Ναυτιλία

Άρση των κυρώσεων για τα ελληνικά τάνκερ – Τα ονόματα των πλοίων και των εταιρειών που βγήκαν από τη μαύρη λίστα των ΗΠΑ


Αίσιο τέλος είχε η υπόθεση των ελληνόκτητων τάνκερ που μπήκαν στη μαύρη λίστα των αμερικάνικων αρχών καθώς μετέφεραν πετρέλαιο της Βενεζουέλας.

Όπως ανακοίνωσε το OFAC-Γραφείο Εξωτερικού Ελέγχου Περιουσιακών Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ, τόσο τα συγκεκριμένα πλοία όσο και οι εταιρείες στις οποίες είναι εγγεγραμμένα βγαίνουν από τη «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ, μετά και τη δέσμευση των Ελλήνων εφοπλιστών να τηρήσουν τα περιοριστικά μέτρα των ΗΠΑ και να σταματήσουν τις επιχειρηματικές δραστηριότητες με τη Βενεζουέλα έως ότου αλλάξουν οι συνθήκες.

Τα θετικά νέα σχολίασε μέσω twitter και ο  Αμερικανός πρέσβης Τζέφρι Πάιατ. «Πολύ καλά νέα. Ως αποτέλεσμα της συνεχούς δέσμευσης των Ελλήνων πλοιοκτητών να διακόψουν τους δεσμούς με την παράνομη κυβέρνηση Μαδούρο αυτές οι εταιρείες και τα πλοία τους βγήκαν από τη λίστα κυρώσεων του OFAC: Romina Maritime, Adamant Maritime, Delos Voyager Shipping, Sanibel Shiptrade», έγραψε.

 

 

Συγκεκριμένα, από τη μαύρη λίστα βγήκαν τα παρακάτω πλοία και εταιρείες:

-Το χωρητικότητας 300,000-dwt Voyager I (κατασκευής 2003) το οποίο διαχειρίζεται η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα και η Sanibel Shiptrade, στην οποία είναι εγγεγραμμένο.

-Το χωρητικότητας 306,500-dwt Seahero (κατασκευής 2006)  το οποίο διαχειρίζεται η Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου , καθώς και η εταιρεία Adamant Maritime στην οποία είναι εγγεγραμμένο.

-Το Euroforce, και η εταιρεία Romina Maritime με έδρα τον Πειραιά. Διαχειρίστρια του πλοίου είναι η Eurotankers,  συμφερόντων του εφοπλιστή Ηλία Γκότση.

-To Delos Voyager και η εταιρεία Delos Voyager Shipping -με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ- στην οποία είναι εγγεγραμμένο. Διαχειρίστρια του τάνκερ είναι η Columbia Shipmanagement.

 

 

Υπενθυμίζεται ότι οι κυρώσεις στο χωρητικότητας 106,361-dwt τάνκερ Euroforce (κατασκευής 2002), και στο χωρητικότητας 105-850-dwt Delos Voyager (κατασκευής 2003) καθώς και στις εγγεγραμμένες ιδιοκτήτριες εταιρείες των δύο πλοίων, επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ στις 19 Ιουνίου, καθώς μετέφεραν πετρέλαιο της Βενεζουέλας στην Κίνα κατά τους πρώτους μήνες του 2020.

Επίσης, την ίδια ημέρα είχαν αρθεί οι κυρώσεις δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων που είχαν μπει στη λίστα στις 2 Ιουνίου, μαζί με τα πλοία Voyager I και Seahero .

Πρόκειται για το χωρητικότητας 105,500-dwt Athens Voyager (κατασκευής 2007), το οποίο είναι εγγεγραμμένο στη Afranav Maritime και το διαχειρίζεται η Chemnav Navigation συμφερόντων του Παύλου Κορώνη, και το χωρητικότητας 150,000-dwt Chios I (κατασκευής 2017), το οποίο διαχειρίζεται η Dynacom Tankers Management του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου και είναι ιδιοκτησίας της Seacomber.


ΣΧΟΛΙΑ