ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Samsung Electronics αποκάλυψε την Τρίτη το πρώτο της multi-folding smartphone, επιχειρώντας να ενισχύσει τη θέση της σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τους επόμενους μήνες. Το Galaxy Z TriFold σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρείας σε μια νέα γενιά συσκευών με τριπλή αναδίπλωση, σε μια περίοδο που οι κινεζικές εταιρείες κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
Το νέο μοντέλο, με τιμή περίπου 3,59 εκατ. γουόν (2.440 δολάρια), ανοίγει σε οθόνη 253,1 χιλιοστών (10 ιντσών), χάρη στα τρία ξεχωριστά πάνελ του, προσφέροντας επιφάνεια σχεδόν 25% μεγαλύτερη από το Galaxy Z Fold 7. Παρά τον εντυπωσιακό σχεδιασμό, αναλυτές επισημαίνουν ότι η υψηλή τιμή και οι προκλήσεις παραγωγής θα συνεχίσουν να κρατούν την κατηγορία των foldables σε πιο περιορισμένα επίπεδα.
«Πιστεύω ότι η αγορά των foldables θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και το TriFold μπορεί να λειτουργήσει ως καταλύτης για ακόμη πιο εκρηκτική ανάπτυξη στα βασικά τμήματα του κλάδου», δήλωσε ο Άλεξ Λιμ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Samsung και επικεφαλής του Korea Sales & Marketing Office. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι η νέα συσκευή απευθύνεται σε όσους τη θέλουν συνειδητά και όχι ως προϊόν μαζικής διάθεσης.
Το TriFold, το οποίο κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα, θα κυκλοφορήσει εγχώρια στις 12 Δεκεμβρίου, ενώ μέσα στη χρονιά θα ακολουθήσουν η Κίνα, η Σιγκαπούρη, η Ταϊβάν και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η κυκλοφορία στις ΗΠΑ αναμένεται έως το πρώτο τρίμηνο του 2026. Το νέο μοντέλο διαθέτει τη μεγαλύτερη μπαταρία που έχει τοποθετήσει η Samsung σε συσκευή της σειράς flagship και υποστηρίζει υπερταχεία φόρτιση, που φτάνει το 50% σε μόλις 30 λεπτά. Ο Λιμ πάντως αναγνώρισε ότι το κόστος των μνημών και άλλων εξαρτημάτων έχει αυξηθεί σημαντικά, δυσκολεύοντας τον τελικό καθορισμό της τιμής.
Δείτε το βίντεο
Ανερχόμενος ανταγωνισμός από Huawei και Apple
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι το TriFold λειτουργεί περισσότερο ως επίδειξη τεχνολογικής υπεροχής παρά ως μοντέλο που θα φέρει μαζικές πωλήσεις. Ο Ριου Γιονγκ-χο, ανώτερος αναλυτής στην NH Investment & Securities, τόνισε ότι πρόκειται για προϊόν πρώτης γενιάς, το οποίο θα χρειαστεί χρόνο για να αποδείξει την ανθεκτικότητα και την ολοκλήρωσή του, σε αντίθεση με τη σειρά Galaxy Z Fold που έχει ωριμάσει μετά από επτά γενιές.
Ο ανταγωνισμός στη foldable αγορά αναμένεται να ενταθεί, με τη Huawei να έχει παρουσιάσει το πρώτο τριπλά αναδιπλούμενο μοντέλο της βιομηχανίας ήδη από τον Σεπτέμβριο, ενώ η Apple αναμένεται να λανσάρει το πρώτο της foldable μέσα στο 2026. Ωστόσο, οι υψηλές τιμές και οι περιορισμοί στη μαζική παραγωγή εξακολουθούν να δυσκολεύουν τη διεύρυνση του κλάδου.
Σύμφωνα με την Counterpoint Research, τα foldable smartphones θα αποτελέσουν λιγότερο από 2% της παγκόσμιας αγοράς κινητών φέτος, ενώ δεν θα ξεπεράσουν το 3% έως το 2027. Παρ’ όλα αυτά, το μερίδιο αποστολών της Samsung στο συγκεκριμένο τμήμα αυξήθηκε θεαματικά στο 64% το τρίτο τρίμηνο, από μόλις 9% στο προηγούμενο, δείχνοντας πόσο εύκολα αλλάζουν ισορροπίες ανάλογα με τον χρόνο κυκλοφορίας των νέων μοντέλων.
Η Counterpoint προβλέπει ανάπτυξη 14% στην αγορά των foldables φέτος, με το 2026 και το 2027 να ακολουθούν με ετήσια αύξηση της τάξης του 30%, χάρη και στην αναμενόμενη είσοδο της Apple.
Διαβάστε επίσης
ΕΚΤ: Μπλόκο στο σχέδιο της ΕΕ για δάνειο 163 δισεκ. δολαρίων στην Ουκρανία
Σιάμισιης (HelleniQ Energy): Είναι ανάγκη να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις στην Ελλάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Euroxx Securities για Qualco: Το νέο tech στοίχημα του Χρηματιστηρίου με 25% περιθώριο ανόδου
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τρία πακέτα μεταξύ 24,80-24,88 ευρώ – «Κοιτάζει» τα €25 η μετοχή
- Bespoke και ΥΦΑΝΤΗΣ ανακοινώνουν την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΝΙΚΑΣ από τον Όμιλο ΥΦΑΝΤΗΣ
- Επίδομα θέρμανσης: Την Παρασκευή κλείνει η πλατφόρμα – Πότε θα δοθούν οι πρώτες προκαταβολές, τι να προσέξουν οι διαχειριστές