Ναυτιλία

Έλληνες εφοπλιστές: Μπαράζ νέων παραγγελιών το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου

B. Μαρινάκης, Π. Κασιδόκωστας-Λάτσης, Μ. Χανδρής (μέση) Ν. Βαφειάς, Κ. Λεντούδης (κάτω) Λ. Πατίτσας, Ν. Σάββας


Mετά από τη διστακτικότητα που επικράτησε για νέες παραγγελίες πλοίων το 2020 λόγω της πανδημίας, το νέο έτος το σκηνικό δείχνει να αλλάζει.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι η κινητικότητα που σημειώθηκε κατά το πρώτο δίμηνο δείχνει ότι αρκετές εταιρείες βλέπουν με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον και επιστρέφουν στα ναυπηγεία.

Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και οι Έλληνες εφοπλιστές, πολλοί από τους οποίους έχουν προχωρήσει ήδη κατά το πρώτο δίμηνο του έτους σε συμφωνίες κατασκευής νεότευκτων. Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue για το Mononews.gr, από τις αρχές του 2021, έχουν γίνει παραγγελίες πλοίων αξίας άνω του 1,5 δισ. δολαρίων.

Υπενθυμίζεται ότι το 2020 οι νέες παραγγελίες πλοίων που πραγματοποίησαν οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές ήταν μειωμένες στο ήμισυ σε αξία σε σχέση με αυτές του 2019, εστιάζοντας σχεδόν αποκλειστικά στα τάνκερ.

Οι πρωταγωνιστές

Παραγγελίες συνολικού ύψους 860 εκατ. δολαρίων για οκτώ containerships έχει πραγματοποιήσει από τις αρχές του έτους η Capital ­Maritime & Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

Πρόσφατα το mononews είχε επισημάνει σε ρεπορτάζ ότι ο ισχυρός εφοπλιστής προχώρησε στην παραγγελία έξι πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής δυνατότητας 13.000 teu το καθένα, σε δύο ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας. Τα πλοία τα οποία αναμένεται να παραδοθούν από τα μέσα του 2022 μέχρι και τις αρχές του 2023, κοστίζουν περίπου 110 εκατ. δολάρια το καθένα.  Το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα που έχει σε εξέλιξη η εταιρεία ανέρχεται στα 2 δισ. δολάρια.

Στα σούπερ τάνκερ, εστιάζει η Latsco Shipping, ο ναυτιλιακός βραχίονας του ομίλου Λάτση με επικεφαλής τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, που προχώρησε σε συμφωνία για την κατασκευή δύο ακόμη VLCC τάνκερ, στα ναυπηγεία της Hyundai στη Νότια Κορέα, αξίας 180 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία εισήλθε στον τομέα των υπερ-τάνκερ στο τέλος του 2020, με την παραγγελία δύο τάνκερ VLCC στο ίδιο ναυπηγείο και τώρα εκμεταλλεύτηκε τα option που είχε στη διάθεσή της.

Συμφωνία με ναυπηγείο της Νοτίου Κορέα έκλεισε, σύμφωνα με τις Advanced Shipping & Trading και Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή Benelux Overseas συμφερόντων του εφοπλιστή Κώστα Αγγέλου, προκειμένου να ενισχύσει τον στόλο της με τρία νέα, μεσαίου μεγέθους, πλοία μεταφοράς LPG.

Ωστόσο, η συμφωνία προβλέπει αρχικά την κατασκευή δύο LPG carriers, χωρητικότητας 40.000 cbm, με option και για τρίτο αντίστοιχο πλοίο. Η παράδοση τους ορίστηκε για το 2023. Σύμφωνα με την VesselsValue, το κόστος των δύο πρώτων πλοίων θα ανέλθει στα 93 εκατ. δολάρια.

H ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες, στην παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82,000-dwt σε ναυπηγείο της Κίνας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η συμφωνία περιλαμβάνει option για δύο επιπλέον πλοία. Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, τα δύο bulkers θα έχουν κόστος 54 εκατ. δολάρια.

Στα ναυπηγεία επέστρεψε για παραγγελίες νέων τάνκερ μετά από περίπου οκτώ χρόνια η ναυτιλιακή Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή, αναφέρουν πηγές της αγοράς. Η εταιρεία της παραδοσιακής εφοπλιστικής οικογένειας που μετρά 100 χρόνια στον κλάδο της ναυτιλίας, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός aframax τάνκερ μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, ενώ υπάρχει option για την κατασκευή ενός επιπλέον ίδιου πλοίου.

Το χωρητικότητας 115,000 dwt τάνκερ, θα κοστίσει σύμφωνα με την VesselsValue 52 εκατ. δολάρια και θα παραδοθεί στην εταιρεία το δεύτερο εξάμηνο του 2022.

H Niovis Shipping συμφερόντων της οικογένειας Μαυρολέων, προχώρησε στην παραγγελία δύο bulker τύπου ultramax, χωρητικότητας 61,000 dwt, στο ναυπηγείο Nacks. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της πρόκειται για τα Hull Nos NE368 και NE369, τα οποία θα παραλάβει το πρώτο τρίμηνο του 2022. Η αξία τους σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 50 εκατ. δολάρια.

Ακόμη, η ναυτιλιακή Atlas Maritimeσυμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Λέοντα Πατίτσα, παρήγγειλε τάνκερ χωρητικότητας 115,000 dwt στο ναυπηγείο Daehan της Νοτίου Κορέας. Πρόκειται για option προηγούμενης παραγγελίας που πραγματοποίησε πριν από μερικούς μήνες.  Η τιμή κατασκευής του, σύμφωνα με την VesselsValue, θα ανέλθει στα 46 εκατ. δολάρια.

Με νέα πλοία θα ενισχύσει το στόλο της η Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, καθώς έκλεισε συμφωνία με το κινέζικο ναυπηγείο CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding για την κατασκευή μέχρι και τεσσάρων containerships.

Ειδικότερα, η συμφωνία αφορά αρχικά την κατασκευή δύο boxships χωρητικότητας 1,500 teu, ενώ υπάρχει option για δύο επιπλέον πλοία.  Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι τα containerships με τις προδιαγραφές Tier III του δείκτη Energy Efficiency Design Index (EEDI), έχουν κόστος 22 με 23 εκατ. δολάρια έκαστο. Η παράδοση τους εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει εντός του 2022.

Ο εφοπλιστή Νίκος Βαφειάς, υπέγραψε μέσω της Brave Maritime Corporation, ένα συμβόλαιο για την κατασκευή ενός fully refrigerated 40,000 κυβικών μέτρων LPG, με δυνατότητα dual fuel στο ναυπηγείο Hyundai της Νότιας Κορέας. Η παράδοσή του αναμένεται τον Ιανουάριο του 2023. Το κόστος εκτιμάται κοντά στα 50 εκατομμύρια δολ.

Βακάκης-Διαμαντίδης: Στην εξαγορά νέου τάνκερ προχώρησε η Velos Tankers

GasLog: Γιατί φεύγει από τη Wall Street – Κεφαλαιοποίηση 560 εκατ. δολάρια με αξία στόλου κοντά στα 3 δισ.!

Η Σεμίραμις Παληού στο τιμόνι της Diana Shipping

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