• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Σταθερές με οριακή ενίσχυση ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 16-20 Ιουλίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, οριακή βελτίωση παρουσίασε η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Capesize κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε με αποτέλεσμα ο δείκτης BCI την Παρασκευή (20/7) να διαμορφωθεί στις 3,205 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 49 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 24,446 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 159.

    Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας οι ναύλοι από την Βραζιλία ήταν ενισχυμένοι όπως επίσης και από τον Βόρειο Ατλαντικό λόγω της στενής διαθεσιμότητας σε τονάζ ενώ αντίθετα η αγορά του Ειρηνικού κινήθηκε σε πιο ήπιους τόνους με την αργία της Ιαπωνίας την Δευτέρα να επηρεάζει την εικόνα.

    Παρόλα αυτά, το κλίμα της αγοράς γενικά παρέμεινε θετικό καθώς οι ναύλοι σε όλες τις περιοχές βελτιώθηκαν με εξαίρεση στα μέσα της εβδομάδας, οπότε η κινητικότητα υποχώρησε και παρατηρήθηκε οριακή ύφεση.

    Έτσι, ο δείκτης στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα έκλεισε στα $ 22.26 ανά τόνο με εβδομαδιαία οριακή άνοδο της τάξεως των $0.14 ανά τόνο ενώ αντίστοιχα η διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao ενισχύθηκε στα $8.95 ανά τόνο από $8.90 ανά τόνο που είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα.

    Ενδεικτική ναύλωση του Ειρηνικού που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 169,000 dwt/2009 με παράδοση στην Νότιο Κορέα σε συνέχεια υφιστάμενης ναύλωσης για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Νότιο Κορέα στα $ 19,000 ημερησίως.

     

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax/Kamsarmax

    Στον Βόρειο Ατλαντικό, η αγορά της Ευρώπης σε fronthaul ταξίδια αρχικά παρουσίασε σημάδια βελτίωσης που όμως ήταν παροδικά. Παρόλα αυτά, καθώς σε γενικές γραμμές το διαθέσιμο τονάζ ήταν περιορισμένο, οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Βαλτικής ή σε μεγάλης διάρκειας ταξίδια με φορτία σιτηρών ενισχύθηκαν. Σε κυκλικά ταξίδια μέσω του Murmansk προς την Ανατολική Μεσόγειο και επαναπαράδοση στο Passero σε πλοία τύπου Kamsarmax παραδοτέα στην Βόρεια Ευρώπη κυμάνθηκαν μεταξύ $17-18Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής κινήθηκε σε σχετικά ήπιους τόνους, καθώς το ενδιαφέρον των ναυλωτών μετατοπίστηκε σε πλοία με διαθεσιμότητα στις αρχές Αυγούστου και με τους ναύλους σε fronthaul ταξίδια σε πλοία τύπου Kamsarmax να κινούνται κοντά στα επίπεδα των $15,750+$575Κ(ΒΒ).

    Επιπροσθέτως, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά των υπερατλαντικών ταξιδιών από την περιοχή της Νότιας Αμερικής με την κινητικότητα να παραμένει σχετικά υποτονική και τους ναύλους γενικά να διατηρούνται σε σταθερά επίπεδα.

    Παρόλα αυτά, ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Panamax με αναμενόμενη ημερομηνία άφιξης στις αρχές Αυγούστου και με επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-Passero στα $19,750 ημερησίως.

    Νοτιότερα, η εποχιακή αγορά των σιτηρών της Μαύρης Θάλασσας άρχισε να ενισχύεται με αποτέλεσμα να παρατηρηθεί και ικανοποιητική ζήτηση σε πλοία με κατεύθυνση την Νοτιοανατολική Ασία και την Κίνα. Καθώς όμως η προσφορά σε τονάζ ήταν περιορισμένη οι ναύλοι οδηγήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα ενώ παράλληλα η έλλειψη διαθέσιμων πλοίων στην Μεσόγειο ανάγκασε τους ναυλωτές να διευρύνουν την αναζήτηση μέχρι και σε πλοία διαθέσιμα στον Περσικό κόλπο.

