• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου – Άνοδος 14% στα capesizes

    ναυλαγορά ναυτιλία


    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 2-6 Οκτωβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, αν και στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά στα πλοία τύπου Capesize κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς, στη συνέχεια, η αυξημένη κινητικότητα που παρατηρήθηκε στον Ατλαντικό -αλλά και στην Ασία- στήριξε τις τιμές των ναύλων. Έτσι, ο δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) την Παρασκευή έκλεισε στις 2929 μονάδες, ενισχυμένος κατά 191 μονάδες -σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας- ενώ παράλληλα, ο μέσος όρος στα πέντε βασικά ταξίδια χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $20.427 ημερησίως, με συνολική εβδομαδιαία αύξηση της τάξεως των $1.702.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Ενδεικτικά, στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα αναφέρθηκε συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 25-30 Οκτωβρίου στα $17,95 ανά τόνο, ενώ αργότερα μέσα στην εβδομάδα αναφέρθηκε αντίστοιχη συμφωνία στα $18,00 ανά τόνο. Εν τω μεταξύ, στις διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα, οι τιμές των ναύλων σταδιακά ενισχύθηκαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας, με αναφορά για συμφωνία σε φορτίο 170.000 τόνων από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 21-25 Οκτωβρίου στα $7,90 ανά τόνο, ενώ αναφέρθηκε και μια άλλη συμφωνία με φόρτωση από το Dampier με ημερομηνίες νωρίτερα, στα $8,10 ανά τόνο.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Puerto Bolivar προς το Ρότερνταμ με ημερομηνίες στις 12-17 Οκτωβρίου στα $8,10 ανά τόνο, όπως επίσης και για φορτίο 175.000 τόνων 10% από το Ponta Da Madeira προς τη Δουνκέρκη με ημερομηνίες στις 15-29 Οκτωβρίου στα $9,60 ανά τόνο. Τέλος, υπήρξε συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 25-30 Οκτωβρίου στα $13,30 ανά τόνο. Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση αναφορά έγινε σε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 179.445-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Qingdao spot για ένα ταξίδι μέσω της Δυτικής Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $21.000 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά ενισχύθηκε κατά 14% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $23.717 ημερησίως και σε χρονοναύλωση παρουσίασε άνοδο κατά 11%, στα $20.500 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σε υποτονικούς ρυθμούς κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου Panamax στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε, κυρίως λόγω των ασιατικών διακοπών. Παρόλα αυτά, τα νέα φορτία σιτηρών από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στήριξαν τις τιμές των ναύλων στα κυκλικά ταξίδια, ενώ παράλληλα, η αναζωπύρωση της ζήτησης στην αγορά της Μαύρης Θάλασσας -κυρίως με προορισμό την Ασία- ώθησε την τιμή για ένα πρότυπο Kamsarmax από τα μεσαία επίπεδα των $17.000 ημερησίως, στα $20.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, η περιορισμένη προσφορά σε τονάζ που παρατηρήθηκε στην Ανατολική Μεσόγειο, σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών, πιθανόν να ωθήσει τις τιμές των ναύλων σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα.

    Στην αγορά του Ειρηνικού τώρα, οι τιμές των ναύλων βρήκαν στήριξη κυρίως λόγω των νέων φορτίων από τις ανατολικές ακτές της Αυστραλίας και τον Βόρειο Ειρηνικό, συμπεριλαμβανομένου και ενός αριθμού φορτίων κάρβουνου από Ιάπωνες ναυλωτές. Έτσι, για παράδειγμα, η τιμή σε πλοίο κλάσης LME (large modern eco type) διαθέσιμο στην Κίνα και την Ιαπωνία για ένα κυκλικό ταξίδι Αυστραλίας με επαναπαράδοση στην Ινδία κυμάνθηκε στα επίπεδα των $10.000 ημερησίως, ενώ αργότερα μέσα στην εβδομάδα κάποια Kamsarmaxes κατάφεραν να πετύχουν συμφωνίες στα επίπεδα των $12.000 ημερησίως με επαναπαράδοση στην Κίνα.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 81.800-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στα μέσα Οκτωβρίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-Passero στα $15.500 ημερησίως, όπως επίσης και για πλοίο χωρητικότητας 81.700-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στο Άμστερνταμ spot για ταξίδι μέσω Βαλτικής και Τουρκίας και επαναπαράδοση στο Passero στα $11.500 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 93.000-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Taichung στις 10 Οκτωβρίου για ταξίδι με φορτίο κάρβουνου μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $12.750 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά ενισχύθηκε κατά 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.012 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $11.438 ημερησίως, έχοντας σημειώσει άνοδο 7%.

