Ναυτιλία

Σε χαμηλά όλων των εποχών το ελληνικό orderbook – Tankers παραγγέλνουν οι Έλληνες

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Χάρης Βαφειάς – Ευάγγελος Πιστιόλης


Στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών βρίσκεται το ελληνικό orderbook.

Μόλις 152 πλοία, που αποτελούν παραγγελίες 47 ελληνικών εταιρειών, βρίσκονται υπό κατασκευή σε όλα τα ναυπηγεία του κόσμου. Και αυτό παρά την «έξαρση» των τελευταίων ημερών, στις οποίες καταγράφηκαν νέες συμφωνίες για ναυπηγήσεις αξίας 65 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει σε ετήσια βάση η Naftiliaki, στο ελληνικών συμφερόντων orderbook κυριαρχούν τα δεξαμενόπλοια όλων των τύπων, αφού αντιπροσωπεύουν το 82% των παραγγελιών σε όρους πλοίων και το 90% σε όρους χωρητικότητας. Συνολικά 85 δεξαμενόπλοια δηλαδή, μεταφορικής δυνατότητας 13,93 εκατ. τόνων. Ένα χρόνο πριν στο  ελληνικών συμφερόντων orderbook βρίσκονταν 40 πλοία περισσότερα, αν και στα δεξαμενόπλοια η ¨διαφορά» είναι μόλις 80.000 τόνοι. Κάτι που σημαίνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές που παραδοσιακά διαθέτουν μεταξύ άλλων και τον μεγαλύτερο στόλο πλοίων μεταφοράς ξηρούν χύδην φορτίου (bulk carriers), έχουν κάνει «κράττει» όσον αφορά το ξηρό φορτίο.

Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν καταθέσει παραγγελίες είναι οι Kyklades Maritime του ομίλου Αλαφούζου για δύο σούπερ τάνκερ. Τον ίδιο αριθμό σούπερ τάνκερ, έχουν υπό παραγγελία η Cenrtal Tankers του Βαγγέλη Πιστιόλη, και η Dynacom του Γιώργου Προκοπίου. Σε άλλες κατηγορίες δεξαμενόπλοιων, η Pantheon Tankers της Άννας Αγγελικούση έχει συμφωνήσει για δύο   suezmax tankers η Samos Steamship για δύο aframaxes, και η Aegean Shipping του Γιώργου Μελισσανίδη για τρία aframaxes.

Επίσης η Neda Maritime της οικονογένειας Λυκιαρδόπουλου έχει βάλει παραγγελίες για μέχρι δύο δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, ενώ και οι Pleiades της οικογένειας Περατικού για ένα agramax.

Επίσης η Benelux Overseas, έχει καταθέσει παραγγελία για μέχρι τρία δεξαμενόπλοια παραγώγων πετρελαίου, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα άμεσης εγκατάστασης συστημάτων scrubber.

Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη βρίσκεται σε συζητήσεις με ναυπηγεία στη Κίνα και την Ν. Κορέα για να κατασκευάσει τουλάχιστον έξι containerships μεταφορικής δυνατότητας 12.500 κουτιών.

Όσον αφορά τις παραδόσεις πλοίων περίπου 90 πλοία θα παραδοθούν σε ελληνικές εταιρείες μέσα στο 2020, μεταξύ των οποίων τα δύο τελευταία eco friemdly LPG carriers του της Stealth Gas του Χάρη Βαφειά. Πρόκειται για το 29ο και 30ο πλοίο στη σειρά που παραλαμβάνει η εταιρεία ενώ ακολουθεί ακόμα ένα στις αρχές του 2021.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