• Business

    Πατέρας καλεί Μιτζάλη: Δώστε το κόστος για τη μετακίνηση του Σταθμού Ευαγγελισμού

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Νίκος Πατέρας (εφοπλιστής), Κωνσταντίνος Μιτζάλης (Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ), Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών), Νίκος Κουρέτας (Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικό Μετρό Α.Ε.)

    Νίκος Πατέρας (εφοπλιστής), Κωνσταντίνος Μιτζάλης (Διευθύνων Σύμβουλος ΑΒΑΞ), Νίκος Ταχιάος (υφυπουργός υποδομών), Νίκος Κουρέτας (Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικό Μετρό Α.Ε.)


    Το κόστος για τη μετακίνηση του νέου σταθμού της Γραμμής 4 από το Πάρκο Ριζάρη ζητά με πρόσφατη επιστολή του ο εφοπλιστής Νίκος Πατέρας από την εταιρεία ΑΒΑΞ, την οποία απευθύνει στον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εισηγμένης, Κώστα Μιτζάλη. 

    Το mononews έχει στη διάθεσή του τη σχετική επιστολή και σε σχετικό ερώτημα που υπέβαλε προς τον Όμιλο ΑΒΑΞ, ο οποίος κατασκευάζει μαζί με τις εταιρείες Ghella και Alstom τη Γραμμή 4, η απάντηση που έλαβε είναι ότι ουδέποτε υπήρξε κάποια πρόταση για μετακίνηση του εργοταξίου και δεν έχει παρουσιαστεί κανένας αριθμός όσον αφορά το κόστος της.

    Ωστόσο, η απάντηση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα έχει αναφέρει ο ισχυρός άνδρας του εφοπλισμού στο mononews κατά το παρελθόν, αλλά και σε όσα καταγράφονται στη σχετική επιστολή.

    Επιπλέον ο υφυπουργός υποδομών, Νίκος Ταχιάος σχετικά με την ύπαρξη κάποια λύσης δήλωσε στο mononews ότι «κακώς η ΑΒΑΞ  ενεπλάκη στην ιστορία για τον προϋπολογισμό της μετακίνησης και ήθελε να επωφεληθεί από την κατάσταση αυτή». Γεγονός και το οποίο δείχνει ότι πιθανότατα να υπάρχει κάποια πρόταση εκ μέρους του Ομίλου ΑΒΑΞ.

    Σημειώνεται ότι τα δεδομένα αυτά έρχονται στο φως της δημοσιότητας κατόπιν της χθεσινής ανακοίνωσης της απόφασης του ΣτΕ για το εργοτάξιο του Μετρό στο Πάρκο Ριζάρη, ύστερα από την προσφυγή που υπέβαλε ο Νίκος Πατέρας.

    Τι αναφέρει η επιστολή του εφοπλιστή

    Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην επιστολή του εφοπλιστή κατά τη διάρκεια συζητήσεων με την προηγούμενη διοίκηση του υπουργείου υποδομών και μεταφορών εντός του 2022 του είχε μεταφερθεί ότι υπάρχει μία λύση.

    Αυτή είχε να κάνει με την μετακίνηση του σταθμού προς το βόρειο τμήμα του πάρκου. Τονίζεται, δε, ότι το κόστος είχε εκτιμηθεί αρχικά στα 5 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με την επιστολή ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., Νίκος Κουρέτας,  ενημέρωσε το Νίκο Πατέρα για την εκτίναξη του κόστους στα 50 εκατ. Ευρώ ύστερα από εκτίμηση της εταιρείας ΑΒΑΞ.

    Ο εφοπλιστής καταλήγει να ζητάει από τον Όμιλο τα στοιχεία που τεκμηριώνουν το ποσό αυτό.

    Η επιστολή αυτή αποδεικνύει ότι τόσο το υπουργείο υποδομών και μεταφορών όσο και η Ελληνικό Μετρό είχαν έρθει σε επικοινωνία με τον Όμιλο ΑΒΑΞ σχετικά με την εναλλακτική λύση.

    Ακολουθεί το σχετικό κείμενο: 

    «Αξιότιμε κύριε Μιτζάλη,

    Σε συνέχεια των συζητήσεών μας με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κ. Καραμανλή, τον Υφυπουργό Υποδομών, κ. Γ. Καραγιάννη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ», κ. Ν. Κουρέτα, κατά τη διάρκεια του 2022, διαπιστώθηκε ότι υφίσταται τεχνικά εφικτή εναλλακτική λύση για την κατασκευή του σταθμού «Ευαγγελισμός» της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας με την παράλληλη διάσωση του κατάφυτου τμήματος (περίπου 230 δένδρων) του πάρκου Ριζάρη, μέσω της μετατόπισης του σταθμού προς το βόρειο σημείο του πάρκου.

    Ο προϋπολογισμός της ως άνω εναλλακτικής λύσης εκτιμήθηκε αρχικά ότι ανέρχεται στο ποσό των € 5.000.000.

