• Business

    Νεος πόλεμος στο λιανεμπόριο με πρωταγωνίστρια την Procter & Gamble. Όλο το παρασκήνιο

    Λάμπρος Παπακοσμάς. Τέως επικεφαλής P&G Ελλάδος


    Πολλαπλασιάζονται τα φαινόμενα άνισης μεταχείρισης των λιανέμπορων από τους προμηθευτές. Με την αγορά να συγκεντρώνεται στα χέρια λίγων και ισχυρών, αρκετές βιομηχανίες αρχίζουν και παίρνουν θέση υπέρ των μεγάλων αλυσίδων, όπου πραγματοποιείται άνω του 70% του τζίρου τους, παρέχοντας καλύτερες και μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

    Ανάμεσά τους, σύμφωνα με πληροφορίες του mononews.gr βρίσκεται η Procter & Gamble , η οποία φέρεται να δίνει σε διάφορες περιόδους,  μεγάλη έκπτωση που φτάνει έως το 50% σε εταιρείες όπως η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η ΜΕΤΡΟ – Μy Market έναντι 35% στους μικρότερους παίκτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την από την 1η Ιουλίου, η Ερμιόνη Γεωργουλάκη, σημερινή Διευθύντρια Πωλήσεων, αναλαμβάνει το ρόλο του Country Leader της P&G στην Ελλάδα. Στο τέλος Ιουνίου και ύστερα από σχεδόν 30 χρόνια σταδιοδρομίας, ο Λάμπρος Παπακοσμάς, Γενικός Διευθυντής της P&G Ελλάδας, συνταξιοδοτείται από την εταιρεία. Η νέα πολιτική που ακολουθεί η P&G φαίνεται να είναι καθοδηγούμενη από την κρητικιά επικεφαλής της εταιρίας.

    Αξίζει να τονισθεί ότι πριν από λίγους μήνες ο κ. Παπακοσμάς είχε επισημάνει ότι (μιλώντας στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο με τίτλο «Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας») σε λίγα χρόνια από σήμερα τέσσερα σούπερ μάρκετ θα ελέγχουν το 85% του συνολικού τζίρου στην Ελλάδα.

    Τι σηματοδοτεί η κίνηση Γεωργουλάκη 

    Η νέα στρατηγική της P&G εφόσον καθιερωθεί  θα οδηγήσει στο να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο την ψαλίδα και την απόσταση που χωρίζει τους μικρούς και μεσαίους παίκτες από τους μεγάλους, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού.

    Στελέχη που εκπροσωπούν μεσαίου μεγέθους σούπερ μάρκετ πάντως δεν κρύβουν τη δυσαρέσκειά τους για την τακτική της πολυεθνικής, η οποία αποβαίνει εις βάρος των συμφερόντων τους.

    Όπως λένε, παρότι δεν αντίκειται στις εμπορικές πρακτικές είναι εν πολλοίς άδικη και δυσχεραίνει το ήδη δύσκολο έργο τους ενώ σε μια εποχή που η κατανάλωση πιέζεται, θα περίμεναν αντίστοιχες παροχές αφού και αυτοί κόντρα στις αντιξοότητες εξακολουθούν να αναπτύσσονται και να αποτελούν ένα φιλόξενο ράφι για τα προϊόντα της βιομηχανίας.

    «Γενεσιουργός αιτία» των παραπάνω φαινομένων δεν είναι άλλη από την αδυναμία ανάκαμψης του τζίρου στο λιανεμπόριο.

    Αν και στην αρχή του τρέχοντος έτους φάνηκε να αλλάζει το κλίμα, εντούτοις η συνέχεια ήρθε να διαψεύσει τις προσδοκίες για επιστροφή της κατανάλωσης σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

    Στην καλύτερη περίπτωση, οι πωλήσεις του χώρου φέτος εκτιμάται πως θα «κλείσουν» με άνοδο 2% σε σύγκριση με το 2017 και θα διαμορφωθούν σε επίπεδα άνω των 11 δισ. Ευρώ, όσο ήταν και πριν από περίπου δώδεκα χρόνια, δηλαδή το 2005 με 2006!

    Η δραματική συρρίκνωση της πίτας, η οποία οδήγησε στα ηχηρά λουκέτα των «Βερόπουλου» και «Μαρινόπουλου» φέρνει τώρα και αυτά τα φαινόμενα, τα οποία δεν αποκλείεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα.



    ΣΧΟΛΙΑ