• Business

    Προχωρά ο διαγωνισμός για παραχώρηση αξίας 450 εκατ. ευρώ – Ποιοι μεγάλοι Έλληνες και Γάλλοι τη διεκδικούν

    Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Henry Holterman (Ελλάκτω,) Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos)


    Προχωρούν οι διαδικασίες για την παραχώρηση της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος αξίας 450 εκατ. ευρώ. Το Υπουργείο Υποδομών το τελευταίο διάστημα προκηρύσσει διαγωνισμούς και επιλέγει τα γραφεία που θα εκπονήσουν τα τεύχη δημοπράτησης.

    Ο διαγωνισμός λόγω της σημασίας των έργων αλλά και του ύψους του τιμήματός του έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον κορυφαίων Ομίλων σε Ελλάδα, Γαλλία, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ και η γαλλική Vinci.

    O Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, έδωσε το πράσινο φως για την υπογραφή σύμβασης που αφορά σε νέες τεχνικές μελέτες. Το γραφείο που αναλαμβάνει τις μελέτες για τις συγκοινωνιακές και υδραυλικές υποδομές είναι η «Χ. Ράδος και Συνεργάτες Ε.Ε», η οποία επικράτησε της «PLAS Ι. ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ – Α. ΦΡΑΝΤΖΕΣΚΑΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε».

    Να υπενθυμίσουμε πως το Υπουργείο κατά το τελευταίο διάστημα έχει προχωρήσει στην κατακύρωση τριών διαγωνισμών για τεχνικούς συμβούλους. Με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος για επιτάχυνση των διαδικασιών για τη δημοπράτηση της παραχώρησης.

    Συγκεκριμένα το γραφεία που βοηθήσουν το Υπουργείο είναι τα «ΤΤΑ Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.», «OBERMEYER Ελλάς ΕΠΕ» και «’Εναλος Έρευνα και Ανάπτυξη ΙΚΕ».

    Οι μνηστήρες από Ελλάδα και Γαλλία

    Ο διαγωνισμός έχει προσελκύσει τρεις κορυφαίους Έλληνες κατασκευαστές και έναν εκ των δύο γαλλικών κολοσσών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

    Οι δύο μεγάλοι Όμιλοι που διεκδικούν ξεχωριστά τον διαγωνισμό είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Mytilineos. Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος της Ελλάκτωρ, ενώνει τις δυνάμεις του μέσω της θυγατρικής του, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, με τη γαλλική Vinci Concessions.

    Υπενθυμίζεται πως η Vinci Concessions με επικεφαλής χώρας τον Παναγιώτη Παπανικόλα, συμμετέχει και διεκδικεί δυναμικά τις παραχωρήσεις στη χώρα μας, ενώ συνεργάζεται με όλους τους μεγάλους Έλληνες κατασκευαστές.

    Πιο συγκεκριμένα, η Vinci κατέχει τα μεγαλύτερα ποσοστά στη μετοχική σύνθεση στις παραχωρήσεις της Ολυμπίας Οδού και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, τα οποία ανέρχονται αντίστοιχα στο 29,9% και 57,45%.

    Η Vinci αποτελεί γνώριμο συνεργάτη της Ελλάκτωρ, καθώς η δεύτερη συμμετέχει και στις δύο παραπάνω παραχωρήσεις μαζί με την ΑΒΑΞ. Όσον αφορά την Mytilineos, η γαλλική εταιρεία φέρεται να αποτελεί σημαντικό partner στη διεκδίκηση για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού.

    Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός βρίσκεται ακόμα στην Α΄Φάση του. Δηλαδή τα σχήματα που έχουν προκύψει έχουν απλά εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους και δεν έχουν υποβάλει κάποια δεσμευτική προσφορά. Αυτό σημαίνει πως δεν αποκλείεται να δούμε και την προσθήκη νέων ενδιαφερομένων στο μέλλον.

    Για να γίνουν αυτές οι «προσθήκες» θα πρέπει οι νέοι ενδιαφερόμενοι να «κουμπώσουν» στα υφιστάμενα σχήματα. Αναμένεται, επομένως, να δούμε αν οι μετέχοντες θα έχουν τα μάτια τους ανοιχτά για τη δημιουργία νέων συμμαχιών.

    Το χρονοδιάγραμμα του έργου

    Ο διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση διάρκειας 35 ετών και περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης του Περάματος με τη Σαλαμίνα.

    Εφόσον το Υπουργείο προχωρά με τους διαγωνισμούς για τις μελέτες η προκήρυξη του επόμενου σταδίου του διαγωνισμού βρίσκεται πιο κοντά.

    Πρόκειται για το στάδιο Β1, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μνηστήρες θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους και θα κλειδώσουν τα τελικά σχήματα. Ακολουθεί το Στάδιο Β2, όπου τα τελικά σχήματα θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

    Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι τουλάχιστον να έχουν υποβληθεί εντός του έτους οι τελικές προσφορές.

    Ένα ακόμα βήμα που πρέπει να γίνει προς την κατεύθυνση της δημοπράτησης της υποθαλάσσιας ζεύξης είναι η έγκριση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος.

    Το μόνο που απομένει για να δώσει το ΥΠΕΝ το τελικό ΟΚ είναι η θετική γνωμοδότηση του Δήμου Περάματος και εν συνεχεία του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής. Επομένως, το σενάριο για ανάδειξη του αναδόχου στις αρχές του 2023 είναι αρκετά πιθανό.

    Διαβάστε επίσης

    Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ και την υποθαλάσσια σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος – Ποιοι τα διεκδικούν

    Προχωρά η δημοπράτηση εργου αξίας 450 εκατ. ευρώ που διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Mytilineos

    Ποιοι Όμιλοι διεκδικούν τη ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος



    ΣΧΟΛΙΑ