• Business

    Πράσινο φως από το ΣτΕ για τη γραμμή 4 του Μετρό

    μετρο metro


    Tο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε όλες οι ενστάσεις που είχαν κατατεθεί στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

    Η απόφαση του ΣτΕ σύμφωνα με πληροφορίες αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

    Η εξέλιξη αυτή ανοίγει το δρόμο στην Αττικό Μετρό να προχωρήσει τη διαδικασία στο επόμενο στάδιό της που είναι το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών παρουσία των δύο αντιπάλων, δηλαδή των κοινοπραξιών Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi – Rail Italy και ΑΒΑΞ– – Ghella – Alstom.

    Με το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών ενώπιον των δύο κοινοπραξιών θα ακολουθήσουν τυχόν ενστάσεις τους και στη συνέχεια αφού εκδικαστούν θα προχωρήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

    Οι προσφυγές που απορρίφθηκαν ήταν:

    – Του ομίλου Μυτιληναίου ο οποίος αρχικά είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο, αλλά η Αττικό Μετρό έκρινε ότι δεν έχει την αναγκαία εμπειρία. Ο όμιλος Μυτιληναίου κατέθεσε ενστάσεις κατά των Άκτωρ και ΑΒΑΞ με την αιτιολογία ότι έχουν μπει στη διαδικασία της διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το καρτέλ στις κατασκευές.

    – Της ΓΕΚ Τέρνα η οποία επίσης είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο, προσήλθε και στην κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, αλλά σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, ο φάκελός της δεν ήταν πλήρης και δεν πέρασε στην επόμενη φάση. Η ΓΕΚ Τέρνα έχει στραφεί εναντίον των δύο κοινοπραξιών που συνεχίζουν στη διαδικασία για τεχνικά ζητήματα.

    Από την απόφαση του ΣτΕ φαίνεται ότι η δικαιοσύνη δεν αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο όλες τις περιπτώσεις των ενστάσεων με αιτιολογία τη συμμετοχή στο καρτέλ, καθώς στην περίπτωση του σιδηροδρομικού έργου Κιάτο – Ροδοδάφνη ο προσφεύγον δικαιώθηκε. Αυτό έχει συμβεί και σε άλλους διαγωνισμούς με αποτέλεσμα το υπουργείο Υποδομών να σχεδιάζει νομοθετική παρέμβαση, στην κατεύθυνση να προχωρήσουν τα έργα και να πάψουν οι συνέπειες για όσες από τις κατασκευαστικές εταιρείες μπήκαν στη διαδικασία της διευθέτησης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

    Η πρώτη φάση του Μετρό της Αθήνας αφορά το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς.



    ΣΧΟΛΙΑ