• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Σε τροχιά δημοπράτησης οδικά έργα αξίας 1,3 δισ. ευρώ σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

    Κώστας Αχ. Καραμανλής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Σε τροχιά δημοπράτησης μπαίνουν οδικά έργα αξίας 1,3 δισ. Ευρώ σε Ελλάδα και Κρήτη, καθώς το Υπουργείο Υποδομών επιταχύνει τις διαδικασίες για την ωρίμανσή των σχετικών διαγωνισμών. Τα προς δημοπράτηση έργα αφορούν την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο και την προαίρεση Κίσσαμος-Χανιά στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), καθώς και το ΣΔΙΤ για το Δράμα-Αμφίπολη.

    Αναλυτικότερα, όπως αναφέρεται σε πρόσφατες αποφάσεις στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής,  προχωρούν οι διαγωνισμοί για την επιλογή των τεχνικών συμβούλων που θα αναλάβουν τις μελέτες και τροποποιήσεις για τα τρία παραπάνω οδικά έργα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την ταχύτερη ωρίμανση και την εκπόνηση των τευχών δημοπράτησης και την προκήρυξη των διαγωνισμών.

    Ο πρώτος διαγωνισμός για τεχνικούς συμβούλους στο ΒΟΑΚ αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο και η αξία του ανέρχεται στα 172.000 ευρώ. Τα γραφεία που διεκδικούν το έργο είναι τα εξής:

    • Ροϊκός Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε.
    • ΝΑΜΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ Α.Ε.
    • ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΟΞΙΑΔΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΟΙΚΙΣΤΙΚΗ Α.Ε

    Ο δεύτερος διαγωνισμός για το ΒΟΑΚ αφορά στην εύρεση συμβούλου που θα αναλάβει την κτηματογράφηση και την κτηματολόγηση για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά. Οι διεκδικητές του διαγωνισμού αξίας 124.000 ευρώ είναι οι παρακάτω φορείς:

    • ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΠΗΣ
    • Βασίλειος Καββαθάς
    • Μιχαήλ Τσόκας

    Ο τελευταίος διαγωνισμός αφορά το ΣΔΙΤ του κάθετου άξονα Δράμα-Αμφίπολη και ο ανάδοχος για το έργο αξίας 172.360 ευρώ θα αναλάβει τις μελέτες οδοποιίας, τη συμπλήρωση και την επικαιροποίηση/ανασύνταξη των κόμβων και παράπλευρου δικτύου. Τα γραφεία που συμμετέχουν στον διαγωνισμό είναι τα κάτωθι:

    • Φράγκος Απ. & ΣΙΑ ΕΕ (ΟΔΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗ ΕΕ)
    • Β. Βραγγάλας και Συνεργάτες ΕΕ – Μελέτες Τεχνικών Έργων (ΡΟΗ ΕΕ)
    • Μ. Ξινόγαλος – Φ. Μαυρομανωλάκη ΟΕ (ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΟΕ)

    Δράμα-Αμφίπολη

    Πρόκειται για ένα από τα δύο μεγαλύτερα ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα που επιδιώκει να δημοπρατήσει εντός του έτους το Υπουργείο Υποδομών. Το έργο αξίας 275 εκατ. Ευρώ έχει χαρακτηριστεί ως Εθνικού Επιπέδου και αφορά στην κατασκευή του κάθετου άξονα Δράμα-Αμφίπολη, οποίος θα αποτελείται από τέσσερα υποτμήματα (Παλαιοκώμη-Μαυρολεύκη, Μαυρολεύκη-Κουδούνια, Κουδούνια-Νέα Σεβάστεια και Νέα Σεβάστεια-Δράμα).

    Μέχρι στιγμής το Υπουργείο βρίσκεται πολύ κοντά στο να υποβάλει το σχετικό αίτημα στη Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ και στη συνέχεια θα ακολουθήσει το αίτημα στην αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή.

    Αναλυτικότερα το έργο αφορά στην κατασκευή ενός οδικού άξονα μήκους 43 χιλιομέτρων ο οποίος εκτιμάται πως θα αναβαθμίσει τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία.

    Σημειώνεται πως ο διαγωνισμός, όπως ανέφερε χθες στη Βουλή ο Υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάνης, αναμένεται να τρέξει εντός του καλοκαιριού και η συνολική διάρκεια του ΣΔΙΤ ανέρχεται στα τριάντα έτη και τα τρία εξ’αυτών θα αποτελέσουν την κατασκευαστική περίοδο του οδικού άξονα.

    Χανιά-Ηράκλειο και Κίσσαμος-Χανιά

    Πρόκειται για δύο έργα που εντάσσονται στην υπό δημοπράτηση παραχώρηση αξίας 1,1 δισ. Ευρώ και αποτελεί το πιο «ακριβό» τμήμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) συνολικής αξίας 1,6 δισ. Ευρώ. Προς το παρόν ο διαγωνισμός βρίσκεται ήδη στην Α΄ Φάση και μέχρι στιγμής τα σχήματα που έχουν εκδηλώσει τον ενδιαφέρον τους για το έργο είναι τα εξής:

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • ΑΒΑΞ
    • Ελλάκτωρ
    • Mytilineos-Intertoll
    • Vinci

    Στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι τα τέλη του έτους να έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές και να γνωρίζουμε τον προσωρινό ανάδοχο. Αυτό σημαίνει πως εντός του 2023 θα έχει υπογραφεί η σχετική σύμβαση και θα ξεκινήσουν οι εργασίες.

    Ο νέος σύγχρονος οδικός άξονας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027, καθώς η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα τέσσερα έτη, ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει επίσης τη συντήρηση και τη λειτουργία για τα επόμενα 27 έτη.

    Στα του έργου το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο θα έχει μήκος 157 χιλιομέτρων, ενώ το Κίσσαμος-Χανιά που θα είναι προαίρεση στη βασική σύμβαση της παραχώρησης θα έχει μήκος 37,5 χιλιομέτρων.

    Διαβάστε επίσης

    Ποια οδικά έργα αξίας 785 εκατ. ευρώ βγάζει από το συρτάρι το Υπουργείο Υποδομών

    Υπουργείο Υποδομών: Προχωρούν οι διαδικασίες για ΣΔΙΤ αξίας 235 εκατ. ευρώ που διεκδικούν ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ και Intrakat

    Ποια έργα ετοιμάζονται να προτείνουν οι μεγάλοι κατασκευαστές στο Υπουργείο Υποδομών



    ΣΧΟΛΙΑ