• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Capesize bulker

    Capesize bulker


    Μικτές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 28 Μαΐου – 1 Ιουνίου 2018. 

    Πτωτικά, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, κινήθηκε αρχικά η ναυλαγορά των πλοίων τύπου Capesize εν μέρει και λόγω των αργιών στην Μεγάλη Βρετανία και την Σιγκαπούρη.
    Παρόλα αυτά, η εικόνα στα μέσα της εβδομάδας άλλαξε, καθώς η κινητικότητα της αγοράς αυξήθηκε σημαντικά με αποτέλεσμα οι ναύλοι να ανακάμψουν και ο δείκτης BCI την Παρασκευή (28/5) να διαμορφωθεί στις 1,602 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 207 μονάδων σε σχέση με το κλείσιμο της προηγούμενης.

    Παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 13,180 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 2,003.

    Συγκεκριμένα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά παρουσίασε περαιτέρω πτώση παρά τον ικανοποιητικό αριθμό φορτίων σιδηρομεταλλεύματος που παρατηρήθηκε από την
    Δυτική Αυστραλία ενώ παράλληλα η αγορά του Ατλαντικού συνέχισε να βρίσκεται υπό πτωτική πίεση με λίγη στήριξη από fronthaul ταξίδια.

    Η θετική έκβαση της απεργίας των φορτηγατζήδων στην Βραζιλία, η οποία έληξε μετά από εννέα εβδομάδες και είχε δημιουργήσει προβλήματα στις εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, βοήθησε το κλίμα της αγοράς και παρά το γεγονός ότι παρέμεινε υπερφορτωμένη σε διαθέσιμα πλοία για το πρώτο δεκαήμερο Ιουνίου, οι ναύλοι προς το κλείσιμο ενισχύθηκαν.

    Η εξέλιξη αυτή είχε ως αποτέλεσμα ο δείκτης (C3) στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να παρουσιάσει εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως του $1.71 ανά τόνο και να διαμορφωθεί στα $17.73 ανά τόνο, ενώ στην διαδρομή (C5) από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao έκλεισε στα $ 7.52 ανά τόνο.

    Στο μεταξύ, ανοδικά κινήθηκαν οι ναύλοι και στα υπερατλαντικά και fronthaul ταξίδια του Βόρειου Ατλαντικού παρά τον περιορισμένο αριθμό φορτίων και με το διαθέσιμο τονάζ να παραμένει αμετάβλητο σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα με αποτέλεσμα τα υπερατλαντικά να κυμανθούν κοντά στα $11Κ ενώ τα fronthaul ταξίδια περίπου στα $24Κ ημερησίως.

    Αναμένεται περαιτέρω βελτίωση της αγοράς καθώς εκτιμάται ότι ο αριθμός των φορτίων θα αυξηθεί με το διαθέσιμο τονάζ να στενεύει ενώ το θετικό κλίμα της αγοράς της Βραζιλίας και του Ειρηνικού θα βοηθήσει την κατάσταση.

    Ενδεικτική χρονοναύλωση περιόδου που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 177,243 dwt/2005 με παράδοση στην Άπω Ανατολή για περίοδο 12-15 μηνών και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 18,000 ημερησίως.

    Panamax/Kamsarmax
    Υποτονικά κινήθηκε η αγορά του Ατλαντικού στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε λόγω της έλλειψης φορτίων την προηγούμενη εβδομάδα. Παρόλα αυτά, στην συνέχεια η κινητικότητα ενισχύθηκε με την αγορά να παρουσιάζει σημαντική βελτίωση.
    Στον Βόρειο Ατλαντικό οι ναύλοι σταθεροποιήθηκαν όμως τα φορτία άνθρακα ήταν αρκετά περιορισμένα ενώ παράλληλα το διαθέσιμο τονάζ δεν μειώθηκε. Επιπροσθέτως, οι πλοιοκτήτες έδειξαν μεγαλύτερη προτίμηση στα μικρής διάρκειας κυκλικά ταξίδια Βαλτικής, καθώς οι ναύλοι κινήθηκαν σε λίγο υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα μεγαλύτερης, κοντά στα μεσαία των $7Κ ημερησίως.
    Παράλληλα, η αγορά σε ταξίδια των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής προς την Άπω Ανατολή έδειξε σημάδια ανάκαμψης.
    Επιπροσθέτως, η κινητικότητα της αγοράς βελτιώθηκε ενώ η εικόνα της προσφοράς και της ζήτησης κυμάνθηκε σε πιο υγιή επίπεδα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με τα πλοία διαθέσιμα προς τα τέλη Ιουνίου να πετυχαίνουν ναύλους στα μεσαία επίπεδα των $15Κ+$500Κ (ΒΒ).
    Πάντως σε γενικές γραμμές αναμένεται βελτίωση της αγοράς καθώς τα πλοία που ταξιδεύουν προς την περιοχή με έρμα δείχνουν να έχουν μειωθεί.
    Αντίθετα, σε ήπιους τόνους κινήθηκε η αγορά της Άπω Ανατολής την εβδομάδα που πέρασε με τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων να έχει αυξηθεί ενώ παράλληλα τα νέα φορτία δεν ήταν επαρκή για την απορρόφηση τους.
    Συγκεκριμένα, στον Βόρειο Ειρηνικό η αγορά ήταν υποτονική με λίγα φορτία σιτηρών ενώ παράλληλα, στην Ινδονησία παρά τα υγιή επίπεδα φορτίων άνθρακα, η προσφορά των διαθέσιμων πλοίων στα νότια ήταν μεγάλη με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε πλοία τύπου Kamsarmax διαθέσιμα στην Κίνα σε κυκλικά ταξίδια μέσω της Ανατολικής Αυστραλίας προς την Ινδία, να κυμανθούν περίπου στα $ 11Κ ημερησίως ενώ μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής στα υψηλά των $11Κ ημερησίως.
    Επιπροσθέτως, η αγορά των Post-Panamaxes ακολούθησε τις ίδιες τάσεις με τα μικρότερης χωρητικότητας πλοία και οι ναύλοι σε κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $10Κ ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Μικτές ήταν οι τάσεις της αγοράς του Ατλαντικού.

