• Ναυτιλία

    Αυλωνίτης (ΣΥΡΙΖΑ): Καθυστερεί πάνω από 12 μήνες η πληρωμή του μεταφορικού ισοδύναμου

    Ο βουλευτής Κέρκυρας και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Αυλωνίτης

    Ο βουλευτής Κέρκυρας και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Αυλωνίτης


    Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή κατέθεσε ο βουλευτής Κέρκυρας και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξανδρος Αυλωνίτης, για τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στις πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου.

    Ο Αλ. Αυλωνίτης στην ερώτηση του τονίζει ότι η σημερινή κυβέρνηση απαξιώνει συστηματικά απαξιώνει το Μεταφορικό Ισοδύναμο, μειώνοντας τη συχνότητα των πληρωμών, καθυστερώντας αδικαιολόγητα την έγκαιρη καταβολή του, ψαλιδίζοντας τα κονδύλια που διατίθενται και προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους νησιώτες για την πιθανή κατάργηση του.

    Σημειώνει ότι ενώ οι πληρωμές από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποιούταν σε σταθερή βάση και υπήρχε καθορισμένη περιοδικότητα, πλέον οι καθυστερήσεις και αναβολές πληρωμών έχουν ξεπεράσει τους 12 μήνες, καθώς ακόμα δεν έχουν καταβληθεί οι πληρωμές του Β’ εξαμήνου του 2022!

    Τέλος ζητάει από τον Υπουργό Ναυτιλίας να λάβει πρωτοβουλίες προκειμένου να πάψουν οι συστηματικές καθυστερήσεις στην καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, το οποίο αποτελεί βασικό εργαλείο ανάπτυξης και στήριξης των πληττόμενων νησιωτικών κοινοτήτων και συμβάλει στην συνολική οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών.

    Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

    Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου καθιερώθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με το ν.4551/2018 και είναι η σημαντική θεσμική παρακαταθήκη του αείμνηστου Νεκτάριου Σαντορινιού, ως Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προς όλους τους νησιώτες για την εξομάλυνση των δυσμενών οικονομικών ανισοτήτων της νησιωτικότητας.

    Το μέτρο αυτό αντιμετώπισε χρόνιες παθογένειες και έδωσε αναπτυξιακές δυνατότητες και ουσιαστική στήριξη στους νησιώτες, βασιζόμενο σε τρείς πυλώνες, δηλαδή της επιδότησης του κόστους μετακίνησης επιβατών, της μεταφοράς προϊόντων από και προς τα νησιά και της μεταφοράς καυσίμων.

    Ωστόσο, η σημερινή κυβέρνηση απαξιώνει συστηματικά αυτήν την αναπτυξιακή πολιτική στήριξης των νησιών, μειώνοντας τη συχνότητα των πληρωμών, καθυστερώντας αδικαιολόγητα την έγκαιρη καταβολή τους, ψαλιδίζοντας τα κονδύλια που διατίθενται και προκαλώντας μεγάλη ανησυχία στους νησιώτες για την απαξίωση και πιθανή κατάργηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Σημειώνουμε ότι ενώ οι πληρωμές από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποιούταν σε σταθερή βάση και υπήρχε καθορισμένη περιοδικότητα, η κυβέρνηση της ΝΔ από το 2019 επέδειξε απροθυμία στην εφαρμογή του μέτρου, αρχικά έθεσε ως ορίζοντα πληρωμών το 6μηνο, διάστημα που πλέον ούτε αυτό τηρεί. Σήμερα και ενώ οδεύουμε στο τέλος του 2023, οι καθυστερήσεις και αναβολές πληρωμών έχουν ξεπεράσει τους 12 μήνες, καθώς ακόμα δεν έχουν καταβληθεί οι πληρωμές του Β’ εξαμήνου του 2022!

    Οι καθυστερήσεις πληρωμών στους νησιώτες επιφέρουν την απαξίωση του θεσμού και, σε συνδυασμό με την καλπάζουσα ακρίβεια στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, στερούν πολύτιμη ρευστότητα από τις τοπικές οικονομίες, προκαλώντας συνεχόμενη αγανάκτηση και απελπισία στους νησιώτες.

    Επειδή παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ σε αυτή αλλά και στην προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την απρόσκοπτη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου

    Επειδή από το κύμα ακρίβειας και τις ανατιμήσεις καυσίμων, προϊόντων και πρώτων υλών που σαρώνουν τη χώρα, οι νησιωτικές περιοχές έχουν σοβαρά πληγεί.

    Επειδή το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί βασικό εργαλείο Ανάπτυξης και στήριξης των πληττόμενων νησιωτικών κοινοτήτων και συμβάλει στην συνολική οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των νησιών.

    Ερωτάται ο κ. Υπουργός

    1. Τι προτίθεται να πράξει προκειμένου να πάψουν οι συστηματικές καθυστερήσεις στην καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου και να αποπληρώσει τα ήδη οφειλόμενα σε πολίτες και επιχειρήσεις; Και με ποιο σαφές και σταθερό χρονοδιάγραμμα θα αποπληρώνονται εφεξής οι δικαιούχοι;

    2. Με ποιο τρόπο προτίθεται να διευρύνει την πολιτική του Μεταφορικού Ισοδύναμου για να στηρίξει την οικονομία και τους κατοίκους των νησιών;

    Διαβάστε επίσης:

    Αφεντικό από σήμερα ο Γκριμάλντι σε Ηγουμενίτσα, Σύβοτα, Πλαταριά και Σαγιάδα

    ΠΝΟ: Έλεγχος στο πλοίο «Πελαγίτης» και βρέθηκαν 150 ακατάλληλα κιλά κρέας

    Στυλιανίδης: Η ανάπτυξη του yachting στην Ελλάδα σηματοδοτεί μία νέα εποχή



    ΣΧΟΛΙΑ