Η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, η Hapag-Lloyd, χαρακτήρισε τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του έτους «σύμφωνα με τις προσδοκίες», αλλά με τη μείωση των κερδών και την πρόβλεψη για αστάθεια.

Η γερμανική εταιρεία μεταφορών επισήμανε για προσπάθειες εξοικονόμησης κόστους και την πιθανότητα μείωσης του όγκου, βλέποντας την τιμή της μετοχής της να μειώνεται έως 9%.

1

Η Hapag επεσήμανε ότι «Οι συχνές αλλαγές στις εμπορικές πολιτικές των ΗΠΑ, ειδικότερα, οδήγησαν σε ασταθή ζήτηση και ναύλους μεταφοράς».

Επιπλέον, ανέφερε ότι «τα υπήρξαν προβλήματα στα λιμάνια και η τεταμένη κατάσταση ασφαλείας στην Ερυθρά Θάλασσα επηρέασαν τις δραστηριότητες».

Το αποτέλεσμα ήταν η μείωση όλων των δεικτών κερδών και κερδών της εταιρείας. Τα καθαρά κέρδη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 μειώθηκαν κατά 3%.

Ανακοίνωσε κέρδη του ομίλου ύψους 775 εκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 677 εκατομμυρίων δολαρίων. Τα περιθώρια κέρδους μειώθηκαν κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος Rolf Habben Jansen, ωστόσο, επεσήμανε: «Σε μια ασταθή αγορά, αυξήσαμε σημαντικά τον όγκο των μεταφορών μας».

Ο όγκος των εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 11% στα 6,7 εκατομμύρια TEU, κυρίως από τις μεταφορές Ανατολής-Δύσης, οδηγώντας σε ισχυρή αύξηση των εσόδων από τη ναυτιλία στα 10,4 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ωστόσο, η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι οι ναύλοι μεταφοράς ήταν παρόμοιοι με το προηγούμενο έτος, ενώ το κόστος έχει αυξηθεί. Ανέφερε ότι το κόστος εκκίνησης για τη μετάβαση στη συνεργασία Gemini με την Maersk κόστισε 3 εκατομμύρια δολάρια, ενώ υπέστη επίσης τον αντίκτυπο του γενικού πληθωρισμού και της συμφόρησης, που έπληξαν τα λιμάνια στην Ευρώπη και την Ασία.

Επεσήμανε το δυνατό ξεκίνημα για τη Gemini Cooperation, η οποία, σύμφωνα με τον R. Jansen, «θέτοντας νέα πρότυπα στον κλάδο μας όσον αφορά την αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος».

Είπε επίσης ότι σημειώνουν καλή πρόοδο με την επέκταση του νέου τμήματος τερματικών σταθμών της εταιρείας.

Η Hapag-Lloyd δήλωσε ότι «βελτίωσε την πρόβλεψη κερδών της» για το 2025.

«Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να βοηθήσουμε τους πελάτες μας να πλοηγηθούν σε αυτό το ασταθές περιβάλλον της αγοράς και ελπίζουμε ότι περισσότερες νέες εμπορικές συμφωνίες θα κάνουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους πιο προβλέψιμες», δήλωσε ο Rolf Habben Jansen.

Διαβάστε επίσης:

Ο τερματικός σταθμός Rijeka Gateway της Κροατίας θα λειτουργήσει στις 12 Σεπτεμβρίου – Θα μεταφέρουν κοντέινερ σιδηροδρομικώς προς την Ουγγαρία και την Σερβία

ΗΠΑ: Δίνονται 175 εκατ. δολάρια για ναυπήγηση πλοίων σε πορθμειακές γραμμές για ενίσχυση του εμπορίου, του τουρισμού και των τοπικών κοινωνιών

MSC: Περιορισμός των απαιτήσεων της κυβέρνησης της Ινδίας για ρύπανση και 14 εκατ. δολάρια ζημίες – Κατασχέθηκαν 4 πλοία της