F

Ναυτιλία

GasLog: Γιατί φεύγει από τη Wall Street – Κεφαλαιοποίηση 560 εκατ. δολάρια με αξία στόλου κοντά στα 3 δισ.!

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Πήτερ Λιβανός: Δύσκολη η πορεία για την πράσινη ναυτιλία

Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


«Σήμα» στις χρηματιστηριακές αγορές των ΗΠΑ στέλνει η GasLog του Πήτερ Λιβανού, με την απόφασή της να προχωρήσει σε συγχώνευση με τον ενεργειακό βραχίονα της BlackRock, εξέλιξη που σηματοδοτεί την αποχώρησή της, από το ταμπλό της Wall Street.

Πρόκειται, ουσιαστικά, για το πέρασμα σε μια νέα εποχή για την εξεύρεση κεφαλαίων για νέες επενδύσεις, από τον πρωτοπόρο Έλληνα εφοπλιστή, ο οποίος δεν διστάζει να αλλάζει πορεία, όταν το κρίνει απαραίτητο. Και τα τελευταία χρόνια η θρυλική Wall Street δεν φαίνεται να ανταποκρίνεται στις υψηλές προσδοκίες και την αξία των επενδύσεων της GasLog. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια, συνολικά, οι εισαγωγές ναυτιλιακών εταιρειών στη Νέα Υόρκη, είναι εξαιρετικά σπάνιες.

Το μήνυμα, στις χρηματιστηριακές αγορές, δεν είναι απλά ένα συμπέρασμα των αναλυτών μετά την δημοσίευση της είδησης. Το στέλνει ο ίδιος ο Πήτερ Λιβανός, η εταιρεία του οποίου διαχειρίζεται τον δεύτερο μεγαλύτερο, ελληνικών συμφερόντων, στόλο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

«Πρόκειται για ένα βήμα μετασχηματισμού για την GasLog, προσφέροντας στους μετόχους ένα άμεσο και σημαντικό premium για τις μετοχές τους και επιτρέποντας την πρόσβαση σε σημαντικά κεφάλαια, που απουσιάζουν την τρέχουσα περίοδο από τις κεφαλαιαγορές», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο κ. Λιβανός.

Οι επενδύσεις σε project που αφορούν το υγροποιημένο είναι προϋποθέτουν υψηλές δαπάνες και πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης. Την περίοδο αυτή ο κλασικός τραπεζικός δανεισμός βρίσκεται σε ύφεση σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά και η χρηματιστηριακή αγορά δεν φαίνεται να μπορεί να προκαλέσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.

Με αποτέλεσμα η εταιρεία να χάνει πολύτιμα κεφάλαια, σε μια περίοδο που ξεκινά η γιγάντωση των ομίλων που ασχολούνται με το υγροποιημένο φυσικό αέριο, το οποίο αναμένεται να κυριαρχήσει μαζί με το πετρέλαιο, τα επόμενα 20 χρόνια στην ενεργειακή αγορά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Gaslog διαχειρίζεται ένα στόλο από 21 πλοία, εκ των οποίων τα 20 είναι υπό την πλοιοκτησία της. Η αξία των πλοίων αυτών υπολογίζεται περίπου στα 3 δισ. δολάρια. Όμως η κεφαλαιοποίηση της εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο είναι μόλις στα 560 εκατ. δολάρια. Δηλαδή το 1/6 της αξίας του στόλου της. Η τιμή της μετοχής είναι κοντά στα 5,9 δολάρια το κομμάτι, ενώ κινείται κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10 δολαρίων ανά μετοχή εδώ και ένα χρόνο περίπου. Επίσης και η -άμεσα συνδεόμενη με την GasLog- GasLog Partners, που διαχειρίζεται ένα στόλο από 15 LNG Carries, διαθέτει κεφαλαιοποίηση μόλις 176 εκατ. δολάρια.

Στην Αλεξανδρούπολη

Η GasLog συμμετέχει επίσης, με ποσοστό 20%, και στην Gastrade που αναπτύσσει το Έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) «Τερματικού ΥΦΑ Βορείου Ελλάδας» στην Αλεξανδρούπολη, για οποίο έχει ολοκληρωθεί η απαιτούμενη αδειοδότηση, ώστε να αρχίσει η κατασκευή του.

