Επηρέασε ο καύσωνας, που κατέκλυσε την Αθήνα το διάστημα μεταξύ 21 έως και 27 Ιουλίου 2025, όπου ο υδράργυρος κατά μέσο όρο ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου, την κυκλοφορία των νέων ηλεκτρικών λεωφορείων της ΟΣΥ; Υπήρχαν προβλήματα στη λειτουργία τους, δεδομένων των ακραίων καιρικών συνθηκών;

«Κανένα πρόβλημα δεν εμφανίστηκε στη λειτουργία των λεωφορείων. Όλα κύλησαν ομαλά βάσει του θερινού προγραμματισμού», απαντούν πηγές της ΟΣΥ στο mononews.gr, βάζοντας τέλος στις φήμες δημοσιευμάτων περί απόσυρσης 62-65 λεωφορείων λόγω υψηλής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

1

Επιπλέον, όπως εξηγούν εργαζόμενοι οδηγοί της ΟΣΥ, όταν η μπαταρία του οχήματος φτάσει στο 10-20%, το ηλεκτρικό όχημα, ως είθισται, επιστρέφει στο αμαξοστάσιο, ενώ ταυτόχρονα έχει δρομολογηθεί άλλο στη θέση του αποσυρθέντος. Μάλιστα, τεχνικοί της ΟΣΥ διευκρίνισαν στο mononews.gr ότι κατά το προαναφερθέν διάστημα δε δημιουργήθηκε κανένα τεχνικό θέμα στα οχήματα.

Οι ακραίες καιρικές συνθήκες δεν αποτελούν τροχοπέδη

Μέχρι στιγμής, ο στόλος της ΟΣΥ, όπως προβλέπει ο κυβερνητικός σχεδιασμός για την πλήρη αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, ανανεώνεται συνεχώς. Ειδικά, τον τελευταίο χρόνο από την άνοιξη του 2024 έως σήμερα, ο στόλος της ΟΣΥ έχει επανδρωθεί με νέα λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας, εκ των οποίων τα 240 είναι ηλεκτρικά (140 12μετρα και 100 8μετρα), τα οποία φορτίζονται, συντηρούνται και ελέγχονται καθημερινά στα αμαξοστάσια της εταιρείας.

Όπως επισημαίνουν πηγές της ΟΣΥ «Σύμφωνα με τον διαγωνισμό του υπουργείου, η προδιαγραφή για την αυτονομία των εν λόγω οχημάτων ήταν 180km. Στην πράξη και έχοντας την εμπειρία ενός χρόνου τα οχήματα που παραδόθηκαν μπορούν άνετα να καλύψουν 250 km από φόρτιση σε φόρτιση» και προσθέτουν «Το ασυνήθιστο φαινόμενο του παρατεταμένου καύσωνα των τελευταίων ημερών δεν αποτελεί την πρώτη ρεαλιστική δοκιμή των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς αυτά κυκλοφορούν ήδη από τον Απρίλιο του 2024 και έχουν λειτουργήσει επιτυχώς τόσο σε συνθήκες έντονου καύσωνα όσο και σε ακραίες χειμερινές συνθήκες παγετού».

Την ίδια ώρα, οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι οι ακραίες καιρικές συνθήκες επηρεάζουν την απόδοση των ηλεκτρικών λεωφορείων λόγω συνεχούς χρήσης κλιματισμού, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι το όχημα βγαίνει «knockout», ενώ σε αντίθεση με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, στα οποία η χρήση του κλιματισμού εξαρτάται από τη συνεχή λειτουργία του θερμικού κινητήρα, τα ηλεκτρικά επηρεάζονται περισσότερο από τις εξωτερικές θερμοκρασίες.

Σχεδιασμός δρομολόγησης βάσει θερινού  προγράμματος

Έχοντας ως βάση το θερινό πρόγραμμα που εφαρμόζει ο ΟΑΣΑ, ο σχεδιασμός δρομολόγησης της ΟΣΥ αξιοποιεί πλήρως την απόδοση των ηλεκτρικών λεωφορείων, υποστηρίζουν πηγές που έχουν εξακριβωμένες γνώσεις επί του θέματος. Μάλιστα, ο ίδιος ο προγραμματισμός του ΟΑΣΑ στον οποίο έχει προσαρμοστεί και η ΟΣΥ, προβλέπει αναλογικά περισσότερα προγραμματισμένα χιλιόμετρα ανά όχημα, κάτι που επηρεάζει τον ημερήσιο προγραμματισμό της αυτονομίας όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως της τεχνολογίας τους.

Επιπλέον, οι πηγές αναλύουν διεξοδικά ότι λαμβάνονται υπόψη πρόσθετα στοιχεία που σχετίζονται με την απόδοση των οχημάτων και αφορούν έκτακτα ή απρόβλεπτα περιστατικά που προκύπτουν καθημερινά, όπως τροποποιήσεις διαδρομών, καθυστερήσεις και αυξημένος επιβατικός φόρτος.

Όσον αφορά τις ακραίες θερμοκρασίες του διαστήματος από 21 έως και τις 27 Ιουλίου, οι ίδιες πηγές επιβεβαιώνουν ότι όπως καταγράφηκε συνολικά εισήχθησαν στα αμαξοστάσια 6 ηλεκτρικά οχήματα με ποσοστό μπαταρίας περίπου 10%, έχοντας ολοκληρώσει την υπηρεσία τους χωρίς να απαιτηθεί η αντικατάστασή τους, πράγμα που καθιστά αβάσιμες τις φήμες περί προβλημάτων που «γονάτισαν» τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που επικαλούνται πηγές της ΟΣΥ, για την εν λόγω χρονική περίοδο, στο σύνολο του στόλου των ηλεκτρικών λεωφορείων που κυκλοφορούσαν καθημερινά, πραγματοποιήθηκαν κατά μέσο όρο περίπου 15 προγραμματισμένες αντικαταστάσεις ημερησίως προκειμένου να καλυφθεί και μια επιπλέον τρίτη βάρδια. Ειδικότερα, κατά μέσο όρο πραγματοποιήθηκαν περί τα 182 δρομολόγια ανά ημέρα, ενώ ο μέσος όρος της εναπομείνουσας μπαταρίας των ηλεκτρικών λεωφορείων που γύρισαν στα αμαξοστάσια έφτασε περί το 43%.

Διαβάστε επίσης:

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος: Το «σύγχρονο γεφύρι της Άρτας» που ολοκληρώνεται και η δέσμευση της κυβέρνησης για το τμήμα Πύργος – Τσακώνα

Κυρανάκης: Δεν υπολειτούργησαν τα ηλεκτρικά λεωφορεία εν μέσω καύσωνα

Εργαζόμενοι τρόλεϊ: Λένε «ΟΧΙ» στη σταδιακή κατάργηση του μέσου