• Business

    Λ. Παπακοσμάς (P&G): «Σε τέσσερεις αλυσίδες το 85% του τζίρου των σούπερ μάρκετ»

    Λάμπρος Παπακοσμάς, Γενικός Διευθυντής, P&G Ελλάδος

    Ο Λάμπρος Παπακοσμάς


    Στα «χέρια λίγων και ισχυρών» περνάει το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. Η δραστική μείωση της κατανάλωσης στη διάρκεια της κρίσης –χάθηκε τζίρος περίπου 5 δισ. ευρώ – έφερε σε δύσκολη θέση μικρότερους αλλά και μεγαλύτερους παίκτες, επιταχύνοντας τη συγκέντρωση δυνάμεων.

    Η τάση αυτή αναμένεται να συνεχισθεί και τα επόμενα χρόνια καθώς δεν αναμένεται θεαματική ανάκαμψη της ζήτησης.

    Μάλιστα, ο επικεφαλής της επικεφαλής της P&G στην Ελλάδα, Λάμπρος Παπακοσμάς μιλώντας στο πλαίσιο του συνεδρίου που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο με τίτλο «Η ώρα της Ελληνικής Οικονομίας» εκτίμησε ότι σε λίγα χρόνια από σήμερα τέσσερα σούπερ μάρκετ θα ελέγχουν το 85% του συνολικού τζίρου.

    Δεν συμβαίνει το ίδιο σε επίπεδο προμηθευτών, όπου σε παγκόσμιο επίπεδο σύμφωνα με τον κ. Παπακοσμά υπάρχει κατακερματισμός. «Στον τομέα μας δεν υπάρχει συγκέντρωση, εμείς έχουμε παγκόσμια το 4% της αγοράς», υπογράμμισε.

    Ο κ. Παπακοσμάς είπε ακόμη ότι με δεδομένες τις αλλαγές που συντελούνται στην καταναλωτική συμπεριφορά η συνεργασία ανάμεσα στους προμηθευτές και τους λιανέμπορους είναι επιβεβλημένη, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «δεν υπάρχει δρόμος για μοναχικούς λύκους».

    Σε κατ’ ιδίαν συνομιλία, το στέλεχος της P&G ανέφερε πως η σχέση ανάμεσα στους προμηθευτές και τους λιανέμπορους είναι στην καλύτερη της φάση και ότι «οι δυο πλευρές διανύουν την πιο πολιτισμένη περίοδο τους» ενώ έδειξε να μην συμμερίζεται την άποψη ότι υπάρχει τριβή στο κομμάτι των προσφορών.

    Αντίθετα, τόνισε, ότι η κάθε πλευρά επωμίζεται το βάρος που της αναλογεί.

    Αναφορικά με τις ημέρες πίστωσης και την πίεση των λιανέμπορων να αυξηθούν περαιτέρω, ο κ. Παπακοσμάς σημείωσε ότι η P&G ακολουθεί την οδηγία των κεντρικών για εξόφληση των απαιτήσεων μέσα σε διάστημα 30 ημερών, προσθέτοντας πως δίδονται επιπλέον κίνητρα σε όσους πληρώσουν νωρίτερα.

    «Με βάση την ταχύτητα που κινούνται τα προϊόντα μας, οι 30 μέρες είναι το ιδανικό διάστημα. Ούτε εμείς, αλλά ούτε και το λιανεμπόριο χάνει», επεσήμανε με νόημα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Γ. Σκούρας για ΕΦΚ στο κρασί: «Ελπίζουμε η κυβέρνηση να κρατήσει το λόγο της»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιατί ΙΟΝ, Παπαδοπούλου και ΜΕΓΑ ξεχώρισαν στο λιανεμπόριο. Τι συνέβη με Elbisco & UNILEVER



    ΣΧΟΛΙΑ