Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

mv-sophia-k ναυλαγορά ναυτιλία

Το χωρητικότητας 53.000-dwt bulker Sophia K της Times Navigation


Θετικό ήταν το πρόσημο στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 16-20 Οκτωβρίου 2017.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, ενισχυμένη ήταν η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, ειδικά στα κυκλικά ταξίδια και σε διαδρομές από την Βραζιλία προς την Κίνα. Εν τω μεταξύ, οι τιμές των ναύλων στον Ειρηνικό ενισχύθηκαν στο ξεκίνημα της εβδομάδας κυρίως λόγω των καιρικών καθυστερήσεων στην Βόρεια Κίνα. Παρόλα αυτά, προς το τέλος της εβδομάδας, παρουσίασαν και πάλι σημάδια ύφεσης.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο σιδηρομεταλλεύματος 170.000 τόνων 10% από το Seven Islands προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 28 Οκτωβρίου-3 Νοεμβρίου στα $22,50 ανά τόνο και για ένα άλλο φορτίο 180.000 τόνων 10% από το Sudeste προς το Qingdao με ημερομηνίες το πρώτο δεκαήμερο Νοεμβρίου στα $18,50 ανά τόνο. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 4-6 Νοεμβρίου στα $8,40 ανά τόνο. Επίσης, σε χρονοναύλωση αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 180.200-dwt/κατασκευής 2008 με παράδοση στο Tianjin για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $21.750 ημερησίως.

  • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 5% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $24.445 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση, αυξήθηκε κατά 11%, στα $22.650 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς του Ατλαντικού στα πλοία τύπου Panamax στο ξεκίνημα της εβδομάδας, όμως στην συνέχεια, παρουσιάστηκε ύφεση κυρίως λόγω της μειωμένης ροής νέων φορτίων από τον Βόρειο Ατλαντικό. Στον Ειρηνικό, η αγορά ενισχύθηκε καθώς παρατηρήθηκε αυξημένη ροή σε φορτία από την Δυτική Αυστραλία, την Ινδονησία καθώς και σε φορτία σιτηρών βόρεια του Ειρηνικού.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 73.000-dwt/κατασκευής 2004 με παράδοση στο Γιβραλτάρ για ταξίδι μέσω της Βόρειας Γαλλίας και της Άκαμπας με φορτίο σιτηρών και επαναπαράδοση στο ακρωτήρι του Passero στα $14.750 ημερησίως, καθώς επίσης σε πλοίο χωρητικότητας 75.750-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής στις αρχές Νοεμβρίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή του Skaw-ακρωτήρι Passero στα $19.000 ημερησίως. Τέλος, υπήρξε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 74.477-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στο Tanjung Bin για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και με επαναπαράδοση στην Κίνα στα $17.500 ημερησίως.

  • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά ενισχύθηκε κατά 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $14.366 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $13.125 ημερησίως, έχοντας σημειώσει άνοδο 3%.

Supramax/Ultramax

Σημάδια ύφεσης παρουσίασε η κινητικότητα στην αγορά του Ατλαντικού προς το κλείσιμο της εβδομάδας, κυρίως λόγω του μειωμένου αριθμού φορτίων άνθρακα από την Μεσόγειο τα όποια είχαν και εξαρχής στηρίξει την αγορά στην περιοχή. Πάραυτα, οι τιμές των ναύλων σε διαδρομές από τις ανατολικές ακτές της Nοτίου Αμερικής ενισχύθηκαν περαιτέρω, κυρίως λόγω της περιορισμένης προσφοράς σε τονάζ. Από την άλλη, θετική ήταν η εικόνα της αγοράς του Ειρηνικού, με σταθερή ροή νέων φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία και προϊόντων χάλυβα από την Κίνα.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 63.500-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο Lanshan σύντομα για ταξίδι μέσω των Φιλιππίνων και επαναπαράδοση στην Κίνα με φορτίο νικελίου στα $13.800 ημερησίως, όπως επίσης σε πλοίο χωρητικότητας 61.500-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Τσανάκκαλε σύντομα για ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας και επαναπαράδοση στον Κόλπο της Αμερικής στα $9.000 ημερησίως. Τέλος, υπήρξε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 58.700-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στη Recalada σύντομα για ταξίδι με φορτίο σιτηρών και επαναπαράδοση στην Χιλή στα $25.250 ημερησίως.

  • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 2% στα $13.071 ημερησίως και σε χρονοναύλωση ενισχύθηκε κατά 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $14.188 ημερησίως.

Handysize

Τέλος, στα πλοία τύπου Handysize, θετικό παρέμεινε το κλίμα στις αγορές του Ατλαντικού και της Ασίας, με τις τιμές των ναύλων σε ταξίδια από τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής να συνεχίζουν να ενισχύονται.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν σε πλοίο χωρητικότητας 34.334-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στην Ινδονησία για ταξίδι με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $11.500 ημερησίως, καθώς επίσης και σε πλοίο χωρητικότητας 28.300-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στο Taichung για ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Ιαπωνία στα $9.650 ημερησίως. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 28.300dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Qinzhou για ταξίδι μέσω της Ταϊλάνδης προς την Ινδονησία στα $9.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, σε χρονοναύλωση περιόδου, αναφέρθηκε συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 31.600-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στο CJK για 5-8 μήνες και επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $9.550 ημερησίως.

  • Στα Handy, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 5% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- και διαμορφώθηκε στα $10.083 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Αναβαθμίζει την Capital Product ο οίκος Moody’s

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Φίλιππος Βενετόπουλος στο Mononews: Για να πετύχεις κάτι μαγικό στη ζωή πρέπει να φέρνεις τον εαυτό σου στα όρια του

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ν. Μουνδρέας: Business με τον Π. Γεωργιόπουλο για την εξαγορά tanker


ΣΧΟΛΙΑ