Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυλαγορά ναυτιλία


Θετικό για άλλη μια εβδομάδα (18-22 Σεπτεμβρίου 2017) παρέμεινε το κλίμα στη ναυλαγορά για την πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, θετικό ήταν για άλλη μια εβδομάδα το κλίμα της αγοράς στα πλοία τύπου Capesize, κυρίως λόγω της ενισχυμένης κινητικότητας σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία, την Βραζιλία και την Νότιο Αφρική.

Συγκεκριμένα, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα παρουσίασε μεν κάποιες αυξομειώσεις κατά την διάρκεια της εβδομάδας, παρόλα αυτά δε, παρέμεινε ενισχυμένη κοντά στα $8,15-$8,20 ανά τόνο. Παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βραζιλία προς την Κίνα έσπασε το φράγμα των $18,00 ανά τόνο και ενώ ο δείκτης έδειχνε να έχει ξεπεράσει ακόμη και τα $19,00 ανά τόνο, ωστόσο, η πλειονότητα των αναφορών σε ναυλώσεις ήταν στα υψηλά επίπεδα των $18,00 ανά τόνο.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Dampier προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 4-7 Οκτωβρίου στα $8,15 ανά τόνο και για φορτίο 160.000 τόνων 10% από το Port Hedland προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 4-7 Οκτωβρίου στα $8,25 ανά τόνο. Τέλος, αναφέρθηκε συμφωνία για φορτίο 170.000 τόνων 10% από το Tubarao προς το Qingdao με ημερομηνίες στις 12-20 Οκτωβρίου στα $19,10 ανά τόνο.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 11% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $24.018 ημερησίως και σε χρονοναύλωση ήταν αυξημένος κατά 8%, στα $21.375 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η αγορά του Ειρηνικού παρουσίασε σημάδια ύφεσης κατά την διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε στα πλοία τύπου Panamax, με τις τιμές spot να υποχωρούν, παρά τον εύλογο αριθμό διαθέσιμων φορτίων από τα βόρεια της περιοχής και την Ανατολική Αυστραλία.

Στις χρονοναυλώσεις, οι τιμές των ναύλων στα βόρεια του Ειρηνικού σε πλοία τύπου LME (Large Modern Eco Type) υποχώρησαν από τα υψηλά επίπεδα των $13.000 ημερησίως στα χαμηλά των $12.000 ημερησίως, ενώ στα Kamsarmaxes και τα Post Panamaxes, οι ναύλοι κυμάνθηκαν σε λίγο υψηλότερα επίπεδα. Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά στα νότια της περιοχής, με εξαίρεση κάποιες συμφωνίες που έγιναν εκτός αγοράς.

Εν τω μεταξύ, περιορισμένη κινητικότητα παρατηρήθηκε στην αγορά του Ατλαντικού, με την τιμή στην διαδρομή από το Santos προς το Qingdao να υποχωρεί -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- σε $32,20 ανά τόνο, ενώ η αυξημένη διαθεσιμότητα σε τονάζ υπονόμευσε τις τιμές spot στην ευρύτερη περιοχή. Επιπροσθέτως, σημάδια ύφεσης παρουσίασε και η κινητικότητα της αγοράς των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, εν μέρει λόγω των ενισχυμένων ναύλων στα κυκλικά ταξίδια Ειρηνικού αποτρέποντας έτσι τα πλοία να ταξιδέψουν στην περιοχή υπό έρμα.

Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για πλοίο χωρητικότητας 93.140-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Recalada στις 24-25 Σεπτεμβρίου για ταξίδι στην περιοχή του Gibraltar-Skaw στα $14.000 ημερησίως, καθώς επίσης και για πλοίο χωρητικότητας 82.000-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στο Visakhapatnam, άμεσα, για ταξίδι μέσω των δυτικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στις ανατολικές ακτές της Ινδίας στα $12.500 ημερησίως. Επιπλέον, αναφέρθηκαν συμφωνίες για άλλο πλοίο χωρητικότητας 93.700-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στην Ταϊβάν στις 26-29 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $17.000 ημερησίως και τέλος, για πλοίο χωρητικότητας 75.770-dwt/κατασκευής 2005 με παράδοση στο CJK στις 24 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω του Βόρειου Ειρηνικού και επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $12.500 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε πτώση 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.042 ημερησίως και σε χρονοναύλωση υποχώρησε κατά 2% στα $12.075 ημερησίως.

