ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η δυναμική των Ελλήνων εφοπλιστών και των ελληνόκτητων ναυτιλιακών εταιρειών δεν αποδεικνύεται μόνο από το γεγονός ότι τα πλοία τους είναι στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Unctad, με δεύτερη την Κίνα και Τρίτη την Ιαπωνία, αλλά και από την σημαντική κερδοφορία των εισηγμένων εταιρειών συμφερόντων των «Γκρικς».
Οι γεωστρατηγικές ανακατατάξεις, οι κυρώσεις απέναντι στη Ρωσία, οι δασμοί που επιβάλλει ο Ντόναλντ Τραμπ, οι συγκρούσεις σε Ουκρανία και Γάζα, οι συνεχείς αλλαγές για τους κανονισμούς ασφαλείας των πλοίων, καθώς και το αυστηρό χρονοδιάγραμμα για την αποανθρακοποίηση των πλοίων, μπορεί να δημιουργούν ένα ασφυκτικό περιβάλλον, ωστόσο οι Έλληνες εφοπλιστές κατορθώνουν, όχι μόνο να επιβιώνουν μέσα σε αυτό τον σκληρό ανταγωνισμό, αλλά ταυτόχρονα να ναυπηγούν 644 πλοία, να ανανεώνουν τον στόλο τους, κερδίζοντας ακόμη πουλώντας τα γερασμένα πλοία τους με σημαντικές υπεραξίες.
Όσον αφορά στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, τα δυσμενές παγκόσμιο περιβάλλον επηρεάζει δραματικά τους ναύλους, με εντυπωσιακές αυξομειώσεις, ωστόσο, οι Έλληνες εφοπλιστές επιτυγχάνουν κέρδη, τα οποία στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους υπερβαίνουν τα 2 δισ. δολάρια.
Πρώτη σε κερδοφορία, ανάμεσα στις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, είναι η εταιρεία του Ιωάννη Κούστα, Danaos Corp., που διαμόρφωσε τα έσοδά της στα 515,4 εκατ. δολάρια (από 499,7 εκατ.) και τα κέρδη της στα 230 εκατ. δολάρια, διαθέτοντας 74 containerships και 10 capesize bulk carriers.
Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, η Danaos είχε κατά μέσο όρο 73,9 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 10 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου σε σύγκριση με 68,3 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 7,3 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.
Η αξιοποίηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ήταν 97,8% σε σύγκριση με 97,3% στο εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. Η αξιοποίηση των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ήταν 96,1% σε σύγκριση με 90,2% στο εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 .
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 230,4 εκατομμύρια δολάρια ή 12,39 δολάρια ανά μετοχή, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 272,3 εκατομμύρια δολάρια ή 13,93 δολάρια ανά μετοχή, για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024. .
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη του τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανήλθαν σε 236,5 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 265,9 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη/ζημίες του τομέα πλοίων ξηρού φορτίου ανήλθαν σε ζημία 6,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με έσοδα 2,6 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 .
Η μείωση των προσαρμοσμένων καθαρών κερδών κατά 41,9 εκατομμύρια δολάρια για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 σε σύγκριση με το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024 οφείλεται κυρίως σε αύξηση των συνολικών λειτουργικών εξόδων κατά 44,2 εκατομμύρια δολάρια , αύξηση των καθαρών χρηματοοικονομικών εξόδων κατά 9,7 εκατομμύρια δολάρια , μείωση των εισπραχθέντων μερισμάτων κατά 3,3 εκατομμύρια δολάρια, αύξηση 0,4 εκατομμυρίων δολαρίων στις ζημίες από ίδια κεφάλαια επί επενδύσεων, η οποία αντισταθμίστηκε εν μέρει από αύξηση 15,7 εκατομμυρίων δολαρίων στα λειτουργικά έσοδα.
Η εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, Costamare, είχε έσοδα 428 εκατ. δολάρια και κέρδη 218 εκατ. δολάρια. Ο στόλος της περιλαμβάνει 68 containerships, ενώ το market cap φτάνει το 1,5 δισ. δολάρια.
Η Costamare Inc. παραμένει ο μοναδικός μέτοχος των 68 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και ο ελέγχων μέτοχος της Neptune Maritime Leasing.
Τον Ιούλιο, η εταιρεία παρήγγειλε τέσσερα νεότευκτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από ένα κινεζικό ναυπηγείο, χωρητικότητας περίπου 3.100 TEU το καθένα.
Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μεταξύ του δεύτερου και του τέταρτου τριμήνου του 2027. Μετά την παράδοση θα ξεκινήσει μια 8ετής χρονοναύλωση με μια εταιρεία πρώτης κατηγορίας. Ταυτόχρονα, ναυλώθηκαν δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 6.500 TEU για μια τριετή περίοδο και σε προθεσμιακή βάση ξεκινώντας από το πρώτο και το δεύτερο τρίμηνο του 2026. Οι παραπάνω συναλλαγές οδήγησαν σε αύξηση των συμβατικών εσόδων άνω των 310 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η απασχόληση του στόλου ανέρχεται σε 100% και 75% για το 2025 και το 2026, αντίστοιχα. Τα συνολικά συμβατικά έσοδα ανέρχονται σε 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια με υπολειπόμενη διάρκεια χρονοναύλωσης 3,2 ετών.
Οι ναύλοι ναύλωσης παραμένουν υγιείς σε όλους τους τομείς και η έλλειψη προσφοράς διατηρεί τους ναύλους σε υψηλά επίπεδα.
