Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


Θετικό ήταν το πρόσημο στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδα 9-13 Οκτωβρίου 2017.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, υποτονικά κινήθηκε η αγορά στα πλοία τύπου Capesize στο ξεκίνημα της εβδομάδας που πέρασε, καθώς η κινητικότητα δεν ήταν επαρκής -κυρίως λόγω των Ασιατικών διακοπών- έτσι ώστε οι τιμές των ναύλων να οδηγηθούν σε υψηλότερα επίπεδα. Έτσι, o δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) την Παρασκευή (13/10/17) έκλεισε στις 2.871 μονάδες, μειωμένος κατά 58 μονάδες σε σχέση με το αντίστοιχο κλείσιμο της προηγούμενης εβδομάδας, ενώ παράλληλα, ο μέσος όρος στα πέντε βασικά ταξίδια χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $20.047 ημερησίως, με συνολική εβδομαδιαία υποχώρηση της τάξεως των $380.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Παρόλα αυτά, αυξημένη δραστηριότητα παρατηρήθηκε στη διαδρομή από τη Βραζιλία προς την Κίνα, καθώς έγιναν αναφορές για συμφωνίες στα μέσα της εβδομάδας από τους Βραζιλιάνους ναυλωτές Vale για συνολικά 15 πλοία προς φόρτωση από τη Βραζιλία. Πάραυτα, η τιμή στην παραπάνω διαδρομή δεν παρουσίασε κάποια σημαντική βελτίωση – αντίθετα, υποχώρησε πάνω από $1, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε συμφωνία στις αρχές της εβδομάδας για φορτίο 190.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες 15-25 Νοεμβρίου στα $17,75 ανά τόνο, ενώ αργότερα μέσα στην εβδομάδα, αναφέρθηκε αντίστοιχη συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% με ημερομηνίες στις 10-20 Νοεμβρίου στα $17,30 ανά τόνο. Στη διαδρομή από τη Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα, οι τιμές των ναύλων σταδιακά ενισχύθηκαν κατά την διάρκεια της εβδομάδας με ενδεικτική τη συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 22-25 Οκτωβρίου, όπου αναφέρεται ότι ολοκληρώθηκε στα $8,20 ανά τόνο – αν και άλλες πηγές ισχυρίστηκαν ότι συμφωνήθηκε στα $8,30 ανά τόνο.

Επιπροσθέτως, για φόρτωση από τη Νότιο Αφρική, αναφέρθηκε συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Saldanha Bay προς το Qingdao με ημερομηνίες στις αρχές Νοεμβρίου στα $13,60 ανά τόνο. Τέλος, σε χρονοναύλωση, ενδεικτική ήταν η συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 171.000-dwt/κατασκευής 2003 με παράδοση στο CJK με ημερομηνίες στα μέσα Οκτωβρίου για ένα ταξίδι μέσω της Αυστραλίας και με επαναπαράδοση στη Βόρεια ή στη Νότια Κίνα, στα $19.000 ημερησίως και $18.500 ημερησίως αντίστοιχα.

  • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά υποχώρησε κατά 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $23.260 ημερησίως, ενώ σε χρονοναύλωση, παρέμεινε αμετάβλητος στα $20.413 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, παρά τους υποτονικούς ρυθμούς στο ξεκίνημα της εβδομάδας η αγορά του Ατλαντικού, στα πλοία τύπου Panamax η αγορά ήταν ενισχυμένη σημαντικά, με την κινητικότητα στον Βόρειο Ατλαντικό να έχει αυξηθεί και με αρκετά νέα φορτία από τον Κόλπο της Αμερικής, ειδικά με ημερομηνίες Νοεμβρίου. Επιπροσθέτως, έντονη δραστηριότητα παρατηρήθηκε και στην αγορά των ανατολικών ακτών της Nοτίου Αμερικής με περιορισμένη την προσφορά σε τονάζ, ενώ αναφορές έγιναν για συμφωνίες σε κάποια πλοία από την Ινδία για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αμερικής και με επαναπαράδοση στην Ασία στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $13.000 ημερησίως.

