• Business

    Ποιο οδικό έργο αξίας 190 εκατ. ευρώ βγάζει απο το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Ακόμα ένα σημαντικό οδικό έργο αξίας 190 εκατ. Ευρώ βγάζει το Υπουργείο Υποδομών από το συρτάρι. Πρόκειται για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα το οποίο ήταν ενταγμένο έως και το 2013 στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, στην οποία συμμετέχουν οι Όμιλοι Vinci, Hochtief, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ και έκτοτε έχει «στοιχειώσει».

    Σημειώνεται πως εξετάζονται δύο σενάρια για την επανεκκίνηση. Το πρώτο είναι να επιστρέψει στην παραχώρηση και το δεύτερο να δημοπρατηθεί ως ξεχωριστό δημόσιο έργο. Μάλιστα, ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής απαντώντας τον περασμένο Σεπτέμβριο σε σχετικό ερώτημα στη Βουλή είχε δηλώσει την επιθυμία του για επιστροφή του έργου στην παραχώρηση ή τη δημοπράτησή του ως δημόσιο έργο.

    Πρόκειται για ένα έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα και τη χώρα μας και ενδεικτικό είναι το γεγονός πως πραγματοποιήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου συνάντηση με στόχο να βρεθεί η λύση για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου.

    Σε αυτή συμμετείχαν ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας, Νεκτάριος Φαρμάκης, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, Παναγιώτης Νίκας και βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας από τη Μεσσηνία και την Ηλεία.

    Το στοιχειωμένο έργο

    Το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα αποτελούσε μέρος του οδικού άξονα «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα», ο οποίος προκηρύχθηκε το 2001 και η σχετική σύμβαση υπεγράφη το 2006. Τα έργα είχαν ξεκινήσει από το 2008, αλλά σταμάτησαν το 2011, όταν διεκόπη η χρηματοδότηση λόγω της οικονομικής κρίσης.

    Το Δεκέμβριο του 2013 έγινε από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά το reset του συνόλου του έργου, αλλά το «Πύργος-Καλό Νερό- Τσακώνα» δε δημοπρατήθηκε μαζί με το Πάτρα-Πύργος και έκτοτε έμεινε «στοιχειωμένο».

    Πλέον το project έρχεται αντιμέτωπο με δύο σημαντικά εμπόδια και για αυτό το λόγο δεν ξεκίνησε μαζί με το Πάτρα-Πύργος, το οποίο και ξεκόλλησε το 2022 ύστερα από τις σκληρές διαπραγματεύσεις του Υπουργού Υποδομών Κώστα Αχ. Καραμανλή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και κατασκευάζεται από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025.

    Το πρώτο πρόβλημα είναι το γεγονός ότι δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου, ώστε η παραχωρησιούχος η ανάδοχος που θα αναλάβει το δημόσιο έργο να ξεκινήσει τις εργασίες. Αυτό σημαίνει πως τόσο ο Κώστας Αχ. Καραμανλής όσο και ο Γιώργος Καραγιάννης καλούνται να δώσουν μία ακόμα δύσκολη μάχη με την Κομισιόν.

    Το δεύτερο πρόβλημα αφορά στη χάραξη του έργου, καθώς το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό, έχει μπλοκάρει με απόφαση του ΣτΕ. Αυτό συμβαίνει καθώς η χάραξη του έργου προβλέπει πως το εν λόγω τμήμα θα περάσει από τη λίμνη Καϊάφα, η οποία και ανήκει στις προστατευόμενες περιοχές Natura.

    Ακόμα ένα σημείο τριβής με την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι το ότι το έργο παρουσιάζει μικρές σχετικά ροές διερχόμενων οχημάτων. Σημειώνεται πως για να δώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση το πράσινο φως για τη χρηματοδότηση οδικού έργου σε κράτος-μέλος της χρειάζεται να διέρχονται από αυτό σε καθημερινή βάση τουλάχιστον 15.000 οχήματα.

    Το έργο

    Πρόκειται για ένα έργο πνοής, καθώς αποτελεί μέρος της λεγόμενης Αδριατικής Οδού, η οποία ενώνει την Ιταλία (Τεργέστη), την Κροατία, το Μαυροβούνιο, την Αλβανία και την Ελλάδα (Κακαβιά-Αντίρριο -Ρίο-Πάτρα-Πύργος- Καλαμάτα).

    Το προς υλοποίηση έργο αφορά στην κατασκευή ενός οδικού άξονα που θα ενισχύσει τις οδικές εμπορευματικές της Πελοποννήσου, τη διακίνηση αγροτικών προϊόντων καθώς και τις εξαγωγές από τα λιμάνια των Πατρών και της Ηγουμενίτσας,

    Επιπλέον, από το νέο δρόμο εκτιμάται πως θα διέρχονται χιλιάδες επισκέπτες, ενώ θα αναβαθμιστούν και οι μετακινήσεις μεταξύ Περιφερειών, ενώ επιτυγχάνεται και η σύνδεση της Ολυμπίας Οδού με τον Μορέα.

    Διαβάστε επίσης

    Υπουργείο Υποδομών: Σε τροχιά δημοπράτησης οδικά έργα αξίας 1,3 δισ. ευρώ σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για ΣΔΙΤ αξίας 235 εκατ. ευρώ που διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat

    Υπουργείο Υποδομών: Το 2023 έρχονται τα πράσινα λεωφορεία στην Ελλάδα – Ποια εμπόδια έπρεπε να ξεπεραστούν



    ΣΧΟΛΙΑ