F

Ναυτιλία

Νέα σύγχρονα bulk carriers στο στόλο της Star Bulk του Πέτρου Παππά

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Πέτρος Παππάς, εφοπλιστής


126 bulkers έφτασε ο στόλος της εταιρείας

Νέο «χτύπημα» στην αγορά, από την Star Bulk του Πέτρου Παππά. Η εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης εταιρεία αποφεύγει τα τελευταία χρόνια τις νέες ναυπηγήσεις πλοίων, αφού θεωρεί ότι το ιστορικό χαμηλό στο order book των bulk carriers, είναι θετικό για την πορεία της αγοράς.

Αντίθετα, πραγματοποιεί στοχευμένες αγορές σύγχρονων πλοίων, χρησιμοποιώντας συνήθως ως αντάλλαγμα, ένα συνδυασμό από μετοχές και μετρητά. Γεγονός που στην αγορά μεταφράζεται ως ¨ψήφος εμπιστοσύνης» στις προοπτικές της Star Bulk.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε στην απόκτηση ακόμα επτά σύγχρονων πλοίων από την Scorpio Bulkers, τα οποία πήρε με την μέθοδο του leasing, με τις υποχρεώσεις των πλοίων να ανέρχονται στα 102,3 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για τρία bulker τύπου ultramaxes τα SBI Pegasus, SBI Ursa και SBI Subaru και τέσσερα τύπου κamsarmaxes, τα SBI Capoeira, SBI Carioca, SBI Lambada, και SBI Macarena.

Τα πλοία, που είναι ναυπήγησης 2015 και 2016, αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της εισηγμένης στο Nasdaq εταιρείας μέχρι το τέλος του α΄ τριμήνου του έτους και στις αρχές του β΄ τριμήνου του 2021. Με την προσθήκη των πλοίων αυτών, ο υπό διαχείριση στόλος της Star Bulk Carriers Corp. θα ανέλθει στα 126 bulkers, συνολικής χωρητικότητας 13,9 εκατ. dwt.

Η Star Bulk αναλαμβάνει την αποπληρωμή του leasing, ενώ παράλληλα θα δώσει στους μετόχους της Scorpio 3 εκατ. νέες μετοχές της Star Bulk.

Η εταιρεία του Πέτρου Παππά, πριν από ένα μήνα περίπου, απέκτησε ακόμα τρία bulk carriers από την E.R. Capital Holding, βάση option που είχε στη διάθεσή της. Πρόκειται για τα ναυπήγησης 2010, και χωρητικότητας 180.000 dwt το καθένα ER Bayonne, ER Borneo και ER Buenos Aires. Τα οποία που είναι εξοπλισμένα με scrubbers θα παραδοθούν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2021.

Η Star Bulk σε μια τακτική που συνηθίζει τα τελευταία χρόνια θα καταβάλει 39 εκατ. δολάρια μετρητά και 2,1 εκατομμύρια κοινές μετοχές της,.

Η συμφωνία είχε κλείσει, τον Αύγουστο 2018, και αφορούσε την απόκτηση τριών φορτηγών πλοίων εντός του 2018 με option για τέσσερα επιπλέον πλοίων. Για την αποπληρωμή των τριών πρώτων πλοίων η συμφωνία περιλάμβανε 41,7 εκατ. δολάρια σε μετρητά και έκδοση 1,34 εκατ. κοινών μετοχών της Star Bulk.

Μέσα στο 2019 η εταιρεία του κ. Παππά και της Oaktree Capital Management είχε αγοράσει τον στόλο των 11 φορτηγών πλοίων της εταιρείας Delhpin Shipping, του Σοφοκλή Ζούλα. Το συνολικό κόστος της συναλλαγής έφτανε τα 139,5 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων τα 80 εκατ. δολάρια καταβλήθηκαν σε μετρητά και τα υπόλοιπα με τη διάθεση 4,503 εκατ. κοινών μετοχών της Star Bulk.

Είχε προηγηθεί και η εξαγορά των στόλων των εταιρειών Songa Bulk και Augustea Holdings, μόνο με προσφορά μετοχών της εισηγμένες στο NYSE εταιρείας.

Αύξηση κερδοφορίας

Εκτοξεύτηκαν εν τω μεταξύ τα καθαρά κέρδη της εταιρείας στο εννεάμηνο του 2020, φτάνοντας τα 23,3 εκατ. δολαρίων έναντι 5,8 εκατ. δολαρίων στο αντίστοιχο διάστημα του 2019,

«Παρά τις αναταραχές στις χρηματοοικονομικές αγορές, είχαμε την υποστήριξη των υφιστάμενων δανειστών μας και δημιουργήσαμε σχέσεις με νέους χρηματοδότες. Η τρέχουσα ρευστότητα, συμπεριλαμβανομένης της διαθέσιμης πιστωτικής διευκόλυνσης, έχει φτάσει τα 225 εκατομμύρια δολάρια«, δήλωσε ο κ. Παππάς.

Αναφερόμενος στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία λόγω της πανδημίας επισήμανε: «Εξακολουθεί να είναι δύσκολο να αλλάξουμε τα πληρώματα στα πλοία μας λόγω των περιορισμών που υπάρχουν για την την επιβράδυνση της εξάπλωσης του Covid 19. Ολόκληρη η ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης και της εταιρείας μας, συνεχίζει να αντιμετωπίζει διαταραχές στα δρομολόγια των πλοίων, καθώς και υψηλότερο λειτουργικό κόστος λόγω αυτών των περιορισμών».

Ωστόσο, τόνισε: «Οι προοπτικές μας για την αγορά εξακολουθούν να είναι θετικές, παρά την αβεβαιότητα που απορρέει από την πανδημία Covid 19. Η προσφορά βρίσκεται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα λόγω των πρόσφατων σοκ στη ζήτηση και της ασάφειας σχετικά με το μέλλον της τεχνολογίας προώθησης των πλοίων, ενώ η ζήτηση για ξηρό φορτίο είναι υγιής».

Διαβάστε ακόμη:

Γιάννης Μωραΐτης: Θέλουμε τα επαγγελματικά σκάφη στη Μαρίνα Αλίμου

Στον έλεγχο Σαββίδη περνάει ο ΟΛΘ

Έκοψαν ταχύτητα στις αγορές πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