• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Αμετάβλητη παρέμεινε η ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 12-16 Φεβρουαρίου.

    Σταθερά κινήθηκε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στα πλοία τύπου Capesize στο ξεκίνημα της εβδομάδας, παρά την αργία της Δευτέρας στην Ιαπωνία.

    Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της εβδομάδας άρχισε να παρουσιάζει σημάδια ύφεσης καθώς αρκετοί ναυλωτές απουσίαζαν λόγω της έναρξης του Καρναβαλιού στην Βραζιλία και της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς, με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να φανούν και περισσότερο διατεθειμένοι να ναυλώσουν σε χαμηλότερα επίπεδα από εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών.

    Έτσι, ο δείκτης BCI την Παρασκευή (16/2) διαμορφώθηκε στις 1608 μονάδες με απώλειες της τάξεως των 182 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 12,396 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική πτώση της τάξεως των $ 1,740.

    Συγκεκριμένα, στον Ειρηνικό και στον Ατλαντικό οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας πτώση με την τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα από $ 6.80 ανά τόνο που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα να υποχωρεί μέχρι την Παρασκευή στα $ 6.41 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα υποχώρησε κατά $ 0.66 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 16.19 ανά τόνο.

    Ενδεικτική συμφωνία του Ειρηνικού που αναφέρθηκε στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 3/6 Μαρτίου στα $ 6.40 ανά τόνο, ενώ στον Ατλαντικό στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα αναφέρθηκε ναύλος της τάξεως των $ 16.05 ανά τόνο με ημερομηνίες 15/24 Μαρτίου.

    ‘Αλλη ενδεικτική συμφωνία στον Ατλαντικό ήταν σε φορτίο από το Puerto Bolivar προς το Rotterdam με ημερομηνίες 10/19 Μαρτίου στα $ 8.25 ανά τόνο και με option για εκφόρτωση στην Gijon στα $ 7.95 ανά τόνο.

    Αναφορικά με την αγορά της Νότιου Αφρικής ο δείκτης έκλεισε στα $ 12.46 ανά τόνο με πτώση της τάξεως των $ 0.75 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο και με αναφορά συμφωνίας σε φορτίο από το Richards Bay προς το Krishnapatnam με ημερομηνίες 1/10 Μαρτίου στα $ 9.15 ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 172,000dwt/2001 με παράδοση στο Zhouhai για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 14,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Στον Ατλαντικό η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε σε υποτονικούς τόνους, στην συνέχεια όμως η κινητικότητα αυξήθηκε καθώς παρουσιάστηκαν νέα φορτία κυρίως σιτηρών από τη Νότιο Αμερική με αποτέλεσμα προς το κλείσιμο οι τιμές των ναύλων να παραμείνουν σχετικά σταθερές.

    Στην Ευρώπη αντίθετα, παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων ορυκτών ενώ παράλληλα η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων άρχισε να αυξάνεται.

    Στα μικρά ταξίδια Βαλτικής οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με τις τελευταίες αντίστοιχες συμφωνίες δηλαδή στα $ 10,000 ημερησίως ενώ παράλληλα στα υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια με φορτία σιτηρών σε πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $ 10,000 ημερησίως με παράδοση στην περιοχή της Ευρώπης/Γιβραλτάρ.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, η κινητικότητα της αγοράς κυρίως λόγω της Κινέζικής Πρωτοχρονιάς μειώθηκε παρόλα αυτά το κλίμα σε γενικές γραμμές παρέμεινε θετικό καθώς οι τιμές των ναύλων σταθεροποιήθηκαν. Στα νότια, η εικόνα ήταν θετική καθώς παρουσιάστηκαν στην αγορά νέες απαιτήσεις από την Ινδονησία και τις δυτικές ακτές της Αυστραλίας.

    Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων κυμάνθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων αντίστοιχων συμφωνιών λόγω της αυξημένης προσφοράς του διαθέσιμου τονάζ.

    Έτσι, για παράδειγμα, αρχικά αναφορά έγινε σε ναύλωση ενός πλοίου χωρητικότητας 76,000dwt/2005 για ένα κυκλικό ταξίδι Ινδονησίας από το Taichung στα $ 9,000 ημερησίως ενώ προς τα μέσα της εβδομάδας αναφέρθηκε άλλη ναύλωση ενός Γιαπωνέζικης κατασκευής πλοίου χωρητικότητας 78,000dwt για παρόμοιο ταξίδι από το Davao στα $ 11,900 ημερησίως.

