• Business

    Σε δημοπράτηση ακόμα ένα σημαντικό ΣΔΙΤ 360 εκατ. ευρώ – Ποιοι είναι οι διεκδικητές

    Υπουργείο Υποδομών: Σε ολιγοήμερη παράταση οδηείται το ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη 360 εκατ. του ΒΟΑΚ

    Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής


    Συνεχίζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τις δημοπρασίες σημαντικών οδικών έργων, καθώς με πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή, που αναρτήθηκε πρόσφατα στη Διαύγεια, ο διαγωνισμός για το ΣΔΙΤ αξίας 359 εκατ. ευρώ που αφορά στο τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) εισέρχεται στο τελικό του στάδιο.

    Αυτό σημαίνει πως τα τέσσερα σχήματα, που έχουν προκριθεί στην τρίτη και τελική φάση του ΣΔΙΤ, θα πρέπει στο αμέσως επόμενο διάστημα να υποβάλουν τις τελικές προσφορές τους και στις αρχές του 2022 θα έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση, για να ακολουθήσει η εκκίνηση των εργασιών, η οποία και αναμένεται περί τις αρχές του 2023, επιβεβαιώνοντας τις δηλώσεις τόσο του Υπουργού Υποδομών όσο και του Υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη.

    Ύστερα από μία διαδικασία, η οποία ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια και θα ολοκληρωθεί εντός λίγων μηνών, τα σχήματα που διεκδικούν δυναμικά το έργο είναι ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη, η Mytilineos του Ευάγγελου Μυτιληναίου, η οποία συνεργάζεται με την Intertoll Europe ZRt, η Ελλάκτωρ (μέσω της θυγατρικής της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις) που ελέγχεται από τους Ολλανδούς της Reggeborgh και η «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» (Όμιλος της ΑΒΑΞ σε συνεργασία με το Fund Marguerite).

    Όπως είναι λογικό και όπως συμβαίνει με όλα τα σημαντικά έργα υποδομών, και δη τα ΣΔΙΤ, ο εν λόγω διαγωνισμός έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των κορυφαίων ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών, ενώ ο τεχνικός κόσμος θα παρατηρεί με αυξημένο ενδιαφέρον τη μάχη για το ποιος θα επικρατήσει.

    Ο τελικός νικητής θα αναλάβει την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση ενός τμήματος του ΒΟΑΚ συνολικού μήκους 22,5 χιλιομέτρων με τη διάρκεια της σύμβασης να ανέρχεται σε 25 χρόνια, ενώ η αποπληρωμή του τελικού ποσού θα γίνεται με σταθερές πληρωμές διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο για χρονικό διάστημα 30 ετών.

    Τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ

    Το έργο αποτελεί τμήμα του σημαντικότερου οδικού έργου που θα υλοποιηθεί στη Μεγαλόνησο με εκτιμώμενο συνολικό μήκος 300 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό που αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ. Μέσω του νέου οδικού άξονα η Κρήτη θα έχει έναν σύγχρονο και ασφαλή οδικό άξονα μειώνοντας σημαντικά των αριθμών των τροχαίων ατυχημάτων.

    Όσον αφορά στα άλλα δύο έργα που συμπληρώνουν αυτό το έργο μείζονος σημασίας το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά τις διαδικασίες ώστε να τρέξει άμεσα τους σχετικούς διαγωνισμούς.

    Το μεγαλύτερο έργο από το σύνολο του ΒΟΑΚ είναι η παραχώρηση για το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, η αξία του οποίου εκτιμάται στο 1,1 δισ. ευρώ και μαγνητίζει τόσο τις μεγάλες ελληνικές όσο και τις διεθνείς κατασκευαστικές εταιρείες.

    Πιο συγκεκριμένα, στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει τα εξής σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Acciona-Intertoll, AKTΩΡ Παραχωρήσεις, και η γαλλική Vinci. Η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 χρόνια και αφορά σε ένα τμήμα 157 χιλιομέτρων για την κατασκευή του οποίου θα χρειαστούν τέσσερα έτη.

    Το τρίτο υποέργο που εντάσσεται στο «πακέτο» του ΒΟΑΚ είναι το τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος. Στόχος του Υπουργείου είναι το έργο αυτό να δημοπρατηθεί με ταχύτερους ρυθμούς σε σύγκριση με τα άλλα δύο και για το λόγο αυτό έχει προτιμηθεί η δημοπράτηση μέσω δημόσιου διαγωνισμού.

    Το μήκος του εν λόγω τμήματος ανέρχεται στα 14 χιλιόμετρα και ο προϋπολογισμός του εκτιμάται στα 147 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι έχει δημοπρατηθεί εντός του ερχόμενου Ιανουαρίου ενώ το Υπουργείο έχει προχωρήσει και στον διαγωνισμό για την ανάδειξη των τεχνικών συμβούλων που θα αναλάβουν τις διαδικασίες ωρίμανσης του διαγωνισμού μέσω της εκπόνησης στατικών Προμελετών τεχνικών έργων σε υποτμήματα του αυτοκινητόδρομου.

    Διαβάστε επίσης:

    Έως 20 Δεκεμβρίου οι προσφορές για τα δύο ΣΔΙΤ «σημαίες» του Υπ. Υποδομών – Οι διεκδικητές

    Μέχρι τις 20 Ιανουαρίου οι προσφορές για το νέο υδροδοτικό έργο ΣΔΙΤ αξίας 235 εκατ. ευρώ

    Έρχονται οι προσφορές για δύο ΣΔΙΤ «σημαίες» του Υπ. Υποδομών – Οι επιχειρηματίες που διεκδικούν τα έργα των 682 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