F

Ναυτιλία

Αλλαγή πλεύσης για την GasLog του Πήτερ Λιβανού

  • NewsRoom
Πήτερ Λιβανός: Δύσκολη η πορεία για την πράσινη ναυτιλία

Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


Σε αλλαγή πλεύσης βρίσκεται η GasLog του Πήτερ Λιβανού, με στόχο να επωφεληθεί από τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά LNG.

Έτσι, αφού πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει την κοινοπραξία Cool Pool που είχε συστήσει με την Golar LNG και την Dynagas στην αγορά spot, επιδιώκει να ναυλώσει περισσότερα πλοία για συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Κι αυτό διότι, όπως δήλωσε ο Paul Wogan, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «πιστεύουμε ότι τα σημάδια αυξημένης δραστηριότητας στην αγορά spot που παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα αποτελούν ένδειξη σύσφιξης της προσφοράς και της ζήτησης για τη μεταφορά LNG».

Ως εκ τούτου, η GasLog θα επωφεληθεί, όπως λέει, από την αναμενόμενη αυτή βελτίωση και τις καλές σχέσεις που διατηρεί με τους πελάτες της για να ναυλώσει κάποια από τα διαθέσιμα πλοία της με συμβάσεις πολύμηνης και πολυετούς διάρκειας.

Η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη GasLog έχει ήδη κλείσει με την Gunvor δύο από τα πλοία που είχε στο pool.

Πρόκειται για το GasLog Shanghai (κατασκευής 2013), το οποίο ναυλώθηκε στην Gunvor για τριάμισι χρόνια και το GasLog Salem (κατασκευής 2015) που ναυλώθηκε για εννέα μήνες.

Σύμφωνα με τον αναλυτή της Stifel, Ben Nolan, η GasLog, πέραν των νεόκτιστων που ετοιμάζεται να παραλάβει, θα εστιάσει τις προσπάθειές της στη χρονοναύλωση κάποιων από τα επτά πλοία που είτε βρίσκονται ήδη στην αγορά spot είτε έχουν συμβάσεις που λήγουν φέτος ή το ερχόμενο έτος.

«Θεωρούμε ότι μπορεί να είναι δύσκολο για οποιοδήποτε ατμοκίνητο ή TFDE πλοίο (τεχνολογίας τριπλού καυσίμου) να κλείσει ναυλοσύμφωνα διάρκειας πέραν των δύο-τριών ετών, αλλά αυτήν τη στιγμή φαίνεται να υπάρχει όντως μια καλή αγορά για μονετείς συμβάσεις», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον Wogan, η απόφαση της εταιρείας να εγκαταλείψει το Cool Pool επηρεάστηκε από τα σχέδια της Golar να μεταφέρει τον δικό της στόλο που δραστηριοποιείται στην αγορά spot σε μία νέα εισηγμένη εταιρεία.

«Συνέπεσε, όμως, με τη διαμόρφωση, όπως πιστεύουμε, καλύτερων συνθηκών στην αγορά και θα θέλαμε να έχουμε μεγάλο μέρος του στόλου μας σε πιο μακροπρόθεσμες ναυλώσεις», πρόσθεσε.

«Παρότι μπορεί να έχουμε ένα, δύο ή τρία πλοία στην αγορά spot ανά πάσα στιγμή, τα περισσότερα πλοία θα είναι ναυλωμένα με συμβάσεις μεγάλης χρονικής διάρκειας», τόνισε.

Πρόσθεσε επίσης πως με τα πλοία εκτός του Cool Pool, η GasLog έχει τη δυνατότητα να διαπραγματεύεται ναυλώσεις κατευθείαν από την αγορά spot, κάτι που φάνηκε καθαρά στην περίπτωση των δύο πλοίων που ναυλώθηκαν στην Gunvor.

«Αν ήμασταν στο Cool Pool, δεν θα μπορούσαμε σε καμία από τις δύο περιπτώσεις να συζητήσουμε μαζί τους», υπογραμμίζει.


ΣΧΟΛΙΑ