Οι νέοι δασμοί στα λιμάνια των ΗΠΑ που εισήχθησαν βάσει του άρθρου 301 του νόμου περί εμπορικής ρύθμισης των ΗΠΑ αναδιαμορφώνουν τη γεωγραφία της ασιατικής ναυτιλίας, ευνοώντας τη Σιγκαπούρη ως νέο στρατηγικό κόμβο.

Η εισηγμένη στο Χονγκ Κονγκ, Pacific Basin Shipping Group, ανακοίνωσε τη μεταφορά του μισού στόλου και της επιχειρησιακής διοικητικής δομής της στη Σιγκαπούρη, με στόχο τη μείωση της έκθεσής της στους δασμούς που επιβάλλονται σε Κινέζους και εγγεγραμμένους στο Χονγκ Κονγκ πλοιοκτήτες.

1

Η εταιρεία γνωστοποίησε ότι η θυγατρική της Pacific Basin SG PTE Ltd, η οποία ιδρύθηκε τον Αύγουστο, θα διαχειρίζεται τα πλοία με σημαία Σιγκαπούρης και θα ενεργεί ως αντισυμβαλλόμενος για τις συμβάσεις μεταφοράς και ναύλωσης.

Έξι πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου έχουν ήδη μεταφερθεί στο νηολόγιο της εταιρείας, πέντε από το Χονγκ Κονγκ και ένα από τα Νησιά Μάρσαλ.

Η Pacific Basin, η οποία κατέχει 107 πλοία handysize και supramax, διευκρίνισε ότι μόνο τα πλοία που είναι νηολογημένα στη Σιγκαπούρη θα επιτρέπεται να καταπλέουν σε λιμάνια των ΗΠΑ, όσο παραμένουν σε ισχύ οι δασμοί του Άρθρου 301.

Οι νέοι λιμενικοί φόροι των ΗΠΑ, 50 δολάρια ανά καθαρό τόνο από τις 14 Οκτωβρίου 2025, που θα αυξηθούν στα 140 δολάρια το 2028 – καθιστούν απαγορευτική τη διατήρηση της σημαίας του Χονγκ Κονγκ.

Ο όμιλος επιβεβαίωσε επίσης ότι η στρατηγική και τεχνική κατεύθυνση του μεταβιβαζόμενου στόλου θα διαχειρίζεται απευθείας από τη Σιγκαπούρη, ενώ η μητρική εταιρεία θα παραμείνει εγγεγραμμένη στις Βερμούδες, ένα σημαντικό πλήγμα για το καθεστώς του Χονγκ Κονγκ ως διεθνούς ναυτιλιακού κόμβου.

Επισημαίνεται ότι και η ναυτιλιακή εταιρεία Seaspan Corporation, που διαχειρίζεται πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, άρχισε ήδη να μεταφέρει περίπου 100 πλοία από το νηολόγιο του Χονγκ Κονγκ στο νηολόγιο της Σιγκαπούρης.

Η τάση αυτή, έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθεί το ναυτιλιακό μητρώο της Σιγκαπούρης, το οποίο σημείωσε ρεκόρ ανάπτυξης τον Αύγουστο, δεδομένου ότι προστέθηκαν 39 νέα πλοία ολικής χωρητικότητας 3,05 εκατομμυρίων τόνων, ανεβάζοντας το σύνολο στα 119,7 εκατομμύρια τόνων.

Με περίπου 150 πλοία να φτάνουν συνολικά από τις χώρες του Ειρηνικού, η Σιγκαπούρη εδραιώνει έτσι τη θέση της ως σημαντικό καταφύγιο για τους Ασιάτες πλοιοκτήτες που επηρεάζονται από τις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας.

 

Διαβάστε επίσης 

Τα λιμάνια δέχονται 12 κυβερνοεπιθέσεις την ημέρα – Οι χάκερς απαιτούν τουλάχιστον 550.000 δολάρια ως λύτρα

Navios Maritime (Αγγελική Φράγκου): Αρχίζει σήμερα συζητήσεις για την έκδοση 5ετούς ομολόγου

Μελίνα Τραυλού, Ιωάννα Προκοπίου, Μαρία Αγγελικούση: Οι 3 κυρίες της ναυτιλίας που άλλαξαν την απόφαση του ΙΜΟ