    Στην αγορά του Βόρειου Ειρηνικού το γενικότερο κλίμα ήταν αρνητικό, καθώς παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε υγιής εισροή νέων φορτίων σιτηρών και ορυκτών, η αυξημένη διαθεσιμότητα σε prompt τονάζ οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα σε σύγκριση με εκείνα των προηγούμενων ναυλώσεων.

    Ενδεικτική ναύλωση που ολοκληρώθηκε στα μέσα της εβδομάδας ήταν σε ιαπωνικής κατασκευής πλοίο τύπου eco Kamsarmax διαθέσιμο στην Ιαπωνία για κυκλικό ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού με φορτίο σιτηρών κοντά στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

    Επίσης, νοτιότερα, ο αριθμός των απαιτήσεων σε φορτία Ινδονησιακού άνθρακα συγκριτικά με εκείνον των διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος, καθώς η ζήτηση από τους Κινέζους ήταν χαμηλή. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο Κινέζικης κατασκευής τύπου super-eco Kamsarmax διαθέσιμο στις Φιλιππίνες για ταξίδι προς την Μαλαισία στα $10,500 ημερησίως.

    Αντίθετα, η κινητικότητα της αγοράς των Post-Panamaxes κινήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα με υγιή αριθμό νέων απαιτήσεων που βοήθησαν στην απορρόφηση του διαθέσιμου spot/prompt τονάζ όμως οι ναύλοι γενικά παρέμειναν αμετάβλητοι.

    Τέλος, το ενδιαφέρον σε χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν περιορισμένο κυρίως λόγω της αδυναμίας της αγοράς. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 82,000 dwt, διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα για περίοδο 12 μηνών στα $ 14Κ ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό η αγορά την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε θετικούς ρυθμούς με αρκετή κινητικότητα ειδικά σε υπερατλαντικά ταξίδια όπου οι ναύλοι από τον κόλπο της Αμερικής σε πλοία με ημερομηνίες Ιουλίου ενισχύθηκαν.

    Ενδεικτικά αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 57,000 dwt με ημερομηνίες Ιουλίου για ταξίδι με φορτίο petcoke προς την Aνατολική Μεσόγειο στα υψηλά επίπεδα των $17Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, οι ναύλοι από τις ανατολικές ακτές της νοτίου Αμερικής παρέμειναν σταθεροί και σε πλοία χωρητικότητας 58,000 dwt παραδοτέα στο Σάντος σε ταξίδια προς την περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας κυμάνθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $13Κ+$350ΒΒ ενώ σε υπερατλαντικά παραδοτέα στην Recalada προς την Μεσόγειο περίπου στα μεσαία επίπεδα των $15Κ ημερησίως.

    Στο μεταξύ, διαφορετική εικόνα παρουσίασε η αγορά της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας καθώς η αγορά βελτιώθηκε σημαντικά και οι ναύλοι σε ταξίδια fronthaul συνέχισαν να δυναμώνουν ειδικά σε πλοία τύπου Ultramax ενώ σε ταξίδια από την Μεσόγειο προς την Δυτική Αφρική και πίσω προς τον κόλπο της Αμερικής οι ναύλοι βελτιώθηκαν καλλιεργώντας μικρά αλλά σταθερά κέρδη των δεικτών.

    Επιπροσθέτως, οι απαιτήσεις σε φορτία scrap από την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας όμως οι ναύλοι παρέμειναν σχετικά αμετάβλητη με ενδεικτική πρόσφατη ναύλωση σε πλοίο χωρητικότητας 53,000 dwt στα $11Κ ημερησίως.

    Η αγορά του Ειρηνικού μέχρι το τέλος της εβδομάδας παρέμεινε σε ήπιους τόνους λόγω του μεγάλου αριθμού των διαθέσιμων πλοίων.