    Ωστόσο, στη συνέχεια ενημερωθήκαμε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ» κ. Ν. Κουρέτα, αλλά και από δημοσιεύματα του Τύπου ότι σύμφωνα με την εκτίμηση της εταιρείας σας, ως μέλους της αναδόχου κοινοπραξίας κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, η υλοποίηση της εναλλακτικής λύσης ανέρχεται στο ποσό των € 50.000.000.

    Δέον να επισημανθεί ότι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, παρά την αρχική της πρόθεση να εξετάσει την εναλλακτική λύση που θα είναι σωτήρια για τα δέντρα και το περιβάλλον, αρνείται πλέον, λόγω της δικής σας υψηλής εκτίμησης, να προβεί στη τροποποίηση της χωροθέτησης του σταθμού

    «Ευαγγελισμός» εντός του πάρκου Ριζάρη, που θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη ισοπέδωση και αποψίλωσή του.

    Ενόψει των ανωτέρω, με την παρούσα επιστολή ζητώ όπως μου χορηγήσετε τα αναλυτικά στοιχεία από τα οποία τεκμηριώνεται ότι η μετατόπιση του σταθμού «Ευαγγελισμός» της γραμμής 4 προς την βόρεια πλευρά του πάρκου Ριζάρη, ανέρχεται στο ποσό των € 50.000.000».

    Η απόφαση του ΣτΕ και οι αποφάσεις των ενδιαφερομένων

    Η απόφαση του ΣτΕ, η οποία βγήκε τον περασμένο Ιούνιο αλλά γνωστοποιήθηκε χθες, δικαιώνει εν μέρει τον εφοπλιστή που είχε προσφύγει. Πιο συγκεκριμένα, το ΣτΕ ζητά από την Ελληνικό τη σύνταξη της τεχνικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΤΕΜΕΠ) δεχόμενη μερικώς την αίτηση ακύρωσης.

    Ο Νίκος Πατέρας σχολιάζει ότι η απόφαση αυτή είναι μία μικρή δικαίωση του ίδιου και των κατοίκων της περιοχής, αλλά και των σημαντικών προσώπων που τον στήριξαν όπως ο υπουργός εθνικής αμύνης, Νίκος Δένδιας και οι Δήμαρχοι Κώστας Μπακογιάννης και Νικήτας Κακλαμάνης. Σχετικά με τη συνέχεια της υπόθεσης πηγές του κύκλου του ισχυρού εφοπλιστή ανέφεραν ότι εάν η η ΤΕΜΕΠ εγκριθεί από το υπουργείο περιβάλλοντος, τότε έχουν δικαίωμα να προσφύγουν ξανά στο ΣτΕ.

    Η Ελληνικό Μετρό, που είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου, απαντά ότι θα πρέπει να της κοινοποιηθεί η σχετική απόφαση προκειμένου να κάνει εκτιμήσεις για την πορεία του έργου.

    Σχετικά με το υπουργείο υποδομών,  ο Νίκος Ταχιάος, που έχει υπάρξει στο παρελθόν Πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., σχολιάζει ότι ήταν μία έκβαση την οποία περίμεναν και ότι για αυτό το λόγο έχει γίνει πολύ καλή δουλειά για την  απαραίτητη τεχνική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα κατατεθεί στο υπουργείο περιβάλλοντος και ενέργειας.

    Προσθέτει ότι θα υπάρξουν σημαντικές καθυστερήσεις στην εγκατάσταση του εργοταξίου από την ΕΡΕΤΒΟ, γεγονός και το οποίο θα καταλήξει εις βάρος του πολίτη. Επιπλέον, σχολίασε ότι η εκκίνηση του εργοταξίου στο Πάρκο Ριζάρη αποτελεί και ένα πολιτικό στοίχημα καθώς με αυτό τον τρόπο θα αποδειχθεί ότι δεν υπάρχουν πολίτες δύο ταχυτήτων και θα γίνει ότι συνέβη στα Εξάρχεια και το Κολωνάκι.

    Από την άλλη πλευρά η επικεφαλής εταιρία της κοινοπραξίας δεν έκανε κάποιο σχόλιο, στελέχη της ωστόσο σημειώνουν ότι «δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν η απόφαση θα επιφέρει αλλαγές στο έργο».

    Διαβάστε την σχετική επιστολή εδώ.

    Διαβάστε επίσης

    Goldair: Μέχρι τέλους για το λιμένα Βόλου – Δεύτερη προσφυγή στο ΣτΕ

    Κώστας Αδαμόπουλος (Intrakat): Επενδύουμε 1 δισ. ευρώ σε ΑΠΕ και ενέργεια

    Goldair: Χρονιά-ρεκόρ το 2023 – Ξεκινά το Α΄Εξάμηνο του 2024 το Θριάσιο Ι



    ΣΧΟΛΙΑ