• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    • Έλλη Πατέρα
    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανοδικές ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς των πλοίων ξηρού φορτίου την εβδομάδα 19-23 Φεβρουαρίου 2018.

    Οριακή βελτίωση παρουσίασε η ναυλαγορά, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, στα πλοία τύπου Capesize με τον δείκτη BCI την Παρασκευή (23/2) να διαμορφώνεται στις 1722 μονάδες με κέρδη της τάξεως των 114 μονάδων σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα ο μέσος όρος στις πέντε βασικές διαδρομές χρονοναύλωσης έκλεισε στα $ 13,524 ημερησίως με εβδομαδιαία συνολική άνοδο της τάξεως των $ 1,128.

    Συγκεκριμένα, η αγορά στο ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς καθώς ενώ οι εορταστικές διακοπές της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς ολοκληρώθηκαν, η επιστροφή στα γραφεία ήταν τμηματική.

    Παρόλα αυτά, στην διάρκεια της εβδομάδας το κλίμα έγινε θετικότερο με οριακή βελτίωση στις τιμές των ναύλων σε όλες τις διαδρομές με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα από $ 6.41 ανά τόνο που είχε διαμορφωθεί την προηγούμενη εβδομάδα να ενισχυθεί μέχρι την Παρασκευή στα $ 7.15 ανά τόνο ενώ παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα να παρουσιάσει άνοδο κατά $ 0.53 ανά τόνο σε σχέση με το προηγούμενο αντίστοιχο κλείσιμο στα $ 16.72 ανά τόνο.

    Ενδεικτική συμφωνία του Ειρηνικού που αναφέρθηκε στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao ήταν σε φορτίο 170,000 τόνους 10% με ημερομηνίες 7/10 Μαρτίου στα $ 7.15 ανά τόνο ενώ στον Ατλαντικό στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα αναφέρθηκε ναύλος της τάξεως των $ 16.75 ανά τόνο με ημερομηνίες 15/30 Μαρτίου.

    Επιπροσθέτως, άλλη ενδεικτική συμφωνία του Ατλαντικού ήταν σε φορτίο από τη Sepetiba προς το Rotterdam με ημερομηνίες 2/11 Μαρτίου στα $ 7.35 ανά τόνο.

    Τώρα, αναφορικά με την αγορά της Νότιου Αφρικής ο δείκτης έκλεισε στα $ 12.73 ανά τόνο με άνοδο της τάξεως των $ 0.27 ανά τόνο σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο κλείσιμο.
    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε φορτίο από το Richards Bay προς το Dangjin με ημερομηνίες 15/24 Μαρτίου στα $ 12.16 ανά τόνο και σε φορτίο από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες 9-10 Μαρτίου στα $ 12.70 ανά τόνο.

    Τέλος, ενδεικτική συμφωνία σε χρονοναύλωση περιόδου που αναφέρθηκε στην περιοχή του Ειρηνικού ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 179,600dwt/2009 με παράδοση στο CJK και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $ 20,000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Panamax

    Θετική ήταν η εικόνα της αγοράς του Ατλαντικού την εβδομάδα που πέρασε με τις τιμές των ναύλων να ενισχύονται καθώς η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ δεν ήταν επαρκής με αποτέλεσμα η αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής να παρουσίασει άνοδο.

    Έτσι, αρχικά και κατά την διάρκεια της εβδομάδας στα πλοία τύπου LME (large modern eco) οι ναύλοι κυμάνθηκαν λίγο παραπάνω από τα επίπεδα των $ 15,000 ημερησίως + $ 500,000 bb(ballast bonus) ενώ προς το κλείσιμο στα πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν στα $ 16,000 ημερησίως + $ 600,000bb και στα Panamaxes μεταξύ $ 15,500 ημερησίως + $ 550,000bb – $ 15,750 ημερησίως + $ 575,000bb.

    Από την άλλη, μικρή άνοδο της κινητικότητας παρατηρήθηκε για το πρώτο δεκαπενθήμερο Μαρτίου στα κυκλικά ταξίδια του κόλπου της Αμερικής αν και οι τιμές των ναύλων δεν βελτιώθηκαν στον ίδιο βαθμό όσο σε άλλες περιοχές ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα κυκλικά ταξίδια Βαλτικής με τα ice class πλοία να ναυλώνονται πάνω από $ 20,000 ημερησίως.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, η εβδομάδα μετά την ολοκλήρωση των εορταστικών διακοπών της Κινέζικής Πρωτοχρονιάς αρχικά κινήθηκε σε υποτονικούς τόνους, στην συνέχεια όμως πήρε σταθερά ανοδική πορεία.

    Ο κύριος οδηγός της αγοράς ήταν τα spot φορτία από την Nοτιοανατολική Ασία ενώ οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν ήταν σε υψηλότερα επίπεδα από τις τελευταίες αντίστοιχες.

    Στο μεταξύ, δεν υπήρξαν πολλές αναφορές σχετικά με την αγορά του Βόρειου Ειρηνικού παρόλα αυτά οι αναλυτές παρατήρησαν ότι οι τιμές των ναύλων σε πλοία τύπου Kamsarmax από την Ιαπωνία για ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού προς την Κίνα κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως σε αντίθεση με τις αντίστοιχες της προηγούμενης εβδομάδας όπου οι ναύλοι είχαν κυμανθεί στα χαμηλά των $ 10,000 ημερησίως.

