ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι συμβαίνει στην Intralot, γιατί οι εφοπλιστές αγοράζουν Αττικής, o ύποπτος διαγωνισμός για τις φυλακές, η παραίτηση του τραπεζίτη, το bitcoin στα 5 εκατ. δολάρια, το κάλεσμα της Κλέλιας και γιατί δάκρυσε ο Ρέμος
Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων από τους Lloyd’s List, συνολικά 74 νεότευκτα ποντοπόρα πλοία, ολικής χωρητικότητας 5,2 εκατομμυρίων gt παραγγέλθηκαν από Έλληνες εφοπλιστές κατά τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους.
Αυτό το γεγονός σημαίνει αύξηση, σε όρους gt, περίπου 80% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, όταν παραγγέλθηκαν 52 νεότευκτα συνολικού βάρους 2,8 εκατομμυρίων gt.
Η προτίμηση των Ελλήνων εφοπλιστών στα δεξαμενόπλοια επικεντρώνεται σε πλοία αργού πετρελαίου, αφού 38 τάνκερ έχουν παραγγελθεί από την 1η Ιανουαρίου έως τα τέλη Μαΐου 2023, σε σύγκριση με μόλις έξι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν εκμεταλλευτεί τις υπεραξίες των πλοίων και πούλησαν την παλαιότερη χωρητικότητα και τώρα επενδύουν τα έσοδά τους σε νεότευκτα πλοία, κυρίως στους τομείς suezmax.
Οι Έλληνες ιδιοκτήτες έχουν επίσης πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στον τομέα των πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, δεδομένου παρήγγειλαν 13 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, όσες και πέρυσι.
Στον τομέα του ξηρού φορτίου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 14 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου μεταξύ Ιανουαρίου και τέλους Μαΐου 2023, σε σύγκριση με 18 πλοία την ίδια περίοδο πέρυσι.
Εν τω μεταξύ, τα συμβόλαια για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν μειωθεί σημαντικά, αφού μόνο τέσσερα πλοία έχουν υπογραφεί μέχρι στιγμής φέτος, σε σύγκριση με 30 πλοία κοντέινερ τους πρώτους πέντε μήνες του 2022.
Ο όμιλος του Ευάγγελου Μαρινάκη, έχει παραγγείλει στα ναυπηγεία τα περισσότερα πλοία. Συνολικά έχει υπογράψει συμβόλαια για τη ναυπήγηση 29 πλοίων συνολικής χωρητικότητας 2,1 εκ. gt.
Αναλυτικότερα, αυτά τα πλοία είναι χωρητικότητας 1.800 teu και τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 2.782 teu, που πρόκειται να παραδοθούν εφέτος και το 2024 από το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο Hyundai Mipo.
Η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει σύντομα το Buenaventura Express (IMO: 9932488), το τελευταίο σε μια σειρά 10 boxships χωρητικότητας 13.000 teu που παραγγέλθηκε στην Hyundai Samho το 2021.
Εν τω μεταξύ, η θυγατρική του Ομίλου Μαρινάκη Capital Gas διαθέτει επί του παρόντος 11 δεξαμενόπλοια LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων.
Ο Όμιλος Angelicoussis Shipping Group, της Μαρίας Αγγελικούση, έχει το δεύτερο μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών μεταξύ των Ελλήνων πλοιοκτητών, με παραγγελίες για 14 δεξαμενόπλοια LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων για τη θυγατρική Maran Gas, τα οποία ναυπηγούνται όλα στις νοτιοκορεάτικες ναυπηγικές εταιρείες Daewoo και Samsung.
Ο όμιλος παρήγγειλε τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax LNG διπλού καυσίμου για το τμήμα Maran Tankers στην China’s New Times Shipbuilding, τα οποία παραγγέλθηκαν τον Απρίλιο. Η εταιρεία έχει συμφωνήσει για τη ναυπήγηση άλλων τεσσάρων suezmax ως μέρος αυτής της ίδιας σύμβασης.
Ο τρίτος πλοιοκτήτης με τις περισσότερες παραγγελίες πλοίων, είναι ο όμιλος του Γιώργου Προκοπίου, που ναυπηγεί 12 δεξαμενόπλοια LNG, τα οποία όλα κατασκευάζονται από τη Hyundai Heavy Industries για τη θυγατρική Dynagas.
Το πρώτο σκάφος της σειράς χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, που είναι τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια LNG στον κόσμο και πρόκειται να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο.
Ο Γιώργος Οικονόμου ακολουθεί στην τέταρτη θέση με δύο πλοία μεταφοράς χύδην newcastlemax 210.000 dwt στην κινεζική ναυπηγική εταιρεία Cosco Shipping HI Yangzhou.
Η εταιρεία έχει επίσης παραγγείλει τέσσερα bulkers supramax στο βιβλίο παραγγελιών της, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν φέτος.
Η TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου διαθέτει τέσσερα δεξαμενόπλοια LNG χωρητικότητας 174.000 κυβικών μέτρων, με δύο πλοία να κατασκευάζονται από την Daewoo και τη Samsung.
Το υπόλοιπο βιβλίο παραγγελιών περιλαμβάνει πέντε δεξαμενόπλοια LR2 και τέσσερα δεξαμενόπλοια suezmax, όλα ναυπηγούνται από κινέζικα ναυπηγεία.
Το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων του ομίλου Navios, της Αγγελικής Φράγκου, βρίσκεται στην πέμπτη θέση και επικεντρώνεται στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων και περιλαμβάνει τέσσερα μεσαίου μεγέθους πλοία LNG διπλού καυσίμου. Τα πλοία χωρητικότητας 7.700 teu έχουν παραγγελθεί έναντι μακροπρόθεσμης ναύλωσης στη νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών HMM.
Η εταιρεία διαθέτει επίσης 10 πλοία συμβατικού καυσίμου χωρητικότητας 5.300 teu κατόπιν παραγγελίας από κινεζικό ναυπηγείο, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν το 2024.
Επιπλέον, η Navios έχει τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2 στο βιβλίο παραγγελιών της, τα οποία παραγγέλθηκαν πέρυσι από την K Shipbuilding της Νότιας Κορέας. Έχει εξασφαλιστεί χρονοναύλωση στη Chevron Shipping και πρόκειται να τεθούν σε λειτουργία το 2024 και το 2025.
Διαβάστε επίσης:
Drewry: Μειώθηκαν κατά 3,5% οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων
Μειώθηκε και σε αριθμό πλοίων και σε χωρητικότητα ο ελληνικός στόλος
──────────────────
Εκλογές 2023