    Αντίστοιχες τάσεις ακολούθησε και η αγορά στα βόρεια του Ειρηνικού με περιορισμένη κινητικότητα αλλά με τις τιμές των ναύλων να κυμαίνονται σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα των τελευταίων συμφωνιών.

    Έτσι για παράδειγμα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας αναφορά έγινε σε ναύλωση ενός πλοίου χωρητικότητας 75,000dwt για κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού από το CJK στα $ 8,500 ημερησίως ενώ προς το κλείσιμο αναφέρθηκε παρόμοια ναύλωση ενός νεώτερης χρονολογίας, ιαπωνέζικής κατασκευής πλοίου χωρητικότητας 76,000dwt από το Kunsan στα $ 10,000 ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αγορά στον Ειρηνικό ήταν υγιής με αναφορά σε πλοίο χωρητικότητας 93,000dwt που ναυλώθηκε από τις ανατολικές ακτές της ακτές της Αυστραλίας (aps basis) για ταξίδι προς την Ινδία στα $ 11,000 ημερησίως + $ 215,000ΒΒ (ballast bonus).

    Supramax/Ultramax

    Σε υποτονικούς τόνους κινήθηκε η αγορά την εβδομάδα πέρασε λόγω της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς χωρίς όμως από ότι φαίνεται οι τιμές των ναύλων ιδιαίτερα να επηρεαστούν και παρέμειναν σχετικά σταθερές.

    Έτσι, για παράδειγμα οι ναύλοι στα ιαπωνέζικων χαρακτηριστικών πλοία τύπου Supramax κυμάνθηκαν μεταξύ $ 9,500-$ 10,000 ημερησίως με παράδοση στην Σιγκαπούρη για ταξίδι με φορτίο κάρβουνου από την Ινδονησία προς την Κίνα ενώ στην Άπω Ανατολή δεν παρουσίασαν μεγάλη μεταβολή με τα μεγαλύτερης χωρητικότητας Supramax να πετυχαίνουν με παράδοση την Nότιο Κορέα για κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού με φορτίο σιτηρών $ 8,000-$8,500 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, στα backhaul ταξίδια οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σε σταθερά επίπεδα με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Tess 58 για ταξίδι προς τις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής στα $ 3,000 ημερησίως για τις πρώτες 65 μέρες.

    Στο μεταξύ, στις αγορές της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας οι μεταβολές ήταν μικρές ενώ παρατηρήθηκε αύξηση του όγκου των φορτίων σιτηρών κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να ενεργοποιηθεί και το ενδιαφέρον σε χρονοναυλώσεις περιόδου.

    Τέλος, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής ήταν ενεργή καθώς η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων περιορίστηκε ενώ αναφορά έγινε σε πλοίο χωρητικότητας 63,000dwt το οποίο φαίνεται να ναυλώθηκε για υπερατλαντικό ταξίδι από τις βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής προς την Δυτική Μεσόγειο στα $ 19,000 ημερησίως.

    Τέλος, στα Handysize, η αγορά στις περιοχές της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας παρέμειναν σχετικά αμετάβλητες παρά τα χαμηλά επίπεδα κινητικότητας λόγω των διακοπών της Κίνας με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 35,000 dwt με παράδοση στο Τσανακαλέ για ταξίδι εντός Μεσογείου στα χαμηλά επίπεδα των $ 8,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, στην Άπω Ανατολή η κινητικότητα της αγοράς ήταν ικανοποιητική με τις τιμές των ναύλων να έχουν βελτιωθεί ενώ παράλληλα, στην Νοτιοανατολική Ασία παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα με ενδεικτική αναφορά σε πιθανή ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 39,000 dwt διαθέσιμο στην Ινδονησία για κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού στα $ 10,000 ημερησίως (basis dop).

    Τέλος, η αγορά του Ινδικού ωκεανού κινήθηκε σε υποτονικούς τόνους παρόλα αυτά οι τιμές των ναύλων παρουσίασαν μικρή βελτίωση.

    ναυλαγορά ναυτιλία

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δ. Μελισσανίδης: Το super deal και η μεγάλη επιστροφή στην Aegean Marine

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Λιβανός: Νέα κίνηση ισχυροποίησης του στόλου της GasLog

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ελληνόκτητο τάνκερ πουλήθηκε με απόφαση δικαστηρίου της Ναμίμπια



    ΣΧΟΛΙΑ