Οι παρατεταμένες ετήσιες διαπραγματεύσεις για τους μισθούς μεταξύ του Συνδικάτου Εργατών Μετάλλου και της HD Hyundai για τα ναυπηγεία της συνεχίζονται χωρίς συμφωνία, ενώ το συνδικάτο χαρακτήρισε τις διαπραγματεύσεις της διοίκησης «ανειλικρινείς».

Οι εργαζόμενοι στα τρία ναυπηγεία στη Νότια Κορέα πραγματοποίησαν απεργία στις 10 Σεπτεμβρίου, με αναφορές ότι θα ξεκινήσουν γενική απεργία από σήμερα 11 Σεπτεμβρίου, η οποία είναι πιθανό να επηρεάσει περαιτέρω την παραγωγή στα ναυπηγεία.

1

Για να δείξει την απογοήτευση του συνδικάτου με τον αργό ρυθμό των συνομιλιών, ο επικεφαλής του παραρτήματος του συνδικάτου, Baekho-seon, ξεκίνησε μια «καθιστική διαμαρτυρία σε ύψος 50 μέτρων.

Το πρωί της 10ης Σεπτεμβρίου, που συνέπεσε με την έναρξη μιας επτάωρης στάσης εργασίας στο ναυπηγείο, ο επικεφαλής του παραρτήματος του συνδικάτου ανέβηκε στον γερανό ύψους 164 ποδιών του ναυπηγείου που χρησιμοποιείται για τη μετακίνηση μπλοκ.

Τόνισε την έλλειψη προόδου και την έλλειψη νέων προσφορών από τη διοίκηση για τις διαπραγματεύσεις για τους μισθούς, ενώ παράλληλα προέτρεψε τη διοίκηση «να λάβει μια απόφαση».

Ο Baekho-seon χαρακτήρισε τις μισθολογικές απαιτήσεις «απόλυτα δικαιολογημένες» και είπε ότι «δεν είναι ούτε υπερβολικές ούτε ασυνήθιστες σε σύγκριση με την ικανότητα της εταιρείας να πληρώσει».

Οι συνομιλίες φέρεται να έχουν σταματήσει, καθώς δεν έχει υποβληθεί νέα προσφορά από τη διοίκηση, καθώς τα μέλη του συνδικάτου απέρριψαν στα μέσα Ιουλίου μια προσωρινή συμφωνία.

Το συνδικάτο υποστήριξε ότι οι εργαζόμενοι «δεν αντιμετωπίζονται με σεβασμό ούτε αποζημιώνονται» για τον ρόλο τους στην αναβάθμιση της σημασίας των ναυπηγείων με την πρωτοβουλία Make American Shipbuilding Great (MASGA). Το συνδικάτο απέρριψε την προσωρινή συμφωνία, η οποία αφορούσε αύξηση του βασικού μισθού κατά περίπου 100 δολάρια και ένα μπόνους 3.800 δολαρίων.

Η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, η εταιρεία χαρτοφυλακίου για τις ναυπηγικές δραστηριότητες, ανέφερε στις 8 Σεπτεμβρίου ότι έχει λάβει παραγγελίες για συνολικά 86 πλοία αξίας 11,75 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι στιγμής το 2025, επιτυγχάνοντας το 65% του ετήσιου στόχου παραγγελιών της, ύψους 18,05 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Στο πλαίσιο των διαμαρτυριών τους, τα μέλη του συνδικάτου έχουν επίσης χρησιμοποιήσει μοτοσικλέτες στους κύριους δρόμους για να επιβραδύνουν ή να σταματήσουν την κίνηση των μπλοκ και του εξοπλισμού.

Οι εντάσεις με το συνδικάτο αυξήθηκαν επίσης μετά την ανακοίνωση των σχεδίων της εταιρείας για τη συγχώνευση των ναυπηγείων στο Ουλσάν, με την Mipo να γίνεται παρακλάδι της HHI.

Το συνδικάτο φοβάται μεταθέσεις και ανακατατάξεις θέσεων εργασίας μετά τη συγχώνευση. Έχει απειλήσει να αντιταχθεί στη συγχώνευση και στην πρωτοβουλία MASGA, η οποία ήταν βασικό μέρος των εμπορικών και δασμολογικών διαπραγματεύσεων μεταξύ των Κορεατών και της κυβέρνησης Τραμπ.

Διαβάστε επίσης:

Το 58% των κρουαζιεροπλοίων μπορούν να χρησιμοποιήσουν ενέργεια από την στεριά, αλλά μόνο το 3% των λιμένων διαθέτει υποδομές

Global Ship Lease (Γιώργος Γιουρούκος): Θα δώσει μέρισμα 0,546875 δολαρίων την 1η Οκτωβρίου

Πάνος Λασκαρίδης: «Δεν συζητάμε ποτέ για αλλαγές συνόρων της χώρας μας»