• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

    Bulk carrier ναυτιλία ναυλαγορά


    Πτωτικές ήταν οι τάσεις στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 30 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου 2017.

    Capesize

    Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ύφεση παρουσίασε η αγορά του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα να υποχωρεί σε $7,60 ανά τόνο. Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού, στις υπερατλαντικές διαδρομές, παρατηρήθηκε έλλειψη νέων φορτίων με την τιμή spot στη διαδρομή από τη Βραζιλία προς την Κίνα να υποχωρεί οριακά.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε φορτίο σιδηρομεταλλεύματος 170.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 12-15 Νοεμβρίου στα $7,95 ανά τόνο και σε άλλο ένα ίδιο φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 20-30 Νοεμβρίου στα $17,50 ανά τόνο. Επίσης, αναφέρθηκε συμφωνία σε φορτίο κάρβουνου 130.000 τόνων 10% από το Newcastle προς το Lanshan ή το Rizhao με ημερομηνίες στις 20-29 Νοεμβρίου στα $11,25 ανά τόνο.

    Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 179.000-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Σιγκαπούρη spot για ταξίδι μέσω της Βραζιλίας προς την Κίνα στα $21.000 ημερησίως και σε πλοίο χωρητικότητας 175.600-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Ακρωτήρι του Passero για ταξίδι μέσω του Kamsar και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $32.000 ημερησίως.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα
    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση της τάξεως του 9% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $22.413 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση, υποχώρησε κατά 6% στα $21.588 ημερησίως.

    Panamax

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, σταθερές παρέμειναν οι τιμές των ναύλων της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε, παρά την υπερπροσφορά διαθέσιμου τονάζ που παρατηρήθηκε στην ευρύτερη περιοχή και τον μικρό αριθμό νέων φορτίων. Στην αγορά του Ατλαντικού, παρά τους υποτονικούς ρυθμούς στο ξεκίνημα της εβδομάδας η ικανοποιητική ζήτηση στην περιοχή της Βαλτικής και των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής έδωσε ώθηση στις τιμές των ναύλων στα βόρεια του Ατλαντικού.

    Έτσι, για παράδειγμα, στο ξεκίνημα της εβδομάδας, σε μεγάλες βασικές διαδρομές από τον Κόλπο της Αμερικής, οι περισσότερες προσφορές από τους ναυλωτές σε πλοία τύπου Kamsarmax κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $16.000 ημερησίως + $600.000 ΒΒ (ballast bonus). Στη συνέχεια όμως και κατά την εξέλιξη της εβδομάδας, οι πλοιοκτήτες προέβαλαν αντίσταση καθώς η προσφορά διαθέσιμου spot τονάζ από την Ευρώπη και τη Δυτική Μεσόγειο περιορίστηκε, με τις προσφορές από το Γιβραλτάρ για ταξίδι μέσω του Κόλπου της Αμερικής προς την Κίνα να ενισχύονται από τα επίπεδα των $18.000 ημερησίως στα μεσαία επίπεδα των $19.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, αξίζει να αναφερθεί ότι -σύμφωνα με τους ειδικούς- προς το κλείσιμο της εβδομάδας, οι προσφορές από τους ναυλωτές στα κυκλικά ταξίδια Βαλτικής με φορτία κάρβουνου κυμάνθηκαν στα επίπεδα των $15.000 ημερησίως.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 95.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Qinzhou για ταξίδι μέσω της ανατολικής Αυστραλίας και με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $15.500 ημερησίως, καθώς επίσης και σε πλοίο χωρητικότητας 82.200-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής για ταξίδι με επαναπαράδοση στη Νοτιοανατολική Ασία στα $15.750 ημερησίως. Τέλος, έγινε αναφορά για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 75.000-dwt/κατασκευής 2008 στα ναυπηγεία Dangjin (στη Νότιο Κορέα) για ταξίδι μέσω του βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $10.750 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στη spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $13.162 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $13.000 ημερησίως, ενισχυμένος κατά 4%.

    Supramax/Ultramax

    Σημάδια ύφεσης παρουσίασε η αγορά του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε, με την προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα να διευρύνεται και τη ζήτηση να ελαττώνεται. Αρκετά πλοία ολοκλήρωσαν συμφωνίες εκτός αγοράς και έτσι οι τιμές των ναύλων υποχώρησαν, δεδομένης της παρούσας εικόνας μεταξύ διαθέσιμου αριθμού πλοίων και φορτίων.

    Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση περιόδου αναφορά έγινε σε πλοίο τύπου Tess 58 (χωρητικότητας 58.000-dwt) που πέτυχε συμφωνία στα χαμηλά επίπεδα των $14.000 ημερησίως για 4-6 μήνες με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο και στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $11.000 ημερησίως με επαναπαράδοση στον Ατλαντικό. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στον Κόλπο της Αμερικής περιορίστηκε, με αποτέλεσμα και την ενίσχυση στις τιμές των ναύλων.

    Τώρα, η αγορά του Ειρηνικού επίσης έδειξε σημάδια ύφεσης, ειδικά στα κυκλικά ταξίδια του βόρειου Ειρηνικού και της Αυστραλίας. Οι τιμές των ναύλων στα Supramaxes για ένα κυκλικό ταξίδι βόρειου Ειρηνικού ή Αυστραλίας -ανάλογα με την περιοχή επαναπαράδοσης- κυμάνθηκε στα επίπεδα των $9.500-10.500 ημερησίως, ενώ αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο τύπου Dolphin 64 (χωρητικότητας 64.000-dwt) με παράδοση στην Ιαπωνία για κυκλικό ταξίδι βορείου Ειρηνικού στα υψηλά επίπεδα των $10.000 ημερησίως.

    Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 53.700-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στο Lugait (στις Φιλιππίνες) σύντομα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $9.000 ημερησίως, καθώς επίσης και σε πλοίο χωρητικότητας 56.600-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Barranquilla (στην Κολομβία) για ταξίδι μέσω των βόρειων ακτών της Νοτίου Αμερικής και με επαναπαράδοση στην Ευρώπη στα $18.500 ημερησίως. Ακόμη αναφέρθηκαν συμφωνίες για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 63.000-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο Dakar για ταξίδι μέσω των βόρειων ακτών της Νοτίου Αμερικής και με επαναπαράδοση στην Ινδία στα $18.800 ημερησίως και τέλος σε πλοίο 56.400-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ σύντομα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και με επαναπαράδοση στις δυτικές ακτές της Ινδίας στα $9.400 ημερησίως.

    • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά υποχώρησε κατά 6% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $12.210 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, παρουσίασε πτώση της τάξεως του 8% στα $12.500 ημερησίως.

    Handysize

    Τέλος, στα πλοία τύπου Handysize, η αγορά και στις δυο περιοχές παρέμεινε υποτονική. Παρόλα αυτά, οι περισσότερες διαδρομές στον Ατλαντικό κατάφεραν να διατηρήσουν τα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας. Η αγορά του Κόλπου της Αμερικής παρέμεινε σχετικά αμετάβλητη, ενώ στην Ευρώπη, η προσφορά διαθέσιμου τονάζ αυξήθηκε επηρεάζοντας τις τιμές των ναύλων στην περιοχή. Από την άλλη, στη Δυτική Μεσόγειο, η αγορά γενικά ήταν ενισχυμένη, ενώ στα ανατολικά παρουσίασε σημάδια ύφεσης.

    Επιπροσθέτως, η αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής επίσης κινήθηκε πτωτικά, ενώ, τέλος, στην αγορά του Ειρηνικού, οι τιμές των ναύλων βρέθηκαν υπό πίεση στα βόρεια και νοτιοανατολικά, λόγω της περιορισμένης ζήτησης καθώς και του αυξημένου αριθμού διαθέσιμων πλοίων, επηρεάζοντας έτσι τις τιμές σε αρκετές διαδρομές της ευρύτερης περιοχής.

    Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 38.800-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στη Δυτική Μεσόγειο στα $15.000 ημερησίως και σε πλοίο χωρητικότητας 32.200-dwt/κατασκευής 1997 με παράδοση στην Τουρκία για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας και επαναπαράδοση στην περιοχή του Γιβραλτάρ-Βισκαϊκού στα $10.000 ημερησίως.

    • Στα Handy, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 4% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- και διαμορφώθηκε στα $9.958 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πούλησε πλοίο της σε συμφέρουσα τιμή η New Vision του Άρη Μπαταγιάννη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Στην τελική ευθεία η αναχρηματοδότηση του χρέους της Navios Holdings

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Κέρδη και βλέψεις για νέα πλοία στη Navios Containerships



    ΣΧΟΛΙΑ