαυίδ (Coca Cola HBC): Η οικογένεια -με κέρδη 436 εκατ.- που έκλεισε 4 εργοστάσια και απέλυσε 2.500 εργαζόμενους

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Αποχωρεί από την αγορά των VLGC, πούλησε και τα 4 πλοία του. Όλες οι λεπτομέρειες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αναστάσης Δαυίδ (Coca Cola) : «Την αλήθεια την «φτιάχνει» κανείς ακριβώς όπως φτιάχνει και το ψέμα» (Οδυσσέας Ελύτης)



    ΣΧΟΛΙΑ