Σε μπαράζ νέων παραγγελιών πλοίων έχουν προχωρήσει από τις αρχές του καλοκαιριού οι Έλληνες εφοπλιστές, εστιάζοντας σε containerships και τάνκερ.

Οι επενδύσεις γίνονται με στρατηγική, μελετημένες κινήσεις και με στόχο τη μακροπρόθεσμη αξία. Η τεχνολογική αναβάθμιση, η περιβαλλοντική συμμόρφωση και η ευθυγράμμιση με τις εξελίξεις στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες βρίσκονται στο επίκεντρο των νέων παραγγελιών.

1

Η μετατόπιση του ενδιαφέροντος προς τα containerships δείχνει ότι οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να εμπιστεύονται την ανθεκτικότητα της συγκεκριμένης αγοράς, βλέποντας σε αυτήν ένα πυλώνα μελλοντικής ανάπτυξης. Τοποθετούν κεφάλαια σε πλοία που μπορούν να ανταποκριθούν στις νέες ροές εμπορίου και να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από ταχύτατες αλλαγές και προκλήσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσφατη επένδυση της Navios Maritime Partners της Αγγελικής ΦράγκουΗ εταιρεία αποκάλυψε ότι έκλεισε συμφωνία για την απόκτηση τεσσάρων υπό ναυπήγηση containerships, χωρητικότητας 8,850 teu έκαστο.

Πρόκειται για πλοία εξοπλισμένα με scrubber και προδιαγραφές για χρήση καυσίμου μεθανόλης, τα οποία η ναυτιλιακή θα εντάξει στον στόλο της κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2027 και το πρώτο τρίμηνο του 2028.

Το κόστος του κάθε πλοίου ήταν 115,1 εκατ. δολάρια, με την συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 460,4 εκατ. δολ.

Η εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas του Αριστείδη Πίττα, υπέγραψε σύμβαση για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 4,300 teu, τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangzi στην Κίνα.

Το συνολικό τίμημα για τα δύο νεότευκτα πλοία ανέρχεται σε περίπου 118,5 εκατομμύρια δολάρια, περίπου 59,25 εκατ. δολ. έκαστο.

Η εταιρεία θα χρηματοδοτήσει τη νέα επένδυση με συνδυασμό χρέους και ιδίων κεφαλαίων, ενώ η παράδοση τους ορίστηκε για το 2028.

Ο Αριστείδης Πίττας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Euroseas, σχολίασε ότι η ναυτιλιακή έχει δεσμευτεί να αναπτύξει και να εκσυγχρονίσει τον στόλο της και πιστεύει ότι η επένδυση σε «οικολογικά μεσαίου μεγέθους» πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελεί μια ορθή επενδυτική στρατηγική, προσθέτοντας ότι αυτό το συγκεκριμένο τμήμα πλοίων έχει επί του παρόντος χαμηλό βιβλίο παραγγελιών και έναν γερασμένο υφιστάμενο στόλο.

Στην αγορά των containerships έχει στραφεί, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές και η Chartworld Shipping, του εφοπλιστή Παντελή (Λου) Κολλάκη.

Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, η εταιρεία έχει υπογράψει επιστολής πρόθεσης με το κινεζικό ναυπηγείο New Dayang, για την κατασκευή δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 3,100 teu. Τα οποία θα παραλάβει το 2028.

Το κόστος κατασκευής εκτιμάται περίπου στα 42 εκατ. δολάρια για το κάθε πλοίο.

Η Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου παρήγγειλε τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong, χωρητικότητας 3,100 teu έκαστο.

Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του δεύτερου και του τέταρτου τριμήνου του 2027. Μετά την παράδοση θα ξεκινήσει μια 8ετής χρονοναύλωση με μια ισχυρό ναυλωτή.

Η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του Ευάγγελου Μαρινάκη, σύμφωνα με την Intermodal, παρήγγειλε δύο ακόμη νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στo νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο HD Hyundai Mipo.