Το έργο του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης αποτελεί ένα σύγχρονο, πρωτοποριακό και υψηλής τεχνολογίας έργο που αποτελείται από μία υπεράκτια πλωτή μονάδα παραλαβής, αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου και από ένα σύστημα υποθαλάσσιου και χερσαίου αγωγού μέσω του οποίου το φυσικό αέριο προωθείται στο Εθνικό Σύστημα (Μεταφοράς) Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και από εκεί προς τους τελικούς καταναλωτές.

Το ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης έχει επίσης την δυνατότητα να συνδεθεί και να τροφοδοτεί με φυσικό αέριο και άλλα κατάντη συστήματα μεταφοράς φυσικού αερίου που προγραμματίζεται να αναπτυχθούν στο μέλλον όπως ο TAP (Trans Adriatic Pipeline). Το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (ΥΦΑ) θα φθάνει στην πλωτή μονάδα με δεξαμενόπλοια μεταφοράς ΥΦΑ, θα μεταγγίζεται με βραχίονες και θα αποθηκεύεται προσωρινά στις κρυογενικές δεξαμενές της μονάδας.

Greek shipping tycoon

Το επώνυμο Λιβανός είναι από τα πιο «βαριά» της ελληνικής ναυτιλιακής παράδοσης. Τον «θρύλο» τον δημιούργησε ο πατέρας του 62χρονου σήμερα εφοπλιστή, ο Γιώργος Λιβανός. Ωστόσο και ο ίδιος αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής αφού στο εξωτερικό του αποδίδουν το προσωνύμιο «Greek shipping tycoon».

Ο ίδιος δεν έμεινε μόνο στην πανίσχυρη Ceres, δημιούργημα του πατέρα του, αλλά επέκτεινε τις business της οικογένειας. Ίδρυσε αρχικά την Seachem, η οποία διαχειριζόταν πλοία μεταφοράς χημικών, με έδρα το Μόντε Κάρλο και αποτελούσε μια από τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς χημικών. Λίγα χρόνια αργότερα δημιουργεί την GasLog, στον Πειραιά.

Ήταν από τους πρώτους Έλληνες που ασχολήθηκε με τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, γνωστά και ως LNG Carriers. Παράλληλα είναι και ο ιδρυτής της μεγαλύτερης εταιρείας στο κόσμο στα σούπερ τάνκερ, τη Euronav. Η Euronav διαθέτει στον στόλο της και ειδικά πλοία – εργοστάσια που μπορούν να υγροποιήσουν το φυσικό αέριο.

Η δυναμική που διαθέτει ο κ. Λιβανός στο παγκόσμιο «ναυτιλιακό χρηματιστήριο» αποτυπώνεται και στην ετήσια λίστα των Lloyd’s List για τις 100 σημαντικότερες προσωπικότητες της βιομηχανίας. Ο «Greek shipping tycoon», σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό που του έχουν αποδώσει τα διεθνή μέσα, είναι μόνιμο μέλος του club των ισχυρών της ναυτιλίας.

Η συγχώνευση

Η συμφωνία συγχώνευσης προβλέπει ότι η Global Energy & Power Infrastructure της BlackRock θα αποκτήσει όλες τις κοινές μετοχές της GasLog, οι οποίες δεν ελέγχονται από συγκεκριμένους εν ενεργεία μετόχους της ναυτιλιακής, συμπεριλαμβανομένων της Blenheim Holdings, συμφερόντων της οικογένειας Λιβανού και μίας 100% θυγατρικής του Ιδρύματος Ωνάση, έναντι 5,8 δολαρίων ανά μετοχή. Βάσει συμφωνίας, προβλέπεται premium (υπεραπόδοση) 17% έναντι της τιμής με την οποία έκλεισε η μετοχή της GasLog στις 19 Φεβρουαρίου και premium 22% σε σχέση με τη μέση σταθμισμένη τιμή της μετοχής της κατά τις τελευταίες 30 ημέρες.

Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οικογένεια Λιβανού και η θυγατρική του Ιδρύματος Ωνάση θα συνεχίσουν να διατηρούν περίπου το 55% των μετοχών της GasLog και η BlackRock το 45% αυτών.

Διαβάστε ακόμη:

Πλακιωτάκης: Ειδικό σχέδιο δράσης για την επιτάχυνση των εκκρεμών συντάξεων του ΝΑΤ

«Ράλι» χρηματοδότησης της ναυτιλίας από τις ελληνικές τράπεζες

Propeller Club: Συμμετοχή στο The Neptune Declaration on Seafarer Wellbeing and Crew Change

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