Σε βασικό πυλώνα εξωστρέφειας αλλά και διεθνοποίησης αναδεικνύεται το έτοιμο φαγητό για τη Σκλαβενίτης, δίπλα στις δύο μεγάλες κινήσεις που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη,  το project της Πίτσος στον Ρέντη και η «χαρτογράφηση» της πολωνικής αγοράς για ενδεχόμενη επέκταση εκτός συνόρων.

Πρόκειται για τρεις διαφορετικές προεκτάσεις της ίδιας στρατηγικής, που εξελίσσουν την αλυσίδα σε ένα πολυεπίπεδο retail και βιομηχανικό οικοσύστημα.  Η πιο ώριμη φάση του σχεδίου αφορά το έτοιμο φαγητό, με αιχμή τη Σπιτική Κουζίνα, που εξαγόρασε πρόσφατα η αλυσίδα. Από τη νέα χρονιά θα ανοίξουν τα πρώτα πολιτικά καταστήματα από το υπάρχον δίκτυο των 27 καταστημάτων που παραμένουν κλειστά από τις 31 Οκτωβρίου για να αναπτυχθεί το νέο project. Στον σχεδιασμό είναι το ξεχωριστό δίκτυο καταστημάτων, που ακόμη δεν έχει αποφασιστεί υπό ποιο σήμα θα λειτουργήσει να επεκταθεί και πέραν του υπάρχοντος δικτύου. Η στρατηγική όμως της Σκλαβενίτης στο έτοιμο φαγητό επικεντρώνεται και σε άλλους δύο πυλώνες. Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην εταιρεία το έτοιμο φαγητό είναι μια τεράστια επένδυση. Πρόκειται για στοίχημα στο οποίο η εταιρεία πιστεύει βαθιά, εκτιμώντας ότι η ζήτηση για ποιοτικό έτοιμο φαγητό θα ενισχυθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια, καθώς οι νεότερες ηλικίες δεν μπαίνουν πλέον στην κουζίνα. Γι’ αυτό και η στρατηγική του ομίλου αναπτύσσεται σε τρεις πυλώνες. Στην ανάπτυξη του δικτύου εστίασης, όπως προαναφέρθηκε, στην ανάπτυξη μέσα στα καταστήματα Σκλαβενίτης με μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και πιθανότατα και ξεχωριστή παρουσίαση, είτε ως corner είτε με δικό του brand, χωρίς να έχει ακόμη «κλειδώσει» το τελικό format αλλά και με την επέκταση εκτός Σκλαβενίτη αλλά και εκτός συνόρων. Σε αυτό θα συμβάλλει η μεγάλη επένδυση στη Μαγούλα Αττικής, που θα είναι έτοιμη στο δεύτερο εξάμηνο του 2026 και θα μπορούν να παράγονται 250.000 μερίδες φαγητού ημερησίως.

1

Στις αρχές του 2027 ολοκληρώνεται το μεγάλο project στον Ρέντη

Παράλληλα με τις επενδύσεις στο έτοιμο φαγητό και στην αλυσίδα εστίασης σε εξέλιξη είναι και το μεγάλο project στο Ρέντη, όπου η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη στήνουν το μεγαλύτερο Food Hall στην Ελλάδα, στις εγκαταστάσεις του πρώην εργοστασίου της Πίτσος. Οι εργασίες κατασκευής έχουν ξεκινήσει και στόχος είναι στις αρχές του 2027 να είναι έτοιμο. Και εκεί όμως το τρόφιμο και η εστίαση θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Στο υπερμάρκετ της αλυσίδας θα διαθέτουν τον μεγαλύτερο χώρο στα τρόφιμα και μικρότερους χώρους για τις άλλες κατηγορίες ενώ έμφαση θα δοθεί και στα προϊόντα μικρών παραγωγών.