Τα containerships είναι χωρητικότητας 2.800 teu, θα  έχουν τη δυνατότητα λειτουργίας με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027. Η τιμή ναυπήγησης τους θα ανέλθει στα 56,4 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο, σύμφωνα με την ναυλομεσιτική.

Η ναυτιλιακή εταιρεία Minerva Marine, του Ανδρέα Μαρτίνου, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, υπέγραψε επιστολές προθέσεων με δύο κινεζικά ναυπηγεία για τη ναυπήγηση έως και οκτώ πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χωρητικότητας 1.800 teu.

Τα πλοία θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Yangzijiang Shipbuilding και Huanghai Shipbuilding, από δύο σε κάθε ναυπηγείο option κατασκευής άλλων δύο σε κάθε ναυπηγείο.

Το κόστος τους εκτιμάται μεταξύ 30 και 33 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2027 και θα ολοκληρωθούν το 2028.

Με μια κίνηση που επιβεβαιώνει τη στρατηγική της επέκταση στον τομέα των containerships, η Latsco Shipping, με επικεφαλής τον Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση, προχώρησε σε συμφωνία για την παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -με option για δύο ακόμη- χωρητικότητας 1.900 teu.

Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο κινεζικό ναυπηγείο Huangpu Wenchongκαι θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027. Με το κόστος να εκτιμάται από ναυλομεσιτικές πηγές στα 31 εκατ. δολάρια έκαστο.

Nέες παραγγελίες τάνκερ

Η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του Κρίτωνα Λεντούδη, συνεχίζει τη στρατηγική της επέκταση στον τομέα των δεξαμενόπλοιων suezmax.

Σύμφωνα με την Intemodal, η εταιρεία συνδέεται με την πρόσφατη παραγγελία δύο πλοίων χωρητικότητας 157.000 dwt  στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία HD Hyundai Samho.

Τα κόστος κατασκευής θα ανέλθει στα 87 εκατ. δολάρια έκαστο, και η παράδοση τους αναμένεται τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο του 2027.

H ναυτιλιακή Venergy Maritime του Βύρωνα Βασιλειάδη, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στην πλοιοκτησία πριν από περίπου πέντε μήνες, προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων τάνκερ.

Συγκεκριμένα, ο επιχειρηματίας -και νυν εφοπλιστής- έκλεισε τον Ιούνιο συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο K Shipbuilding για την κατασκευή δύο οικολογικών τάνκερ MR χωρητικότητας 50,000 dwt, ενώ στην συνέχεια ενεργοποίησε τις options για την κατασκευή δύο ακόμη ίδιων πλοίων.

Το κόστος κατασκευής τους ανέρχεται σε περίπου 48 εκατ. δολάρια έκαστο.

Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια υψηλών προδιαγραφών θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή εντός του πρώτου εξαμήνου του 2027. Με την παράδοση τους, ο στόλος της Venergy θα αριθμεί πλέον έξι τάνκερ.

Η ναυτιλιακή New Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Αδαμάντιου Πολέμη θα ενισχύσει τον στόλο της με δύο νέα τάνκερ suezmax, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές.

Στο εβδομαδιαίο της report η Xclusive Shipbroking συνδέει την εταιρεία με την παραγγελία δύο suezmax δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 157.000 dwt το καθένα. Η αξία της επένδυσης ανέρχεται σε 82,5 εκατ. δολάρια ανά πλοίο.

Η TMS Cardiff Gas, του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, σύμφωνα την Intermodal.

Η παραγγελία δόθηκε στο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας Samsung Heavy Industries και τα πλοία θα μπορούν να λειτουργούν και με LNG.

To κόστος κατασκευής τους θα ανέλθει στα 259,3 εκατ. δολάρια έκαστο, με την συνολική επένδυση να ξεπερνά το 1 δισ. δολάρια.