Ναυτιλία

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ναυτιλία ναυλαγορά


Σε δυο ταχύτητες κινήθηκε η ναυλαγορά σε ορισμένες κατηγορίες των Containerships την εβδομάδα 18-22 Μαρτίου 2019.

Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, θετικό παρέμεινε γενικά το κλίμα της ναυλαγοράς των containerships την εβδομάδα που πέρασε αν και σε κάποιες περιπτώσεις, η αγορά κινήθηκε με δύο ταχύτητες. Για παράδειγμα σε κάποιες κατηγορίες η ζήτηση αυξήθηκε ενώ παράλληλα στα μικρότερης χωρητικότητας post panamaxes η εικόνα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη.

Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes,  η ζήτηση σε πλοία χωρητικότητας 8500 TEU παρέμεινε υψηλή ενώ παράλληλα το διαθέσιμο τονάζ ήταν αρκετά περιορισμένο με τα επίπεδα των ναύλων να έχουν ενισχυθεί στα $24Κ ημερησίως, ενώ αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω άνοδο. Από την άλλη, η διαθέσιμη χωρητικότητα στην κατηγορία των 6500 TEU παρέμεινε διευρυμένη αφού η αντίστοιχη ζήτηση δεν ήταν σε θέση να την απορροφήσει.

Στο μεταξύ, η έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας που παρατηρήθηκε στα μεγαλύτερης χωρητικότητας Post Panamaxes φαίνεται να βοηθάει την κατηγορία των Panamaxes με χωρητικότητα 5000 TEU, καθώς το διαθέσιμο τονάζ της Ασίας άρχισε να περιορίζεται ενώ οι ναυλώσεις ολοκληρώθηκαν σε βελτιωμένα επίπεδα. Για παράδειγμα σε πλοίο τύπου Hanjin 5000 για χρονική περίοδο ενός με τρείς μήνες, τα ναύλα διαμορφώθηκαν στα $ 8,700 ημερησίως.

Επίσης, έλλειψη διαθέσιμης χωρητικότητας παρατηρήθηκε και στον Ατλαντικό με αποτέλεσμα οι ναύλοι να ενισχυθούν. Για παράδειγμα σε πλοίο τύπου YZJ 4250 που ναυλώθηκε από την Maersk για περίοδο 3-6 μηνών ανήλθαν στα $ 10,900 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Από την άλλη, υποτονικά κινήθηκε η αγορά της Ασίας στην κατηγορία των 3500 TEU αφού μερικά πλοία παρέμειναν αναύλωτα με την κινητικότητα περιορισμένη κάτι που η συγκεκριμένη κατηγορία βιώνει καθ’ όλη την διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Παρόλα αυτά, λαμβάνοντας υπόψη την αυξημένη κινητικότητα των γειτονικών κατηγοριών αρκετοί πλοιοκτήτες παραμένουν αισιόδοξοι ότι το κλίμα και σε αυτή την κατηγορία σύντομα θα αλλάξει.

Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η αγορά της Ασίας έδειξε κάποια σημάδια βελτίωσης καθώς ο αριθμός των ακάλυπτων απαιτήσεων για τον Απρίλιο ήταν ακόμη μεγάλος, ενώ οι ναυλώσεις κινήθηκαν μέχρι και τα επίπεδα των $8.5Κ ημερησίως. Επίσης, στον Ατλαντικό, η διαθέσιμη χωρητικότητα στένεψε αρκετά με αποτέλεσμα οι ναυλωτές προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις τους να εξετάζουν ακόμη και διαθέσιμα πλοία από την περιοχή της Ασίας.

Η γειτονική κατηγορία των 2500 TEU συνέχισε να έχει ζήτηση αφού η Maersk ναύλωσε τέσσερα πλοία στα $ 9,250 ημερησίως και η HMM επέκτεινε δυο προϋπάρχουσες ναυλώσεις σε πλοία τύπου Sdari 2100 για άλλους έξι μήνες στα $10,250 ημερησίως. Οι πλοιοκτήτες των πλοίων αυτού του τύπου όπως και επίσης παρόμοιων τύπων ελπίζουν να καταφέρουν να ναυλώσουν σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίστηκε.

Στην κατηγορία των 1700 TEU, η διαθέσιμη χωρητικότητα μειώθηκε με αποτέλεσμα και οι ναυλώσεις στην Άπω Ανατολή όπως για παράδειγμα σε πλοία τύπου Wenchong να κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τις αντίστοιχες προηγούμενες συμφωνίες, ενώ παράλληλα παρόμοια εικόνα παρουσίασε η αγορά και στην περιοχή της Μεσογείου όπου ενισχύθηκαν πάνω από $7.5Κ ημερησίως.

Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU, το κλίμα της αγορά σε σχέση με τις προοπτικές των πλοίων αυτής της κατηγορίας στην Άπω Ανατολή παρέμεινε μικτό καθώς υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot αν και παρουσιάστηκαν νέες απαιτήσεις σε ημερομηνίες τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου κάτι που σίγουρα θα βοηθήσει σε κάποιο βαθμό και την μείωση της υπερπροσφοράς σε τονάζ.

Παράλληλα, οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας feeders στην Ασία παρέμειναν αμετάβλητοι σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα δηλαδή στα επίπεδα των $5Κ.

ναυτιλία ναυλαγορά containerships

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στα scrubbers

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Ν. Μουνδρέας: Η NGM Energy πούλησε παλαιάς κατασκευής τάνκερ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Λιβανός: Μακροπρόθεσμη συμφωνία ναύλωσης GasLog-Endesa

 


ΣΧΟΛΙΑ