    Παρόλα αυτά, κάποιες ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν σε υγιή επίπεδα όπως για παράδειγμα σε πλοίο χωρητικότητας 56,000 dwt διαθέσιμο στην περιοχή της Ιαπωνίας-Κορέας που ναυλώθηκε για ταξίδι μέσω της κοινοπολιτείας της πρώην Σοβιετικής Ένωσης (CIS) για ταξίδι προς την Κίνα κοντά στα $12Κ ημερησίως.

    Στην Νοτιοανατολική Ασία η αγορά ήταν πιο ενεργή από εκείνη της Βόρειας Ασίας, κυρίως λόγω των φορτίων ινδονησιακού άνθρακα και με τους ναύλους σε ταξίδια από την Ινδονησία προς την Κίνα/Άπω Ανατολή σε πλοία χωρητικότητας 58,000 dwt διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη να κυμαίνονται στα μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως και στην Νότιο Κίνα περίπου στα μεσαία με υψηλά των $8Κ ημερησίως. Επίσης, σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας κινήθηκαν στα υψηλά των $8Κ ημερησίως.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου οι προσφορές των πλοιοκτητών σε πλοία τύπου Supramax ανάλογα με την χώρα κατασκευής κινήθηκαν μεταξύ $12.5-13Κ ημερησίως αν και οι ναυλωτές δεν έδειχναν διατεθειμένοι να πληρώσουν πάνω από τα υψηλά των $11Κ με $12Κ ημερησίως.

    Στα Handysize, οι ναύλοι την εβδομάδα που πέρασε ενισχύθηκαν, ειδικά στην Μαύρη Θάλασσα όπου η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη και με αρκετές ναυλώσεις.
    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 32,000 dwt προς τις ανατολικές ακτές της Αμερικής στα υψηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως και σε πλοίο χωρητικότητας 38,000 dwt από την Μαύρη Θάλασσα για εντός Μεσογείου απασχόληση στα μεσαία των $9Κ ημερησίως.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε η αγορά των ανατολικών της νοτίου Αμερικής με άνοδο των ναύλων ενώ αντίθετα κατά την διάρκεια της εβδομάδας η αγορά του κόλπου της Αμερικής παρουσίασε σημάδια ύφεσης.

    Από την άλλη, σε σταθερά επίπεδα κινήθηκε η αγορά του Ινδικού ωκεανού καθώς παρατηρήθηκε κινητικότητα σε παράκτια ταξίδια με φορτία χάλυβα όπως επίσης και στον Περσικό κόλπο και την Νοτιοανατολική Ασία.

    Οι ναύλοι της Άπω Ανατολής παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι ενώ προς το τέλος της εβδομάδας το κλίμα έγινε θετικότερο λόγω της εισροής νέων φορτίων σιτηρών, ξυλείας και scrap που όμως δεν κατάφεραν να οδηγήσουν τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 39,000 dwt διαθέσιμο στην περιοχή της Ιαπωνίας-Κορέας για κυκλικό ταξίδι Βόρειου Ειρηνικού κοντά στα $11Κ ημερησίως, αν και οι αναλυτές σχολίασαν ότι η παραπάνω συμφωνία ήταν εξαίρεση και δεν αντιπροσώπευε την εικόνα της αγοράς.

    Τέλος, αναφορικά με την αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας ο αριθμός των φορτίων παρέμεινε σε πολύ χαμηλά επίπεδα με τους πλοιοκτήτες να δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλη απασχόληση για τα πλοία τους.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Vrontados Shipping: H νέα κίνηση ανανέωσης του στόλου της οικογένειας Λω

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ελληνική ναυτιλιακή εγκαταλείπει τα τάνκερ και μένει με ένα μόνο bulker

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Paul Wogan (GasLog): Ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να επηρεάσει την αγορά LNG



    ΣΧΟΛΙΑ