Στην αγορά του Ειρηνικού τώρα, η εβδομάδα ξεκίνησε σε θετικό κλίμα με νέα φορτία από την Ινδονησία, τον Βόρειο Ειρηνικό και την Ανατολική Αυστραλία. Επιπροσθέτως, δραστήρια ήταν η αγορά και στις χρονοναυλώσεις περιόδου με αναφορά σ’ ένα πλοίο χωρητικότητας 77.000-dwt με παράδοση στην Ινδία για 5-8 μήνες στα $13.000 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 81.500-dwt με παράδοση στην Ιαπωνία για 5-7 μήνες στα $14.000 ημερησίως. Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 83.000-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στη Haldia για ένα ταξίδι με σιτηρά μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής και του Κόλπου της Αμερικής με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $14.250 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 78.000-dwt/κατασκευής 2016 με παράδοση στο CJK  για ένα ταξίδι με φορτίο κάρβουνου μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στο Χονγκ Κονγκ στα $15.000 ημερησίως.

  • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά ενισχύθηκε κατά 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $14.100 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, στα $12.750 ημερησίως, με άνοδο της τάξεως του 11%.

Supramax/Handysize

Θετικό ήταν το κλίμα της αγοράς μετά τις Ασιατικές διακοπές στα πλοία τύπου Supramax στον Ατλαντικό και την Ασία, με αυξημένη την κινητικότητα που είχε ως αποτέλεσμα και την ενίσχυση στις τιμές των ναύλων.

Στην αγορά του Ειρηνικού η αυξημένη δραστηριότητα σε διαδρομές από τη Νοτιοανατολική Ασία και τον Βόρειο Ειρηνικό ώθησαν τις τιμές των ναύλων σε υψηλότερα επίπεδα. Έτσι, για παράδειγμα για ένα Supramax με παράδοση στην Σιγκαπούρη, η τιμή κυμάνθηκε στα μεσαία επίπεδα των $14.000 με $15.000 ημερησίως, ενώ για εκείνα που ήταν παραδοτέα στη Νότιο Κίνα, η τιμή κινήθηκε μεταξύ των $11.000-12.000 ημερησίως για φορτία κάρβουνου προς την Κίνα. Επιπροσθέτως, βελτίωση παρουσίασαν και οι τιμές των ναύλων στα ταξίδια με φόρτωση από τον Βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία.

Στην αγορά του Ατλαντικού, σημαντική ενίσχυση στις τιμές των ναύλων παρουσίασαν οι περιοχές του Κόλπου της Αμερικής και του Continent. Έτσι, αναφορά έγινε για συμφωνία σε πλοίο χωρητικότητας 57.000-dwt με φορτίο scrap από το Continent προς την Μεσόγειο στα $14.000 ημερησίως, ενώ -στην ίδια διαδρομή- τα Ultramaxes διαπραγματεύονταν στα χαμηλά επίπεδα των $20.000 ημερησίως. Άλλες ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 63.400-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στην Kandla σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στην Κίνα στα $14.750 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 56.700-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Quanzhou στα μέσα Οκτωβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $11.000 ημερησίως.

  • Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 8% στα $13.337 ημερησίως και σε χρονοναύλωση, ενισχύθηκε κατά 11% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- και διαμορφώθηκε στα $13.688 ημερησίως.

Στα πλοία τύπου Handysize, η αγορά συνέχισε να ενισχύεται στο Continent, την Μεσόγειο και την ανατολική Μεσόγειο. Στον αντίποδα, η αγορά του Κόλπου της Αμερικής ήταν πιο αδύναμη από εκείνη των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής. Παρόλα αυτά, οι αναλυτές ήδη βλέπουν σημάδια βελτίωσης, κυρίως λόγω του εύλογου αριθμού νέων φορτίων σιτηρών.

Στην Ασία η εικόνα ήταν διαφορετική καθώς η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης και η προσφορά διαθέσιμου τονάζ στην περιοχή της Βόρειας Κίνας-Κορέας άρχισε να αυξάνεται, ενώ παράλληλα, η αγορά του Βόρειου Ειρηνικού ήταν υποτονική με περιορισμένο αριθμό φορτίων. Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 39.000-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στις ανατολικές ακτές του Μεξικού για ταξίδι μέσω των αμερικανικών ακτών προς το Continent στα $11.750 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 38.800-dwt/κατασκευής 2015 με παράδοση στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής για ταξίδι προς το Μαρόκο στα $17.000 ημερησίως.

  • Στα Handy, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 7% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- και διαμορφώθηκε στα $9.583 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δεσμευτικές προσφορές για την εξαγορά της HSH Nordbank περιμένει η διοίκηση της τράπεζας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: SHIPPING FOCUS: Ελληνικά συμφέροντα πίσω από την αγορά κατασχεθέντος tanker

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιατί η Arctic Securities χαμηλώνει τις προσδοκίες για VLCCs και supramaxes


ΣΧΟΛΙΑ