• Ναυτιλία

    Capital ναυτιλιακή (Βαγγέλης Μαρινάκης): Τι σηματοδοτεί η «απόβαση» στην Αθήνα – «Καυτό» ενδιαφέρον για το ομόλογο των 150 εκατ. ευρώ

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Capital ναυτιλιακή (Βαγγέλης Μαρινάκης): Τι σηματοδοτεί η «απόβαση» στην Αθήνα - «Καυτό» ενδιαφέρον για το ομόλογο των 150 εκατ. ευρώ

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


    Έτοιμη να «καταπλεύσει» στην ελληνική αγορά των διαπραγματεύσιμων εταιρικών ομολόγων είναι η ισχυρή ναυτιλιακή εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη, εισηγμένη εδώ και 14 χρόνια  στο αμερικανικό χρηματιστήριο του Nasdaq. H Capital Product Partners έχει ιδρυθεί και ελέγχεται μετοχικά από την Capital Maritime & Trading Corp, συμφερόντων της οικογένειας του Έλληνα εφοπλιστή, με την πολύπλευρη επιχειρηματική δράση.

    Στόχος είναι η έκδοση 5ετούς ναυτιλιακού ομολόγου για την άντληση κεφαλαίων ύψους 150 εκατ. ευρώ.

    Τα εν λόγω κεφάλαια πρόκειται να χρηματοδοτήσουν μέρος του γενναίου επενδυτικού προγράμματος της διεθνούς ναυτιλιακής εταιρείας, με το οποίο και σηματοδοτείται η στροφή στην πράσινη ενέργεια. Αρμονικά συνδυασμένη με τη βιώσιμη ανάπτυξη και τις καθαρές θαλάσσιες μεταφορές.

    Πρόσφατα ο στόλος των 16 βαποριών της Capital Product εμπλουτίστηκε, καθώς η εταιρεία μπήκε στην αγορά των μεταφορών υγροποιημένου φυσικού αερίου με την αγορά τριών LNG Carriers τελευταίας τεχνολογίας, συνολικού επενδυτικού κόστους 600  εκατ. δολαρίων. Επιπρόσθετα η εταιρεία είναι έτοιμη να ενεργοποιήσει το δικαίωμα που διαθέτει για να αγοράσει και άλλα 3 ίδιου τύπου πλοία LNG. Με τη μέση τιμή να υπολογίζεται στα περίπου 20 εκατ. δολάρια το κάθε ένα.  Γεγονός που σημαίνει ότι η διπλή επένδυση θα υπερβεί τα 1,2 δισ. δολάρια.

    Αρωγός στη νέα αγορά LNG Carriers θα σταθεί και το υπο έκδοση 5ετές ομόλογο, που επί της ουσίας θα μπορεί να χαρακτηριστεί ως «πράσινο», λόγω της» καθαρής» ενεργειακής ταυτότητας των συγκεκριμένων πλοίων.

    Το ενημερωτικό δελτίο για το ναυτιλιακό ομόλογο βρίσκεται ήδη στην Επιτροπή κεφαλαιαγοράς και η έγκρισή του είναι θέμα και μόνο. Πιθανότατα και εντός της νέας εβδομάδας, δίνοντας άμεσα από εκεί και πέρα τη σκυτάλη στη διαδικασία της δημόσιας εγγραφής. Ίσως μέσα στην τρίτη βδομάδα του Οκτωβρίου.

    Αν μη τι άλλο η κίνηση του ισχυρού Έλληνα εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έρχεται να καταδείξει την εμπιστοσύνη του  στους Έλληνες επενδυτές και συνακόλουθα στην εγχώρια αγορά των εταιρικών ομολόγων, τα οποία είναι διαπραγματεύσιμα στο χρηματιστήριο της Αθήνας.

    Ταυτόχρονα, η ομολογιακή έκδοση  της Capital Product Partners ενισχύει τη «γραμμή επικοινωνίας» που έχουν ανοίξει  με τα… πάτρια χρηματιστηριακά εδάφη, οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που είναι εισηγμένες στην αγορά της Νέας Υόρκης.  Καθώς ήδη έχει γίνει η πρώτη έκδοση ναυτιλιακού ομολόγου από την Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου και είναι πιθανό μετά από τον Βαγγέλη Μαρινάκη να ακολουθήσουν και άλλοι εφοπλιστές. Βάζοντας ακόμη στο κάδρο των εξελίξεων και το ενδεχόμενο να υπάρξει μελλοντικά και παράλληλη διαπραγμάτευση (στην αμερικανική και ελληνική αγορά) για μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών.

    Οι συντονιστές της έκδοσης που μαγνητίζει τους επενδυτές

    Σύμφωνα με πληροφορίες συντονιστές και κύριοι ανάδοχοι για το ομόλογο της Capital Product Partners θα είναι η τράπεζα Πειραιώς, η Alpha Bank και η Euroxx χρηματιστηριακή. Σύμβουλοι της έκδοσης θα είναι Πειραιώς και Euroxx,ενώ  ρόλο αναδόχου θα έχει  η optima bank.