    Επίσης, στα ταξίδια από τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας οι ναύλοι σε πλοία τύπου Kamsarmax από την Ιαπωνία μέσω της Ανατολικής Αυστραλίας προς την Ινδία κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως ενώ σε ταξίδια με φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία οι ναύλοι σε πλοία τύπου Kamsarmax από το Χονγκ Κονγκ μέσω Ινδονησίας προς τις Φιλιππίνες κινήθηκαν στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως και στα Kamsarmaxes από τις Φιλιππίνες μέσω Ινδονησίας προς Ινδία στα επίπεδα των $ 12,000 ημερησίως.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αγορά δεν παρουσίασε έντονη άνοδο με αναφορά σε ναύλωση πλοίου από τις Φιλιππίνες για ταξίδι προς την Ινδονησία και με επαναπαράδοση στην Κορέα στα $ 13,000 ημερησίως, ενώ ένα άλλο ναυλώθηκε στα υψηλά επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως + $ 120,000bb με παράδοση aps στις Φιλιππίνες και επαναπαράδοση στην Άπω Ανατολή.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις περιόδου το ενδιαφέρον ήταν αυξημένο με ενδεικτική αναφορά ναύλωσης σε πλοίο τύπου Kamsarmax από την νότιο Κίνα για περίοδο 12 μηνών στα $ 15,000 ημερησίως.

    Supramax/Ultramax

    Σημαντική άνοδο παρουσίασε η αγορά της Άπω Ανατολής καθώς οι απαιτήσεις σε φορτία Ινδονησιακού κάρβουνου από τους Κινέζους operators ήταν αυξημένες κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων να ενισχυθούν και να κυμανθούν σε πλοία τύπου Supramax από την Σιγκαπούρη στα επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως και σε πλοία τύπου Ultramax στα $ 12,500 ημερησίως.

    Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού με τους ναύλους σε πλοία τύπου Supramax από το CJK να κινούνται στα επίπεδα των $ 9,500 ημερησίως και σε πλοία τύπου Ultramax περίπου $ 1,000 ημερησίως παραπάνω.

    Στα backhaul ταξίδια η αγορά και εκεί κινήθηκε ανοδικά με αναφορά σε ναύλωση πλοίου τύπου Supramax για ταξίδι προς τον κόλπο της Αμερικής στα $ 4,000 ημερησίως.

    Επίσης, θετικό ήταν το κλίμα και στις χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου καθώς οι απαιτήσεις σημείωσαν σημαντική αύξηση με τους ναύλους να κυμαίνονται κοντά στα μεσαία επίπεδα των $ 11,000 ημερησίως σε πλοία τύπου Supramax και στα $ 12,750 ημερησίως σε πλοία τύπου Ultramax με παράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας.

    Στον Ατλαντικό η εικόνα της αγοράς ήταν παρόμοια με εκείνη της Άπω Ανατολής με τις τιμές των ναύλων να παρουσιάζουν σε όλες τις διαδρομές σημαντική άνοδο.

    Επίσης, στην Μαύρη Θάλασσα και την Μεσόγειο οι ναύλοι ενισχύθηκαν καθώς παρατηρήθηκε αύξηση των απαιτήσεων κυρίως σε ταξίδια εντός Μεσογείου όπως επίσης και σε ταξίδια fronthaul με αποτέλεσμα οι fronthaul ναύλοι να πλησιάσουν τα επίπεδα των $ 18,000 ημερησίως.

    Επιπροσθέτως, αυξημένες απαιτήσεις παρατηρήθηκαν και στην αγορά του κόλπου της Αμερικής, ειδικά στα υπερατλαντικά ταξίδια όπου παρατηρήθηκε μεγάλος όγκος ναυλώσεων και με αναφορά σε συμφωνία πλοίου χωρητικότητας 55,000 dwt σε επίπεδα λίγο πιο κάτω από τα $ 19,000 ημερησίως για ταξίδι προς την Τουρκία, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε άλλη ναύλωση σε πλοίο χωρητικότητας 56,000 dwt για fronthaul ταξίδι στα $ 23,500 ημερησίως.

    Τέλος, στις χρονοναυλώσεις μικρής περιόδου η κινητικότητα της αγοράς ήταν σημαντική με αναφορά σε ναύλωση πλοίο χωρητικότητας 63,000 dwt για περίοδο 3-5 μήνες στα $ 14,000 ημερησίως με επαναπαράδοση στον Ατλαντικό.

    Τέλος, στα Handysize, άνοδο παρουσίασε η αγορά της Άπω Ανατολής λόγω της έντονης κινητικότητας στην αγορά των Supramax/Ultramax.

    Οι τιμές των ναύλων στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία σε κυκλικά ταξίδια Βόρειου Ειρηνικού με σιτηρά κυμάνθηκαν κοντά στα $ 9,000 ημερησίως ενώ από την Άπω Ανατολή προς την νοτιοανατολική Ασία κοντά στα $ 8,000 ημερησίως.

    Ακόμη αξίζει να σημειωθεί ότι την εβδομάδα που πέρασε τα κυκλικά ταξίδια Αυστραλίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας ενισχύθηκαν και οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα $ 8,000 ημερησίως σε πλοία διαθέσιμα στην Νοτιοανατολική Ασία.

    Τέλος, ενισχυμένη ήταν και η αγορά των Δυτικών Ακτών του Ινδικού Ωκεανού με αρκετές αναφορές σε ναυλώσεις με φορτία αλατιού και χάλυβα προς διάφορες κατευθύνσεις και με αναφορά σε ναύλωση πλοίου χωρητικότητας 33,000 dwt με παράδοση την Chittagong για ταξίδι από την Μαλαισία προς την Ινδία στα $ 7,750 ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Αγγ. Φράγκου: Αιφνιδιάζει με νέα εξαγορά πλοίου για τη Navios Containers

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Δ. Βερνίκος: H Vernicos Tugs & Salvage υποδέχθηκε το Cosco Taurus

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καραγεώργης: 15 εκατ. δολάρια κόστισε το πρώτο capesize της Times Navigation



    ΣΧΟΛΙΑ