• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships


    Ανοδικές τάσεις παρουσίασε η  ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 25-29 Μαρτίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ανοδικές γενικά ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των Containerships την εβδομάδα που πέρασε αν και συγκριτικά με τον Μάρτιο του 2017 και 2018 η ανάκαμψη κινήθηκε με πιο αργούς ρυθμούς.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, ο αριθμός των ναυλώσεων ήταν περιορισμένος κυρίως όμως λόγω της στενής διαθέσιμης χωρητικότητας. Παράλληλα, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 6500 TEU και 5000 TEU (ευρύτερου φάρδους) πληροφορίες ανέφεραν κάποιες νέες συμφωνίες ενώ το κλίμα της αγοράς φαίνεται να παρέμεινε θετικό και με ανοδικές προβλέψεις σε σχέση με τα επίπεδα των ναύλων.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς ήταν αυξημένη με τους ναύλους στην Ασία να διαπραγματεύονται μεταξύ $8-8.5Κ ημερησίως. Σύμφωνα με τους αναλυτές, εφόσον, η αγορά συνεχίσει να κινείται στα τρέχοντα επίπεδα δραστηριότητας προβλέπεται οι ναύλοι το επόμενο διάστημα να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αντίθετα, στην κατηγορία των 3500 TEU, η αγορά κινήθηκε υποτονικά με περίπου δέκα πλοία να παραμένουν διαθέσιμα στην Ασία ενώ παράλληλα οι προτεινόμενοι ναύλοι από τους πλοιοκτήτες στην περιοχή κινήθηκαν μεταξύ $8-8.5Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, ο αριθμός των απαιτήσεων σε ημερομηνίες Απριλίου ήταν ικανοποιητικός με αποτέλεσμα και το διαθέσιμο τονάζ γρήγορα να απορροφηθεί ενώ οι ναύλοι σε πλοία τύπου Mipo φαίνεται να σταθεροποιήθηκαν στα $8.5Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στην περιοχή του Ατλαντικού παρατηρήθηκε έλλειψη κινητικότητας όμως αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η διαθέσιμη χωρητικότητα με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από εκείνα της Ασίας.

    Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, τα επίπεδα της ζήτησης σε σύγκριση με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας ήταν χαμηλότερα καθώς παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων οδηγώντας έτσι και μερικά πλοία κυρίως στην περιοχή της Ασίας, σε αδράνεια. Αντίθετα, στον Ατλαντικό η εικόνα της αγοράς ήταν πιο ισορροπημένη με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να παραμείνουν υψηλότερα σε σχέση με εκείνα της Ασίας.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των 1700 TEU, η διαθέσιμη prompt χωρητικότητα στην Ασία ήταν περιορισμένη ενώ οι τάσεις της αγοράς σε σύγκριση με τις προηγούμενες εβδομάδες έδειχναν θετικότερες. Ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Wenchong για χρονική περίοδο 2-4 μήνες στα $7.5Κ ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU, γενικά παρατηρήθηκε έλλειψη κινητικότητας με τους ναύλους σε πλοία τύπου CV 1100 να διατηρούνται στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως και στα οικονομικής κατανάλωσης πλοία στα χαμηλά επίπεδα των $8Κ ημερησίως.

    Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας feeders οι πλοιοκτήτες δυσκολεύτηκαν να εξασφαλίσουν σε υψηλότερα επίπεδα απασχόληση για τα πλοία τους, με αποτέλεσμα οι ναυλώσεις στην περιοχή της Ασίας να διατηρηθούν περίπου στα $5Κ ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:    Χ. Βαφειάς: Φλερτ με υποψήφιους επενδυτές στη Νέα Υόρκη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Τσάκος: Γιατί η ΤΕΝ βάζει πωλητήριο σε πέντε τάνκερ του στόλου της

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Χρ. Οικονόμου: Μεγάλο deal της TMS Cardiff με τη Vitol



    ΣΧΟΛΙΑ