star polaris πετρος παππας ναυλαγορά

Supramax/Handysize

Ενισχυμένη παρέμεινε η αγορά της Ασίας στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε με συνεχή ροή νέων φορτίων από τον Βόρειο Ειρηνικό και την νοτιοανατολική Ασία με αποτέλεσμα πλοία, για παράδειγμα, που ήταν διαθέσιμα στην Ιαπωνία να ναυλώνονται για κυκλικό ταξίδι Ειρηνικού κοντά στα $12.000 ημερησίως. Επιπροσθέτως, συνεχίστηκε η ζήτηση στις χρονοναυλώσεις μικρής διάρκειας, με τα Supramaxes να δέχονται προσφορές στα επίπεδα των $11.000 ημερησίως και τα Ultramaxes στα επίπεδα των $12.000 ημερησίως αντίστοιχα, ενώ οι πλοιοκτήτες διαπραγματεύονταν σε πιο υψηλά νούμερα.

Εν τω μεταξύ, στην αγορά του Ατλαντικού η αυξημένη κινητικότητα του Κόλπου της Αμερικής και ο περιορισμένος αριθμός διαθέσιμου τονάζ στις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής ενίσχυσε τις τιμές των ναύλων σε ταξίδια εντός της περιοχής. Έτσι, οι τιμές των ναύλων στα Supramaxes σε κύριες διαδρομές από τον Κόλπο της Αμερικής κυμάνθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $20.000 ημερησίως, ενώ στα υπερατλαντικά ταξίδια παρέμειναν στα $15.000-16.000 ημερησίως.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 57.000-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στη Βόρεια Ισπανία, σύντομα, για περίοδο με ελάχιστο διάστημα διάρκειας 5 μηνών και μέγιστο 7 μηνών, με επαναπαράδοση ανά τον κόσμο στα $13.000 ημερησίως καθώς επίσης και για άλλο πλοίο χωρητικότητας 62.950-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο CJK στις 26-28 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $14.000 ημερησίως. Τέλος αναφέρθηκε ναύλωση για πλοίο χωρητικότητας 52.000-dwt/κατασκευής 2006 με παράδοση στη Μανίλα, άμεσα, για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $12.000 ημερησίως.

Από την άλλη, στα πλοία τύπου Handysize, η άνοδος της τάξεως του 9,46% στον μέσο όρο των επτά κύριων διαδρομών σε χρονοναύλωση μέσα στην εβδομάδα ήταν αξιοσημείωτη, καθώς η αγορά στον τομέα των Handysizes έχει γενικά τις λιγότερες αυξομειώσεις από τους υπόλοιπους τύπους πλοίων. Τη μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασε η διαδρομή από τον Kόλπο της Αμερικής προς την περιοχή Continent-Μεσογείου, αυξημένη κατά 16,5% κατά την διάρκεια των τελευταίων επτά ημερών.

Παρόλα αυτά η αγορά του Κόλπου της Αμερικής ήταν σε χαμηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τις αγορές άλλων περιοχών. Στην Ασία, οι ανοδικές τάσεις συνεχίστηκαν, καθώς όμως η διάρκεια ήταν μεγαλύτερη από εκείνη του Ατλαντικού, τα κέρδη την εβδομάδα που πέρασε ήταν συγκριτικά λιγότερα – όμως εξίσου σημαντικά.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 38.300-dwt/κατασκευής 2017 με παράδοση στο Λάγος με ημερομηνίες στις 25-29 Σεπτεμβρίου για ταξίδι μέσω του Κονακρί και επαναπαράδοση στην Μαύρη Θάλασσα στα $9.000 ημερησίως, όπως επίσης και για πλοίο χωρητικότητας 35.000-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στη Recalada, σύντομα, για ταξίδι με επαναπαράδοση στο Continent στα $14.000 ημερησίως. Τέλος, υπήρξε συμφωνία για πλοίο χωρητικότητας 39.800-dwt/κατασκευής 2014 με παράδοση στην Αμβέρσα, σύντομα, για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής με πρόθεση να φορτώσει φορτίο λιπάσματος στα $9.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε άνοδο της τάξεως του 8% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $13.438 ημερησίως και στην spot αγορά, οριακή άνοδο 6% στα $13.159 ημερησίως. Στα Handysizes, ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο 11% -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- στα $8.875 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κοντά σε deal για τα ναυπηγεία STX Γαλλία και Ιταλία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ν. Τσάκος: 17 εκατ. δολάρια για την Tsakos Shipping & Trading από πώληση παλαιού VLCC

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Νέο reverse split για την Diana Containerships


ΣΧΟΛΙΑ