• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύσεις 5,8 δισ. δολ. σε νέα πλοία το 2023 – Οι πρωταγωνιστές

    Βαγγέλης Μαρινάκης, Μαρία Αγγελικούση, Γιώργος Προκοπίου (πάνω), Γιώργος Οικονόμου, Κρίτων Λεντούδης

    Βαγγέλης Μαρινάκης, Μαρία Αγγελικούση, Γιώργος Προκοπίου (πάνω), Γιώργος Οικονόμου, Κρίτων Λεντούδης


    Σε μπαράζ παραγγελιών νέων πλοίων προχώρησαν το 2023 οι Έλληνες εφοπλιστές, επενδύοντας συνολικά 5,8 δισ. δολάρια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews η Advanced Shipping and Trading, οι ελληνικές ναυτιλιακές έχουν κλείσει από τις αρχές του έτους συμφωνίες για την κατασκευή 257 πλοίων. Πρόκειται για 120 τάνκερ, 104 bulkers, 29 gas carries και 4 containerships.

    πηγή: Advanced Shipping & Trading

    Μπορεί αριθμητικά τα δεξαμενόπλοια και τα φορτηγά πλοία να υπερτερούν, ωστόσο, ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της χρονιάς που τελειώνει είναι η μεγάλη ανάπτυξη που σημειώνει ο ελληνόκτητος στόλος των LNG carriers. Με ολοένα και περισσότερους Έλληνες πλοιοκτήτες να επενδύουν τεράστια κεφάλαια για την ισχυροποίηση τους στον πολλά υποσχόμενο κλάδο.

    Οι πρωταγωνιστές

    Ένας από τους πιο δραστήριους Έλληνες πλοιοκτήτες στα νεότευκτα τη χρονιά που πέρασε, ήταν ο Κρίτων Λεντούδης.

    Δεν είναι τυχαίο ότι στα 20α Lloyd’s List-Greek Shipping Awards 2023 αναδείχθηκε Newsmaker της Χρονιάς, έχοντας υπογράψει συμβόλαια με ναυπηγεία για την κατασκευή πλοίων ύψους άνω του 1 δισ. δολαρίων.

    Διαθέτει το πιο ποικιλόμορφο βιβλίο παραγγελιών, ενώ φέτος έκανε άνοιγμα και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

    Ένθερμος υποστηρικτής του καυσίμου LNG δηλώνει ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης. Όπως επισήμανε κατά την ομιλία του σε ναυτιλιακό φόρουμ, σχεδόν το 90% των επενδύσεών του ομίλου του σχετίζεται με το LNG, είτε με πλοία LNG είτε με πλοία διπλού καυσίμου LNG, τύπου Aframax, Suezmax.

    Κατά το 2023 οι εταιρείες του ομίλου Capital επένδυσαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Advanced Shipping and Trading, κεφάλαια άνω του 1,5 δισ. δολ.

    Μεταξύ άλλων η Capital Gas Ship Management προχώρησε στην παραγγελία των δύο πρώτων παγκοσμίως πολύ μεγάλων νεότευκτων πλοίων αμμωνίας (VLAC), χωρητικότητας 88,000 cbm. Τα καινοτόμα πλοία θα κατασκευαστούν στην HD Hyundai Heavy Industries στο Ulsan και αναμένεται να παραδοθούν στη ναυτιλιακή μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2027.

    Σε μπαράζ επενδύσεων προχώρησε το 2023 και ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου. Εντός του Δεκεμβρίου, ναυλομεσιτικές πηγές συνέδεσαν εταιρείες συμφερόντων του με επτά νέες παραγγελίες, τριών τάνκερ και τεσσάρων bulkers.

    Παράλληλα, πληροφορίες αναφέρουν ότι έκανε άνοιγμα και στα μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC), κλείνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας Samsung Heavy Industries, για την κατασκευή δύο τέτοιων πλοίων.

    Σύμφωνα με τους Lloyd’s List o όμιλος TMS Group του Οικονόμου έχει υπό κατασκευή πάνω από 40 πλοία, αξίας άνω των 3,5 δισ. δολαρίων.

    Πρωταγωνιστής στις παραγγελίες νέων πλοίων αναδείχθηκε το 2023 και ο Γιώργος Προκοπίου.

    Οι εταιρείες συμφερόντων του, Dynacom, Dynagas και Sea Traders πραγματοποίησαν επενδύσεις σε νέα πλοία, τάνκερ, bulker και LNG carriers,  αξίας άνω των 2,5 δισ. δολαρίων. Με το συνολικό ναυπηγικό του πρόγραμμα να ανέρχεται περίπου στα 4,5 δισ. δολάρια.

    Η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του κορυφαίου ναυτιλιακού ομίλου Angelicoussis Shipping Group, διαθέτει στόλο 143 πλοίων, μέσω των εταιρειών της Maran Tankers, Maran Gas και Maran Dry.

    Παράλληλα, ναυπηγεί άλλα 21 πλοία, ενώ το 2023 επικεντρώθηκε στις “πράσινες” επενδύσεις σε νεότευκτα.

    Mεταξύ άλλων η Maran Gas υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή δύο πλοίων LNG, χωρητικότητας 174,000 cbm, στο ναυπηγείο DSME. Σύμφωνα με την Advanced Shipping and Trading το κόστος του θα ανέλθει σε 256,2 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027.

    Παράλληλα, η Maran Tankers πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών της, άλλα 4 πλοία suezmax διπλού καυσίμου LNG, χωρητικότητας 155,500 dwt που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο New Times Shipbuilding. Η αξία του κάθε δεξαμενόπλοιου θα ανέλθει στα 87 εκατομμύρια δολάρια.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιώργος Οικονόμου: «Εισβολή» του εφοπλιστή και σε τέταρτη εισηγμένη ναυτιλιακή

    Adora Magic City: Αυτό είναι το πρώτο made in China κρουαζιερόπλοιο μήκους 324 μέτρων

    Η Star Bulk του Πέτρου Παππά «ξεφορτώνει» παλιά πλοία της με μεγάλα κέρδη – Συνολικά πούλησε 13 πλοία



    ΣΧΟΛΙΑ