• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Κερδοφόρα deals στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός, Λ. Πατίτσας, Β. Βαρδινογιάννης (πάνω), Π. Παππάς, Λ. Κολλάκης, Χ. Βαφειάς (μέση), Ηλ. Γκότσης, Π. Παναγιωτίδης, Β. Βαλέντης (κάτω)

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός, Λ. Πατίτσας, Β. Βαρδινογιάννης (πάνω), Π. Παππάς, Λ. Κολλάκης, Χ. Βαφειάς (μέση), Ηλ. Γκότσης, Π. Παναγιωτίδης, Β. Βαλέντης (κάτω)


    H ραγδαία άνοδος των αξιών των μεταχειρισμένων πλοίων απέφερε σημαντικές υπεραξίες σε αρκετούς Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι πούλησαν σε υψηλές τιμές πλοία που είχαν αγοράσει αρκετά φθηνότερα.

    Ο κλάδος των τάνκερ κερδίζει έδαφος στη second hand αγορά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις πραγματοποιήθηκαν πωλήσεις σε τιμές σχεδόν διπλάσιες από αυτές της τιμής απόκτησης.

    Enesel

    Στην πώληση ενός μοντέρνου τάνκερ VLCC προχώρησε η ναυτιλιακή Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού.

    Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία πούλησε στην DHT Holdings το VLCC Maria P. Lemos,  χωρητικότητας 319,191 dwt, που κατασκευάστηκε το 2018 και είναι εξοπλισμένο με scrubber.

    Το τίμημα ανήλθε στα 94,5 εκατ. δολάρια και είναι υψηλότερο από την τιμή απόκτησης του πλοίου.

    H Enesel είχε παραγγείλει το συγκεκριμένο πλοίο μαζί με τρία ακόμη ίδια στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI) το 2017, με το κόστος κατασκευής τους να κυμαίνεται στα 82 εκατ. δολάρια έκαστο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.

    Toro Corp

    Mπαράζ πωλήσεων τάνκερ πραγματοποίησε τον Απρίλιο και τον Μάιο η νεοεισηγμένη ναυτιλιακή Toro Corp του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

    Η πρώτη συμφωνία αφορούσε την πώληση του χωρητικότητας 106,162 dwt aframax τάνκερ Wonder Avior (κατασκευής 2004) στην τιμή των 30,1 εκατ. δολαρίων, η οποία έφερε στο ταμείο της εταιρείας κέρδη περίπου 18,5 εκατ. δολαρίων, εξαιρουμένων τυχόν δαπανών που σχετίζονται με τη συναλλαγή.

    Ακολούθησαν οι πωλήσεις των χωρητικότητας 115,341 dwt Wonder Bellatrix (κατασκευής 2006) και Wonder Polaris (κατασκευής 2005) έναντι 37 εκατ. δολαρίων και 34,5 εκατ. δολαρίων αντίστοιχα.

    Τα καθαρά κέρδη που εξασφάλισε από τις δύο πωλήσεις ανήλθαν σε 42,9 εκατ. δολάρια.

    StealthGas

    Παράλληλα, η Toro Corp. προχώρησε στην εξαγορά τεσσάρων LPG carriers από την StealthGas του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά.

    Πρόκειται για τατρία LPG μεταφορικής ικανότητας 5,000 cbm, τα Eco Czar, Eco Enigma και Eco Nemesis όλα ναυπηγημένα το 2015, καθώς και το Eco Texiana ίδιας μεταφορικής ικανότητας με τα προηγούμενα τρία, που κατασκευάστηκε το 2020.

    Το συνολικό τίμημα για τα τέσσερα πλοία ανήλθε στα 71 εκατ. δολάρια.

    Η StealthGas με την κίνηση αυτή εξασφάλισε κέρδη, τα οποία θα καταχωρηθούν στα αποτελέσματα του δεύτερου και του τρίτου τριμήνου, ανάλογα με το πότε θα παραδοθούν στον νέο ιδιοκτήτη.

    Atlas Maritime

    Η ναυτιλιακή Atlas Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα, πούλησε κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους δύο aframax δεξαμενόπλοια τα οποία επρόκειτο να παραλάβει εντός του 2023, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking πρόκειται για τα χωρητικότητας 115,000 dwt Galveston Star και Delaware Star, τα οποία εξαγόρασε η λιβυκή κρατική εταιρεία General National Maritime Transport Co (GNMTC) έναντι 76 εκατ. δολαρίων έκαστο.



    ΣΧΟΛΙΑ