    Πηγές της αγοράς θεωρούν δεδομένο το εξαιρετικά ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον για το ομόλογο, που αναμένεται να οδηγήσει και σε μεγάλη υπερκάλυψη. Συνηγορώντας σε αυτά η ισχυρή οικονομική οντότητα της ναυτιλιακής, το «βαρύ» όνομα του εφοπλιστή, αλλά και η απόδοσή του. Η οποία είναι ικανή να προσφέρει μια σημαντική εναλλακτική λύση σε όσους επιζητούν να έχουν ένα σταθερό επιτοκιακό έσοδο, απομπλεκόμενοι από τα επί της ουσίας μηδενικά έσοδα των καταθέσεων. Λύση η οποία είναι εφικτή ακόμη και για τα μικρά βαλάντια, καθώς το ελάχιστο κόστος συμμετοχής στα εταιρικά ομόλογα ξεκινά από τα 1.000 ευρώ.

    Στην προηγούμενη περίπτωση της Costamare το αρχικό εύρος απόδοσης είχε οριστεί στο 2,7%-3,1% και τελικά το επιτόκιο του ομολόγου «κλείδωσε» στο 2,7%.

    Το οικονομικό προφίλ της Capital  Product Partners (CPLP)

    Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία Capital  Product Partners (CPLP) έχει τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία στα επίπεδα των 230 εκατ. δολαρίων. Με την τιμή της μετοχής να έχει ενισχυθεί κατά 55% από την αρχή της εφετινής χρονιάς. Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 τα κέρδη της ναυτιλιακής διαμορφώθηκαν στα 46,28 εκατ. δολάρια ενισχυμένα κατά 201,9% σε σύγκριση με τα κέρδη των 15,33 εκατ. δολαρίων που είχε στο αντίστοιχο περσινό, πρώτο εξάμηνο. Eπίσης άνοδο 12,4% είχαν τα έσοδα του εφετινού πρώτου 6μηνου, τα οποία και έφτασαν στα 78 εκατ. δολάρια.

    Το επιχειρηματικό μοντέλο της ναυτιλιακής βασίζεται στη διασφάλιση χρονοναυλώσεων από μεγάλους διεθνείς πελάτες, για το σύνολο του στόλου, που απαριθμεί 19 πλοία. Εκ των οποίων τα 15 είναι για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, 1 ξηρού φορτίου και 3 LNG.   Από τα τρία τελευταία, τα δύο είναι ναυλωμένα μέχρι το 2027 στην BP Gas, ενώ η  ναυλώτρια εταιρεία έχει option επέκτασης της ναύλωσης μέχρι τον Οκτώβριο 2032.Το τρίτο πλοίο είναι ναυλωμένο στην Cheniere μέχρι τον Φεβρουάριο 2025,  με δυνατότητα παράτασης της σύμβασης για δύο ακόμη χρόνια. Οι ναυλώσεις αυτές αναμένεται να αποφέρουν έσοδα  391 εκατ. δολαρίων, ενώ για το σύνολο του στόλου τα κλειδωμένα «έσοδα» βρίσκονται ώς τώρα στα επίπεδα των 900 εκατ. δολαρίων.

    Σημαντικά επίσης αναμένονται να είναι τα έσοδα από χρονοναυλώσεις και για τα τρία νέα πλοία LNG που πρόκειται να αγοραστούν. Όλα αυτά παρέχουν μια καλή ορατότητα στην εταιρεία και τους επενδυτές σε οτι αφορά τις χρηματορροές στα επόμενα χρόνια.  Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι από την εισαγωγή της  στον Nasdaq , το 2007, και μέχρι τώρα έχει δίνει  συνεχώς μερίσματα  στους μετόχους-επενδυτές, το συνολικό ύψος των οποίων πλησιάζει στα 800 εκατ. δολάρια…

    Πέραν τούτων τη δική του ξεχωριστή σημασία έχει και το γεγονός ότι ο εφοπλιστικός όμιλος του Βαγγέλη Μαρινάκη, μέσω της Capital Maritime και άλλων συνδεδεμένων εταιρειών διαχειρίζεται έναν στόλο από συνολικά 108 βαπόρια. Γεγονός που τον κατατάσσει στην ελίτ της διεθνούς των εφοπλιστών, με το ανάλογο πολύ μεγάλο οικονομικό εκτόπισμα.

    Διαβάστε επίσης

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Gas παρέλαβε το πλοίο «Asklipios»
    Βαγγέλης Μαρινάκης: Στο στόλο της Capital Gas το νεότευκτο LNG Carrier, Adamastos
    Βαγγέλης Μαρινάκης: Επενδυτικό πρόγραμμα πράσινης ανανέωσης του στόλου σχεδιάζει η Capital Product Partners



    ΣΧΟΛΙΑ