• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Σταθερή αλλά με μικρές διακυμάνσεις ήταν η ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 2-6 Ιουλίου 2018, με εξαίρεση των Capesizes που παρουσίασαν σημαντική άνοδο.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, μετά από δυο εβδομάδες συνεχών απωλειών η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Capesize, παρά τις πτωτικές τάσεις που παρατηρήθηκαν στο ξεκίνημα εβδομάδας, ενεργοποιήθηκε ανοδικά με αποτέλεσμα ο δείκτης BCI την Παρασκευή (6/7) να διαμορφωθεί στις 3,086 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 916 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης. Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 24,273 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 6,163.

    Συγκεκριμένα, στον Ατλαντικό οι spot ναύλοι κινήθηκαν ανοδικά κυρίως λόγω της στενής διαθεσιμότητας του τονάζ στην Βραζιλία. Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας παρατηρήθηκε μείωση του όγκου των ναυλώσεων και οι ναύλοι παρουσίασαν οριακή πτώση.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Ειρηνικού που ύστερα από δυο εβδομάδες χαμηλής κινητικότητας ενισχύθηκε λόγω της αυξημένης δραστηριότητας των ανθρακωρύχων και των operators.

    Ο δείκτης στην διαδρομή (C3) από την Βραζιλία προς την Κίνα έκλεισε στα $ 22.45 ανά τόνο με εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως των $1.69 ανά τόνο ενώ αντίστοιχα η διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao ενισχύθηκε στα $ 9.06 ανά τόνο από $7.16 ανά τόνο που είχε βρεθεί την προηγούμενη εβδομάδα.

    Άκρως αισιόδοξο ήταν το κλίμα στα fronthaul ταξίδια καθώς για το δεύτερο δεκαπενθήμερο Ιουλίου πληροφορίες αναφέρουν τις προθέσεις της Vale το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους να μεταφέρει πάνω από 100 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος σε αντίθεση με το πρώτο που ήταν μόλις 82 εκατ. τόνοι.

    Παράλληλα, ανοδικά κινήθηκε και η αγορά της Νοτίου Αφρικής καθώς ο δείκτης (C17) από το Saldanha bay προς το Qingdao μέχρι την Παρασκευή ενισχύθηκε στα $ 15.67 ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική ναύλωση στον Ειρηνικό που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 176,500 dwt/2012 με παράδοση στο CJK για ταξίδι μέσω της δυτικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $ 18,500 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax/Kamsarmax

    Στον Βόρειο Ατλαντικό, η αγορά παρουσίασε βελτίωση με περισσότερα φορτία σε υπερατλαντικά και fronthaul διαδρομές και με την διαθέσιμη χωρητικότητα να έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια στενότητας ενώ παράλληλα στήριξη πρόσφερε και η ενισχυμένη αγορά των Capesizes καθώς κάποια φορτία διαιρέθηκαν.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά των σιτηρών από τις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων μέχρι τα τέλη Ιουλίου έχει συρρικνωθεί με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Ασία σε πλοία τύπου Kamsarmax να κυμανθούν περίπου σε παρόμοια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα δηλαδή $16Κ+$600(ΒΒ).

    H αγορά του Bόρειου Ειρηνικού παρέμεινε υπερφορτωμένη σε διαθέσιμο τονάζ και με παράλληλα λίγα φορτία σιτηρών, ενώ μοναδική στήριξη παρείχε η αγορά της Aνατολικής Αυστραλίας με τα φορτία άνθρακα προς την Κίνα και Ινδία.

    Επίσης, νοτιότερα, παρόλο που υπήρξαν νέα φορτία Ινδονησιακού άνθρακα προς την Κίνα ο όγκος δεν ήταν επαρκής έτσι να απορροφηθεί ο μεγάλος αριθμός διαθέσιμων πλοίων.
    Έτσι, για παράδειγμα, αναφέρθηκε ναύλωση σε υπερήλικης χρονολογίας πλοίο τύπου Panamax διαθέσιμο στην Nότιο Κίνα στα χαμηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο Κορεάτικης κατασκευής πλοίο τύπου Kamsarmax για ταξίδι προς τις Φιλιππίνες ναυλώθηκε στα μεσαία των $9Κ ημερησίως.

    Τέλος, το ενδιαφέρον σε χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν περιορισμένο κυρίως λόγω της πτωτικής spot αγοράς. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 82,000 dwt διαθέσιμο στην μεσαία Κίνα για μικρή περίοδο στα επίπεδα των $ 13Κ ημερησίως ενώ παράλληλα άλλο πλοίο Ιαπωνέζικης κατασκευής και χωρητικότητας 98,000 dwt διαθέσιμο στην βόρειο Κίνα ναυλώθηκε για περίοδο 14-17 μηνών στα $16Κ ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Στον Ατλαντικό, η αγορά κινήθηκε σε ήπιους τόνους με την εικόνα της Μαύρης Θάλασσας να δείχνει υπερφορτωμένη σε διαθέσιμο τονάζ και με τους ναύλους προς την Ευρώπη σε πλοία τύπου Supramax να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως ενώ παράλληλα σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή μεταξύ $14.5-15Κ ημερησίως.

