Ναυτιλία

Τα ελληνικά «σινιάλα» κυριαρχούν – 13 στα 100 πλοία σε κάθε λιμάνι είναι ελληνικά!

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γιάννης Αγγελικούσης - Αγγελική Φράγκου - Γιώργος Οικονόμου

Γιάννης Αγγελικούσης – Αγγελική Φράγκου – Γιώργος Οικονόμου


Το 13% του συνόλου των κατάπλων πλοίων σε όλα τα λιμάνια του κόσμου κατά τη διάρκεια του 2019, έγινε από ελληνόκτητα εμπορικά πλοία.

Ο στόλος των 3.968, ελληνικών συμφερόντων, πλοίων πραγματοποίησε την περσινή χρονιά, σύμφωνα με τα στοιχεία του Lloyd’s List Intelligence, 230.000 calls, έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει 11,3 δισ. τόνους φορτίου, με μόλις το 1% να αφορά φορτία από Ελλάδα.

Ο ελληνικός εφοπλισμός που διαθέτει από εταιρείες κολοσσούς με 150 ή και περισσότερα πλοία, μέχρι και ναυτιλιακές εταιρείες δύο ποντοπόρων πλοίων, κυριαρχεί στις θαλάσσιες μεταφορές, ενώ ανταγωνίζεται ακόμα και τους κινέζους στα φορτία από και προς Κίνα (dry και wet). Η ελληνική ναυτιλία είναι ένας από τους ακρογωνιαίους λίθους της παγκόσμιας οικονομίας και ένας σημαντικός παράγοντας διεξαγωγής του παγκόσμιου εμπορίου, ενώ παράλληλα αποτελεί πυλώνα της ελληνικής οικονομίας.

Τα πλοία που «έπιασαν» κινεζικά λιμάνια, τη περσινή χρονιά μεταφέροντας χύδην ξηρό φορτίο (όπως χάλυβα ή σιτηρά) είχαν συνολικά δυνατότητα μεταφοράς 1,17 δισ. τόνων φορτίου. Και ενώ σε ότι αφορά το ξηρό φορτίου, οι greeks είναι στη δεύτερη θέση πίσω από τους κινέζους, δεν ισχύει το ίδιο και για τα δεξαμενόπλοια και τη μεταφορά αργού πετρελαίου. Τα ελληνικά πλοία φαίνεται ότι μετέφεραν 291 εκατομμυρίων τόνους αργού αντιπροσωπεύοντας το 20,7% της συνολικής κίνησης, σε σύγκριση με τα περίπου 264 εκατ. κινεζικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιων.

Στην Αυστραλία, πέρσι μεταφέρθηκαν από ελληνικών συμφερόντων πλοία, 633 εκατ. τόνοι προϊόντων, το 82% των οποίων αφορούσαν χύδην ξηρό φορτίο. Ένα χρόνο πριν είχαν μεταφέρει 632 εκατ. τόνους. Επίσης η συνολική μεταφορική ικανότητα των πλοίων που έπιασαν στην αμερικανική Ήπειρο πέρσι αυξήθηκε, σε σχεδόν 2,55 δισ. τόνους. Η αύξηση τροφοδοτήθηκε κυρίως από τη μεγαλύτερη μετακίνηση φορτίων στη Νότια Αμερική, η οποία ξεπέρασε τη Βόρεια Αμερική σε όρους χωρητικότητας

Κυρίαρχοι ήταν οι Έλληνες εφοπλιστές κατά τη περσινή χρονιά και στην Ευρώπη, μεταφέροντας 100 εκατ. τόνους προϊόντων περισσότερους από το 2018. Συνολικά, πέρυσι μεταφέρθηκαν περισσότερα από 2,2 δισ τόνοι προϊόντα και πρώτες ύλες σε Ευρωπαϊκά λιμάνια.

Ο στόλος

Η Ελλάδα παραμένει παγκοσμίως η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία. Μολονότι ο πληθυσμός της Ελλάδας αντιπροσωπεύει μόνο το 0,16% του παγκόσμιου πληθυσμού, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 20,67% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 54,28% της χωρητικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες υπερδιπλασίασαν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους στο διάστημα 2007-2019, ενώ ελέγχουν, το 32,64% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενο-πλοίων, το 15,14% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου και το 16,33% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG), το 21,7% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και το 8,92% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, ο ελληνόκτητος στόλος αποτιμάται στα 100,45 δισ. δολάρια (από 101,99 δισ. δολάρια έναν χρόνο πριν).

Οι μεγάλοι παίκτες

Σύμφωνα με το ετήσιο report της Naftiliakis Newsfront, σήμερα στη χώρα μας υπάρχουν 75 ναυτιλιακές εταιρείες που διαχειρίζονται στολους με συνολική μεταφορική δυνατότητα άνω του ενός εκατ. τόνων. O αριθμός αυξήθηκε σε σχέση με τη περσινή χρονιά κατά τρεις εταιρείες.

Στην κορυφή της λίστας βρίσκεται ο όμιλος Maran του Γιάννη Αγγελικούση με 148 πλοία χωρητικότητας 29,55 εκατ. dwt, ενώ ακολουθεί η Αγγελική Φράγκου με τον όμιλο Navios με 200 πλοία τα οποία μεταφορικής ικανότητας 17,45 εκατ. dwt.

Στα 16,05 εκατ. dwt είναι ο στόλος του ομίλου Γιώργου Οικονόμου (TMS – Cardiff), που είναι στη τρίτη θέση.

Την πρώτη δωδεκάδα Eλλήνων εφοπλιστών συμπληρώνουν οι Πέτρος Παππάς με τις εταιρείες (Star Bulk /Oceanbulk/Product Shipping/OCC), ο Γιώργος Προκοπίου (Dynacom / Dynagas / Sea Traders), η Euronav Ship Management (Hellas), ο Ντίνος Μαρτίνος με την Thenamaris, ο Διαμαντής Διαμαντίδης με τις Delta Tankers και Marmaras Navigation, ο όμιλος της Άννας Αγγελικούση, ο όμιλος Τσάκου, ο Αντρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine και ο Βαγγέλης Μαρινάκης με τον όμιλο Capital.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