• Business

    Μιχάλης Στασινόπουλος: Επενδύουμε σταθερά στην τεχνολογία και το ανθρώπινο δυναμικό

    • Μαρίνα Πρωτονοταρίου
    Ελληνική Παραγωγή: Απειλή για την ανάπτυξη η αύξηση του ενεργειακού κόστους στη μεταποίηση

    Μιχάλης Στασινόπουλος


    Η ελληνική βιομηχανία είναι μικρή, αλλά σημαντική, σημείωσε ο Μιχάλης Στασινόπουλος, μέλος του ΔΣ του ομίλου Viohalco, μιλώντας την Πέμπτη στο συνέδριο του ΣΕΒ «Βιομηχανία 4.0».

    Όπως είπε, η βιομηχανία στήριξε την χώρα στην κρίση, συνέχισε να επενδύει και προσφέρει μεγάλο μέρος των εξαγωγών.

    Λόγω της κρίσης, πρόσθεσε, κάναμε τον χάλυβα εξαγωγικό προϊόν, κάτι που ήταν αδιανόητο πριν.

    Και τώρα πάλι, συμπλήρωσε, η βιομηχανία είναι έτοιμη να επενδύσει και να αυξήσει την τεχνογνωσία στη χώρα. Η 4η βιομηχανική επανάσταση είναι εδώ, είναι αιφνιδιαστική και επηρεάζει πολλά.

    Σήμερα η χώρα μας βρίσκεται πίσω και πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή την επανάσταση, αλλιώς θα γίνει ζημιά, είπε ο κ. Στασινόπουλος, συμπληρώνοντας ότι είναι απαραίτητο να γίνουν επενδύσεις σε υποδομές και την παιδεία.

    Ζούμε σε περιβάλλον μεγάλων μεταβολών και η καλύτερα άμυνα είναι να συνεχίσουμε να επενδύουμε στις νέες τεχνολογίες και να εκπαιδεύουμε τους ανθρώπους μας, κατέληξε.

    Αναλυτικά, η τοποθέτηση του κ. Στασινόπουλου, ήταν η εξής:

    “Η Ελληνική Βιομηχανία μπορεί να είναι μικρού μεγέθους και μπορεί να υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες, όμως  είναι ζωντανή, αποτελεί το 9,5% του ΑΕΠ,  έχει  φωτεινά παραδείγματα, και  είναι πολύ σημαντική για την χώρα. Κι’ αυτό  γιατί σε εξαγωγές φέρνει το περισσότερο συνάλλαγμα από οποιονδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας, ακόμα και μετά  τη σοβαρή αποβιομηχάνιση. Επιπλέον εξελίσσει και  στηρίζει ένα μεγάλο μέρος της Ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας δημιουργώντας ανθρώπινο δυναμικό με εξειδίκευση και τεχνογνωσία. Υψηλού επιπέδου επιστήμονες και επαγγελματίες σοβαρούς και ικανούς να σταθούν σε διεθνές επίπεδο συμβάλλοντας στην πρόοδο και την προκοπή της χώρας.

    Η Βιομηχανία στήριξε τη χώρα στη κρίση καθώς αυξήθηκαν οι εξαγωγές. Παρόλο που αναγκάστηκε να το κάνει, αυτό  ήταν ένα θετικό  ξύπνημα  για να οργανωθούμε, να γίνουμε ακόμα πιο εξωστρεφείς. Εμείς για παράδειγμα  κάναμε τον χάλυβα εξαγώγιμο  προϊόν, που ήταν κάτι αδιανόητο πριν την κρίση.

    Η Βιομηχανία είναι έτοιμη να πρωταγωνιστήσει στην ανάταση της οικονομίας, να επενδύσει πρώτη,  να φέρει το επιθυμητό εισόδημα, τις επιθυμητές θέσεις εργασίας  να αναπτύξει την τεχνογνωσία στην χώρα, συμβάλλοντας στην τεχνολογική αναβάθμιση και γενικότερη  πρόοδο και  προκοπή.

    Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση, όπως όλες οι επαναστάσεις είναι ασυγκράτητη, κάπως αιφνιδιαστική και πολλές φορές δεν μπορούμε να προβλέψουμε όλες τις επιπτώσεις της. Όμως είναι μια πραγματικότητα που ήδη επηρεάζει τις εξελίξεις. Η χώρα μας είναι σχετικά πίσω. Στους αριθμητικούς δείκτες αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό  γιατί δεν έχουμε  μεγάλες βιομηχανίες, οπότε προτεραιότητα για την πολιτεία θα πρέπει να είναι καταρχήν να υπάρχει και να μεγαλώνει η βιομηχανία. Άλλωστε η βιομηχανία έχει απόλυτη συνάφεια με τον όρο Industry 4.0. Είναι ο  μεγαλύτερος, ο πρώτος και ο πιο σημαντικός «πελάτης» του Industry 4.0, όπως υποδηλώνει και ο ίδιος ο όρος. Είναι οδηγός ανάπτυξης  και καταλύτης τεχνολογικών εξελίξεων, ώστε η  βιομηχανία να είναι σε θέση να δημιουργεί διεθνώς εμπορεύσιμα προϊόντα. Είναι πολύ σημαντικό να αλλάξουμε νοοτροπία και να κοιτάξουμε μπροστά. Η 4η βιομηχανική επανάσταση μας υποχρεώνει όλους-κράτος, επιχειρήσεις και πολίτες- να κάνουμε μια μικρή επανάσταση στον τρόπο που λειτουργούμε και σκεφτόμαστε. Πρέπει να εκμεταλλευτούμε το ρεύμα και την 4η βιομηχανική επανάσταση, εάν δε συμβεί αυτό η ζημιά θα είναι πολύ μεγαλύτερη τόνισε.

    Σε ότι αφορά στον ρόλο της έρευνας στη διαδικασία της ψηφιοποίησης και του τεχνολογικού μετασχηματισμού ο κ. Στασινόπουλος αναφέρθηκε στην ανάγκη να υπάρξει διασύνδεση της έρευνας και της καινοτομίας με την παιδεία και την αγορά: Σε αυτό το επίπεδο η Ελλάδα βρίσκεται στην 122η θέση μεταξύ 129 χωρών στους δείκτες ανταγωνιστικότητας. Η έρευνα, η τεχνολογία, η παιδεία και η αγορά πάνε χέρι-χέρι.

    Η Ελλάδα έχει μπροστά της μια μεγάλη ευκαιρία την οποία πρέπει να αντιληφθεί και να επενδύσει σε νέα καινοτόμα προϊόντα και στις νέες τεχνολογίες εφοδιάζοντας με τεχνογνωσία τους νέους ανθρώπους. Η βασική αυτοπεποίθηση σε εμάς ερχόταν πάντα από την έρευνα αλλά και από τη υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Αυτή είναι η μεγαλύτερη παρακαταθήκη αλλά και η εξασφάλιση ότι η χώρα θα παραμείνει ζωντανή.”

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