    Επίσης, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Ευρώπης με τους ναύλους να παρουσιάζουν ύφεση ενώ στην αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής τα φορτία παρέμειναν περιορισμένα με τους ναύλους σε πλοία τύπου Ultramax για φόρτωση μέσα στον Ιούλιο να κινούνται κοντά στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $14Κ+$425Κ(ΒΒ).
    Από την άλλη, στον κόλπο της Αμερικής το κλίμα της αγοράς βελτιώθηκε ειδικά στα υπερατλαντικά ταξίδια με τους ναύλους σε πλοία τύπου Ultramax να κυμαίνονται κοντά στα $17Κ ημερησίως και στα Supramax περίπου στα $15Κ ημερησίως.

    H αγορά του Ειρηνικού συνέχισε να κινείται πτωτικά λόγω της υπερπροσφοράς σε διαθέσιμο τονάζ στην περιοχή ενώ ειδικά βόρεια του Ειρηνικού ο αριθμός των φορτίων ήταν περιορισμένος με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε πλοία τύπου Ultramax διαθέσιμα στην Κορέα/Ιαπωνία για ταξίδια Bόρειου Ειρηνικού ή κυκλικά Αυστραλίας να κυμανθούν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, πτώση παρουσίασαν οι ναύλοι και στα backhaul ταξίδια με φορτία χάλυβα καθώς σε πλοία τύπου Supramax σε ταξίδια προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν κοντά στα $7Κ ημερησίως και περίπου στα $5Κ προς τον κόλπο της Αμερικής με κλιμάκωση μετά τις 65 μέρες.

    Από την άλλη, στην Νοτιοανατολική Ασία η αγορά των φορτίων άνθρακα ήταν σχετικά ενεργή, παρόλα αυτά, η υπερπροσφορά σε διαθέσιμο τονάζ στα βόρεια οδήγησε τους ναύλους σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς κάποιοι πλοιοκτήτες επέλεξαν να στείλουν τα πλοία τους προς την Ινδονησία με έρμα.

    Έτσι, σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη οι ναύλοι από την Ινδονησία για κυκλικό ταξίδι κυμάνθηκαν μεταξύ $10-11Κ ημερησίως ενώ σε πλοία διαθέσιμα στις Φιλιππίνες κοντά στα $12Κ ημερησίως.

    Τέλος, στις χρονοναύλωσεις μικρής περιόδου η αγορά παρουσίασε ύφεση με τα πλοία τύπου Ultramax να ναυλώνονται στα χαμηλά επίπεδα των $13Κ ημερησίως ενώ παράλληλα τα Ιαπωνικών προδιαγραφών Supramax κοντά στα $11.5Κ ημερησίως.

    Στα Handysize τώρα, αντίθετα από την προηγούμενη εβδομάδα η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα.

    Στην Ευρώπη και την Δυτική Μεσόγειο παρόλο που μερικές ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν η αγορά παρουσίασε ύφεση και σε ταξίδια από την Δυτική Μεσόγειο προς την Δυτική Αφρική οι ναύλοι κυμάνθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $8Κ και προς την Καραϊβική στα υψηλά των $7Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, στην Μαύρη θάλασσα τα διαθέσιμα πλοία υπερτερούσαν σε σχέση με τα φορτία και έτσι σε ταξίδια προς την Ευρώπη οι ναύλοι κινήθηκαν κοντά στα $6Κ ημερησίως ενώ πληροφορίες ανέφεραν ότι πλοίο διαθέσιμο στην Τουρκία ναυλώθηκε σε fronthaul ταξίδι προς την Ταΐλάνδη στα $9Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, ύφεση παρουσίασε η αγορά του Ινδικού ωκεανού ειδικά στην περιοχή της ανατολικής Ινδίας με έναν αριθμό πλοίων να επιλέγει να ταξιδέψει με κατεύθυνση την Σιγκαπούρη με έρμα ενώ άλλα προτίμησαν να παραμείνουν σε θέσεις spot.

    Τέλος, η αγορά της Άπω Ανατολής κινήθηκε σε αρκετά ήπιους τόνους με έλλειψη φορτίων και παράλληλα υπερπροσφορά διαθέσιμης χωρητικότητας οδηγώντας κάποια πλοία στην απόφαση να ταξιδέψουν προς τις δυτικές ακτές της Αμερικής με έρμα παρά τον περιορισμένο αριθμό φορτίων του Βόρειου Ειρηνικού.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας με τους ναύλους να υποχωρούν και με τα πλοία χωρητικότητας 32,000 dwt διαθέσιμα στην Ινδονησία σε ταξίδια με φορτίο αλατιού από την Αυστραλία προς την Άπω Ανατολή να ναυλώνονται κοντά στα $9Κ ημερησίως.

    bulker ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Οικονόμου: Αποχωρεί από την αγορά των VLGC, πούλησε και τα 4 πλοία του. Όλες οι λεπτομέρειες

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Σ. Τσαντάνης: Πώς θα αναχρηματοδοτήσει δύο capesizes η Seanergy

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σε ελληνική ναυτιλιακή το… περιζήτητο capesize της NS United



    ΣΧΟΛΙΑ