• Ναυτιλία

    Ν. Μουνδρέας: Η νέα κίνηση της NGM Energy στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

    Μουνδρέας

    Ο Νίκος Μουνδρέας με τα παιδιά του Γιώργο και Ναταλία


    Στην εξαγορά πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize προχώρησε η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα, ακολουθώντας τη γενικότερη τάση που παρατηρείται στην αγορά μεταχειρισμένων για απόκτηση bulker μεγάλης χωρητικότητας.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η Alma Maritime του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, πούλησε το χωρητικότητας 170,000-dwt πλοίο Cape Maria, κατασκευής 2005, σε Έλληνα εφοπλιστή. Στο εβδομαδιαίο report της VesselsValue, αναφέρεται ότι το capesize κατέληξε στο στόλο της NGM Energy, με το τίμημα της συναλλαγής να διαμορφώνεται στα 13,8 εκατ. δολάρια.

    Σημειώνεται ότι εκτός από το Cape Maria, σημειώθηκαν άλλες δύο αγοραπωλησίες στον κλάδο των capesize την περασμένη εβδομάδα.

    Ειδικότερα, το χωρητικότητας 180,200-dwt Nord Steel (κατασκευής 2007) πουλήθηκε έναντι 17,8 εκατ. δολαρίων σε Έλληνα αγοραστή αλλά δεν έχει γίνει γνωστό το όνομα του. Επίσης,το χωρητικότητας 176,955-dwt πλοίο Shinyo Diligence, κατασκευής 2006, πουλήθηκε σε τιμή λίγο υψηλότερη από τα 16 εκατ. δολάρια, σε Κινέζους αγοραστές.

    Οι προηγούμενες κινήσεις

    Η NGM Energy εμφανίζει έντονη δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων κατά το τρέχον έτος.

    Πριν από δύο μήνες προχώρησε στην πώληση του VLCC  Vida (κατασκευής 2003), το οποίο σύμφωνα με την Allied Shipbroking εξαγοράστηκε από εταιρεία με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, έναντι 25,75 εκατ. δολαρίων. Η NGM Energy είχε αποκτήσει το πλοίο τον Οκτώβριο του 2018 έναντι 22,8 εκατομμυρίων δολαρίων, και από τη συγκεκριμένη συναλλαγή κατέληξε με κέρδος 3,2 εκατομμύρια δολάρια.

    Παράλληλα, η ναυτιλιακή εξαγόρασε από τον γερμανικό όμιλο Dr. Peters δύο τάνκερ, τα αδελφά πλοία DS Symphony και DS Melody (αμφότερα χωρητικότητας 150.000 dwt, κατασκευής 2001)  έναντι 12 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Πρόκειται για δύο πλοία που κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία Sasebo Heavy Industriesκαι ήταν μεταξύ των τάνκερ που επέστρεψαν στην Dr. Peters πριν από δύο περίπου χρόνια από την Frontline του John Fredriksen, όπου είχαν απασχοληθεί με μακροχρόνια ναύλωση.



    ΣΧΟΛΙΑ