• Business

    Λ. Παπατρύφων: Η win-win συμφωνία με τον Fredriksen και τα επόμενα σχέδιά του

    Λευτέρης Παπατρύφων. CEO Quintana Shipping

    Λευτέρης Παπατρύφων. CEO Quintana Shipping


    Ως συμφωνία “win-win”, από την οποία δηλαδή βγαίνουν όλοι κερδισμένοι, περιέγραψε ο διευθύνων σύμβουλος της Quintana Shipping, Λευτέρης Παπατρύφων, το “χρυσό” deal για την εξαγορά του συνόλου του στόλου της ναυτιλιακής εταιρείας από την Golden Ocean του John Fredriksen, έναντι 364 εκατομμυρίων δολαρίων.

    Αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη ζήτηση για πλοία και θα δείτε τις τιμές να ανεβαίνουν ψηλότερα μέρα με τη μέρα. Αυτοί [η Golden Ocean] ήθελαν να επεκταθούν και να αποκτήσουν ποιοτικά πλοία, και δεν υπάρχουν και τόσα πολλά σε προσφορά αυτή τη στιγμή. Εμείς θέλαμε να αποκτήσουμε περισσότερη ρευστότητα. Επομένως, όταν και οι δύο πλευρές θέλουν κάτι, τότε είναι που γίνονται οι συμφωνίες – αλλιώς είναι δύσκολο”, δήλωσε ο Λ. Παπατρύφων, μιλώντας στο TradeWinds, ενώ σημείωσε ακόμα ότι “αυτό που το έκανε ελκυστικό για μας είναι ότι είμαστε της άποψης, τουλάχιστον για τώρα, ότι δεν είναι ώρα να αποχωρήσουμε από την αγορά του ξηρού φορτίου”.

    Η Quintana είχε εκφράσει το 2014 ενδιαφέρον για είσοδό της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, όμως λίγες μέρες πριν ανακοινωθεί το deal με την Golden Ocean απέσυρε τη σχετική έγγραφη δήλωσή της. “Χρειαζόμασταν κάτι που να μπορεί να γίνει πιο γρήγορα και να μας δώσει πρόσβαση σε ρευστότητα, που είναι πιο σημαντικό”, εξήγησε ο Λ. Παπατρύφων, σημειώνοντας πως η δημόσια εγγραφή (IPO) στη Νέα Υόρκη θα ήταν ένα πιο δύσκολο εγχείρημα.

    Πάντως, στα 47 του χρόνια ο Λευτέρης Παπατρύφων ξεκαθαρίζει πως δεν έχει καμία πρόθεση να… βγει στη σύνταξη και θα παραμείνει στην αγορά του ξηρού φορτίου, χωρίς βέβαια να αποκλείει το ενδεχόμενο να μεταπηδήσει σε κάποιον άλλο τομέα, αν παρουσιαστεί κάποια ευκαιρία. “Η εμπειρία μου είναι στο ξηρό φορτίο και συνήθως είμαι υποστηρικτής του να επιμένεις στα πράγματα που κάνεις καλύτερα, αντί να μπαίνεις σε περιοχές που δε γνωρίζεις τόσο καλά”, τόνισε.

    Υπενθυμίζεται ότι, στο πλαίσιο του deal μεταξύ της Golden Ocean και της Quintana, η Golden Ocean θα εξαγοράσει και τα 14 φορτηγά πλοία της τελευταίας, για τα οποία και θα καταβάλλει συνολικά ένα ποσό που θα αγγίξει τα 364 εκατ. δολάρια. Μάλιστα, όπως δήλωσε η Birgitte Ringstad Vartdal (διευθύνουσα σύμβουλος της Golden Ocean) η εταιρεία του Νορβηγού εφοπλιστή πρόκειται να εκδώσει και να καταβάλλει 14,5 εκατομμύρια κοινές ονομαστικές μετοχές (στην τιμή των 7 δολ./τεμάχιο) συνολικής αξίας 101,3 εκατ. δολαρίων στην ελληνική ναυτιλιακή, με το υπόλοιπο ποσό – ύψους 262,7 εκατ. δολαρίων – να αντιστοιχεί σε χρέος το οποίο και θα αναλάβει.

    Η εταιρεία του Fredriksen θα καταβάλλει ως προκαταβολή για τη συμφωνία το ποσό των 17,4 εκατ. δολαρίων στην ελληνική ναυτιλιακή, ένα ποσό που παράλληλα αποτελεί μέρος του χρέους που σχετίζεται με το στόλο των 14 bulkers – το οποίο και θα αναλάβει εξ’ ολοκλήρου η Golden Ocean. Από αυτά, τα 6 είναι τύπου capesize, τα 4 τύπου kamsarmax, τα 3 τύπου post-panamax και ένα είναι τύπου panamax.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Κούστας: Η προθεσμία της 1ης Απριλίου πλησιάζει για την Danaos – Θα πάρει παράταση του waiver;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Fredriksen δείχνει το δρόμο: Έρχονται κι άλλες μαζικές εξαγορές πλοίων στο ξηρό φορτίο;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποια είναι η Γερμανίδα τραπεζίτισσα που πρέπει να ξέρουν οι Έλληνες εφοπλιστές



    ΣΧΟΛΙΑ