Μάλιστα η εταιρεία σχεδιάζει μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα δοκιμαστική αγορά, ένα test market όπου οι μικροί παραγωγοί θα μπορούν να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους χωρίς κόστος συμμετοχής. Σε οκτώ με δέκα περίπτερα ειδικά διαμορφωμένα, προϊόντα Ελλήνων μικρών παραγωγών που θέλουν «να τα φέρουν για πρώτη φορά στη ζωή» θα εκτίθενται ώστε να μετρηθεί και η απήχηση στο καταναλωτικό κοινό. Αυτό θα παρέχεται δωρεάν, και αν είναι επιτυχημένη η παρουσία θα αποτελέσει και ένα μικρό τεστ για να πάρει μια θέση στα σούπερ μάρκετ της Σκλαβενίτης, όπως ανέφεραν πηγές κοντά στην εταιρεία.

Στον πολυχώρο η γαστρονομία θα έχει σημαντικό ρόλο, καθώς προβλέπονται περίπου 20 καταστήματα εστίασης. Σε δεύτερη φάση θα προσκληθούν υποψήφιοι επενδυτές, αφού πρώτα επιλεγούν τα concept και οι κουζίνες που θα φιλοξενηθούν, ώστε να διαμορφωθεί ένας ενιαίος χώρος με πυρήνα το τρόφιμο. Το μεγάλο στοίχημα είναι να μετατραπεί ο χώρος σε προορισμό και όχι απλώς σε σημείο αγορών, προσελκύοντας οικογένειες και επισκέπτες ακόμη και από πιο μακρινές περιοχές της Αττικής.

Η «χαρτογράφηση» για την επέκταση στην Πολωνία 

Την ίδια ώρα παραμένει το ενδιαφέρον επέκτασης της αλυσίδας λιανεμπορίου στο εξωτερικό με την εταιρεία να «χαρτογραφεί» την αγορά της Πολωνίας, που μπορεί να αποτελέσει την επόμενη χώρα μετά την Κύπρο όπου ο leader της αγοράς θα αποκτήσει παρουσία. Για τον σκοπό αυτό άλλωστε έχει ενταχθεί στο στελεχιακό δυναμικό της Σκλαβενίτης ο Νίκος Τσακαλάκης αναλαμβάνοντας τη θέση του manager διεθνούς δραστηριότητας. Στην ευθύνη του είναι το project της Κύπρου όπου εκεί η Σκλαβενίτης έχει ισχυρή παρουσία μετά και την εξαγορά της αλυσίδας Παπαντωνίου, η έρευνα για την αγορά της Πολωνίας. Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στη Σκλαβενίτης αυτή τη στιγμή το θέμα της επέκτασης στο εξωτερικό είναι σε επίπεδο μελέτης και για τα επόμενα δύο χρόνια δύσκολα θα υπάρχει κάτι πρακτικό. Αφενός γιατί τρέχει ένας μεγάλος κύκλος επενδύσεων που κάνει η εταιρεία και αφετέρου ότι πρέπει να μελετηθεί πάρα πολύ καλά η αγορά- στόχος για να είναι σοβαρό το εγχείρημα.

Μάλιστα τονίζεται ότι ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός με μεγάλες αλυσίδες όπως πχ η Tesco που δεν τα κατάφεραν, καθώς έχει κυριαρχήσει το discount που καλύπτει το 60% της πολωνικής αγοράς.

«Εμείς πιστεύουμε πως το ελληνικό σούπερ μάρκετ έχει ένα αφήγημα που μπορεί να σταθεί έξω. Γιατί έχει μια ωραία αρχιτεκτονική, υπάρχει πάθος για την υπηρεσία. Αυτό που πρέπει να διερευνηθεί είναι απ’ την πλευρά κόστους να μπορεί να το αντέξει κάποιος εκεί. Αυτό θέλει πολύ καλή μελέτη και σίγουρα αυτό δεν μπορεί να γίνει σύντομα» αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.

Διαβάστε επίσης

Avramar: Παραμένει στο «κόκκινο» εν αναμονή της διάσωσης – Τι αποκαλύπτουν οι αριθμοί και οι ορκωτοί

Γιατί… παίζει καθυστερήσεις το deal Μασούτη-Κρητικού

Λεπίδι από τους Αμερικανούς στην εισαγωγή ξυραφιών – Πώς πληγώθηκε η Bic Βιολέξ