    Συγκεκριμένα, στην αγορά της Ευρώπης δεν υπήρξαν πολλές αναφορές παρόλα αυτά από άποψη κινητικότητας παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη με περιορισμένη δραστηριότητα σε σχέση με τα φορτία scrap ενώ οι ναύλοι παρουσίασαν ύφεση.

    Ενδεικτικά σε πλοία τύπου Tess58 σε ταξίδια προς την Μεσόγειο κυμάνθηκαν περίπου στα υψηλά επίπεδα των $12Κ, προς τον Κόλπο της Αμερικής κοντά στα $8Κ ημερησίως και προς την Άπω Ανατολή στα επίπεδα των $17Κ.

    Παρόμοια εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας, καθώς η αυξημένη προσφορά του διαθέσιμου τονάζ άσκησε πίεση στους ναύλους ειδικά σε ταξίδια από την Μαύρη Θάλασσα προς τον Κόλπο της Αμερικής όπου κυμάνθηκαν κοντά στα $6Κ ημερησίως ενώ σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή περίπου στα $15Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, η κινητικότητα της αγοράς του Κόλπου της Αμερικής ήταν πιο αυξημένη με τους ναύλους να εμφανίζουν σημάδια βελτίωσης και έτσι ενδεικτικά σε πλοία τύπου Supramax σε fronthaul ταξίδια με φορτία σιτηρών κυμάνθηκαν κοντά στα $18Κ ημερησίως ενώ στα υπερατλαντικά με φορτία petcoke και επαναπαράδοση στην Μεσόγειο περίπου στα μεσαία επίπεδα των $13Κ ημερησίως.

    Στην Άπω Ανατολή, η σταθερή ροή φορτίων από της περιοχή του CIS δεν ήταν επαρκής για να απορροφηθεί ο μεγάλος αριθμός πλοίων που αναμένεται να ελευθερωθεί στα βόρεια ενώ τα φορτία του Βόρειου Ειρηνικού ήταν περιορισμένα με αποτέλεσμα η αγορά να παρουσιάσει ύφεση και οι ναύλοι στα κυκλικά ταξίδια σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Κορέα να κυμανθούν κοντά στα $11Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, λόγω της αδύναμης αγοράς του Ειρηνικού τα backhaul ταξίδια είχαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τους πλοιοκτήτες με αποτέλεσμα οι ναύλοι σε ταξίδια προς την Ευρώπη και Μεσόγειο να κυμανθούν στα μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, στην αγορά της νοτιοανατολικής Ασίας ο περιορισμένος αριθμός φορτίων άνθρακα προς την Κίνα σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά του διαθέσιμου τονάζ λόγω των πλοίων που ταξιδεύουν με έρμα από την Ινδία είχε αρνητική επίπτωση στους ναύλους που υποχώρησαν κατά μέσο όρο $1,000 ημερησίως με αποτέλεσμα σε πλοία τύπου Supramax διαθέσιμα στην Νότιο Κίνα να κυμανθούν κοντά στα $11Κ και σε εκείνα διαθέσιμα στην Σιγκαπούρη περίπου στα μεσαία επίπεδα των $12Κ ημερησίως.

    Handysize

    Στα Handysize, η αγορά του Ατλαντικού παρουσίασε αρνητική εικόνα με χαμηλά τα επίπεδα κινητικότητας.

    Στον κόλπο της Αμερικής η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ αυξήθηκε με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν ενώ παράλληλα στην Μεσόγειο η περιορισμένη κινητικότητα της αγοράς δημιούργησε αβεβαιότητα στους πλοιοκτήτες οδηγώντας τους ναύλους σε οριακά χαμηλότερα επίπεδα όπως για παράδειγμα σε ταξίδια προς τον κόλπο της Αμερικής όπου κυμάνθηκαν στα υψηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, υπό πτωτική τροχιά βρέθηκε και η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ειδικά σε spot διαθέσιμα πλοία η σε σύντομο χρονικό διάστημα.

    Παράλληλα, υποτονικά κινήθηκε και η αγορά του Ειρηνικού παρόλα αυτά οι ναύλοι παρέμειναν σχετικά αμετάβλητοι σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα όπως για παράδειγμα στον βόρειο Ειρηνικό όπου ενώ η κινητικότητα ήταν περιορισμένη πληροφορίες ανέφεραν ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 38,000 dwt για ταξίδι βόρειου Ειρηνικού στα $11Κ ημερησίως.

    Στην Νοτιοανατολική Ασία οι ναύλοι σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία σε ταξίδια προς την Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως και στα μεγαλύτερα στα μεσαία με υψηλά των $10Κ ημερησίως.

    ναυλαγορά ναυτιλία

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: «Deep Sea Metro II»: Το πλωτό γεωτρύπανο που πέρασε από την οικογένεια Αγγελόπουλου στην Τουρκία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Μαρτίνος: Η επαναστατική ψηφιακή πλατφόρμα που ετοιμάζει η Signal Maritime

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Probunkers: Η νέα εταιρεία του bunkering για τα πλοία LNG



    ΣΧΟΛΙΑ