    bulker ναυλαγορά

    Supramax/Handysize

    Σε γενικές γραμμές, η αγορά του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Supramax στο ξεκίνημα της εβδομάδας κινήθηκε σε υποτονικούς ρυθμούς, με τις τιμές των ναύλων από τον Κόλπο της Αμερικής να βρίσκονται υπό πίεση, κυρίως λόγω των ασιατικών διακοπών στην Κίνα. Στις αγορές της Μεσογείου και της Μαύρης θάλασσας, η κινητικότητα ήταν μειωμένη, όμως, κατά την διάρκεια της εβδομάδας, τα επίπεδα της ζήτησης παρουσίασαν σημάδια βελτίωσης. Έτσι, στα Ultramaxes στη βασική διαδρομή με παράδοση στο Τσανάκκαλε επιτεύχθηκαν συμφωνίες στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $18.000 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση περιόδου όχι μικρότερη των τεσσάρων μηνών και με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο, στα επίπεδα των $14.000 ημερησίως.

    Στην αγορά του Ειρηνικού, το ξεκίνημα της εβδομάδας ήταν υποτονικό, κυρίως λόγω των Ασιατικών διακοπών. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά ενισχυμένες και προς το κλείσιμο, σταθερές. Παράλληλα, στη νοτιοανατολική Ασία, ο αριθμός των φορτίων κάρβουνου και νικελίου αυξήθηκε και οι τιμές κυμάνθηκαν κοντά στα υψηλά επίπεδα των $12.000 ημερησίως με παράδοση στην Σιγκαπούρη και περίπου στα μεσαία επίπεδα των $11.000 ημερησίως με παράδοση στη Νότιο Κίνα.

    Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.300-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο CJK για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $11.000 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 56.760-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Karachi σύντομα για ταξίδι μέσω του Salalah και επαναπαράδοση στις ανατολικές ακτές της Ινδίας στα $13.000 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε ναύλωση για πλοίο χωρητικότητας 55.760-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Durban για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.000 ημερησίως + $225.000ΒΒ (Ballast Bonus).

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά και σε χρονοναύλωση παρουσίασε πτώση 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12,375 ημερησίως.

    Στα πλοία τύπου Handysize τώρα, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής ήταν υποτονική στο ξεκίνημα της εβδομάδας, καθώς η προσφορά διαθέσιμου τονάζ ξεπερνούσε την ανάλογη ζήτηση. Παρόλα αυτά, στη συνέχεια, η εικόνα άλλαξε με την προσφορά των φορτίων να αυξάνεται και τις τιμές των ναύλων να αρχίζουν να σταθεροποιούνται. Επιπροσθέτως, οι αγορές της Μαύρης Θάλασσας, της Μεσογείου και του Continent ήταν ενισχυμένες, με την κινητικότητα αρκετά αυξημένη. Στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ασία -παρά τις εορταστικές διακοπές- η αγορά ήταν ενισχυμένη.

    Παράλληλα, η κινητικότητα στις χρονοναυλώσεις περιόδου ήταν αυξημένη, με τα πλοία τύπου βάσει του δείκτη Baltic (28.000-dwt) να συμφωνούν στα μεσαία επίπεδα των $8.000 ημερησίως για μικρή χρονική διάρκεια. Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 32.490-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στην Ιρλανδία στις 5-10 Οκτωβρίου για δύο με τρία ταξίδια και επαναπαράδοση στο Ατλαντικό στα $11.000 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 24.170-dwt/κατασκευής 1995 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Ινδίας σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτός από την Υεμένη με γενικό φορτίο και χάλυβα στα $9.500 ημερησίως.

    • Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 2% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $8.917 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Clarksons: Είναι η καλύτερη ευκαιρία της τελευταίας 30ετίας για επενδύσεις στη ναυτιλία

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ίων Βαρουξάκης: Νέος οικονομικός διευθυντής στη FreeSeas

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Νίκος Παππαδάκης: Πούλησε και άλλο bulker η Kassian Maritimes



    ΣΧΟΛΙΑ