Τέλος, όσον αφορά την Neptune Maritime Leasing, την αναπτυσσόμενη πλατφόρμα leasing, 47 ναυτιλιακά περιουσιακά στοιχεία έχουν χρηματοδοτηθεί ή βρίσκονται σε καθεστώς δέσμευσης και οι συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις «υπερβαίνουν τα 650 εκατομμύρια δολάρια.
Η Costamare Bulkers, η δεύτερη εταιρεία του Κωστή Κωνσταντακόπουλου,, που αποσχίστηκε από την Costamare, κατέγραψε ζημιές 26,5 εκατ. δολ. στο εξάμηνο, παρά έσοδα 32,3 εκατ. δολ.. Διαχειρίζεται στόλο 37 bulk carriers.
Η ναυτιλιακή της Αγγελικής Φράγκου, Navios Maritime Partners, παρουσίασε έσοδα 631,7 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 112 εκατ. δολάρια.
Η εταιρεία διαθέτει συνολικά 179 πλοία, από τα οποία είναι 56 πλοία, χωρητικότητας 6.582.581 dwt, 50 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 263.564 teu και 73 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 9.246.964 dwt.
H Navios Maritime Partners, αυτή την περίοδο ναυπηγεί 27 πλοία, δεκατρία aframax, 1.495.000 dwt, έξι MR2 Product Tankers, 3.120.000 dwt και οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 576.000 teu.
Πρόσφατα, η Navios Maritime Partners, επιβεβαίωσε την πώληση του πλοίου Navios Tempo, χωρητικότητας 4.250 teu, με έτος ναυπήγησης το 2009 στο Jiangsu New Yangzijiang, έναντι 35,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το εντυπωσιακό είναι ότι το πλοίο η εταιρεία το αγόρασε το 2017 έναντι μόλις 10,3 εκατομμυρίων δολαρίων από την V Ships Hamburg.
Το πλοίο είναι επί του παρόντος ναυλωμένο από την Maersk και εντάχθηκε στον στόλο της ελβετικής εταιρείας MSC κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Νωρίτερα φέτος, η εταιρεία πούλησε επίσης το Protostar N, χωρητικότητας 2.741 teu, κατασκευής 2007, με ναύλωση στην Hapag-Lloyd έναντι 20,5 εκατομμυρίων δολαρίων, αφού αγόρασε το πλοίο το 2019 έναντι 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων από την Navios Europe.
Η εταιρεία του Νίκου Τσάκου, Tsakos Energy Navigation (TEN), παρουσίασε έσοδα 390,4 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 64,5 εκατ. δολάρια με στόλο δεξαμενόπλοιων.
Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), που ίδρυσε και διευθύνει ο Νίκος Π. Τσάκος, παρήγγειλε επίσης άλλα τέσσερα πλοία VLCC στο ναυπηγείο Hanwha Ocean της Νότιας Κορέας.
Η εταιρεία ναυπηγεί συνολικά 21 πλοία στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης του στόλου. Η αξία του κάθε πλοίου ανέρχεται σε 128.000 εκατομμυρίων δολαρίων
Με την τελευταία προσθήκη, η TEN έχει πλέον τρία VLCC σε παραγγελία στο Hanwha, με δυνατότητα για ένα τέταρτο εάν ενεργοποιηθεί η επιλογή. Επισημαίνεται ότι και τα τρία VLCC στο Hanwha θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και έχει προγραμματιστεί να ενταχθούν στον στόλο μεταξύ 2027 και 2028.
Η TEN, η οποία κατέχει στόλο 82 πλοίων, κατέγραψε έσοδα, στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους 390,4 εκατ. δολάρια, ενώ τα κέρδη διαμορφώθηκαν στα 193,2 εκατ. δολάρια.
Το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης ανά πλοίο και ανά ημέρα για το πρώτο εξάμηνο ήταν 30.754 δολάρια.
Η ρευστότητα της εταιρείας έφτασε τα 287,2 εκατ. δολάρια.
Επισημαίνεται ότι η εταιρεία πούλησε τρία πλοία και εισέπραξε 60 εκατ. δολάρια, ενώ το κέρδος από αυτές τις πωλήσεις ανήλθε σε 9 εκατ. δολάρια.
Τέλος, να αναφερθεί ότι από την εισαγωγή της εταιρείας το 2002, η ΤΕΝ διένειμε στους μετόχους της πάνω από 900 εκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα.
Η εταιρεία του Πέτρου Παππά, Star Bulk Carriers, με στόλο 142 bulk carriers, εμφάνισε πτώση εσόδων στα 478 εκατ. δολαρίων από 612 εκατ. δολάρια πέρσι. Παρόλα αυτά, διατηρεί ισχυρή θέση με χρηματιστηριακή αξία 2,2 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία βελτιώνει τον στόλο της πουλώντας κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου του 2025 εννέα πλοία που δεν ταιριάζουν πλέον με το εμπορικό τους προφίλ, ενισχύοντας έτσι τα ταμειακά τους αποθέματα. Οικονομικά, η εταιρεία συνέχισε να ενισχύει τη ρευστότητά της σε πάνω από 520 εκατομμύρια δολάρια υπογράφοντας δύο νέες συμφωνίες συνολικού ύψους 115,0 εκατομμυρίων δολαρίων, βελτιώνοντας τη στρατηγική της ευελιξία για μελλοντικές ευκαιρίες.
Η Star Bulk Carriers Corp., η οποία ιδρύθηκε στις Νήσους Μάρσαλ στις 13 Δεκεμβρίου 2006 διαθέτει στόλο 142 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 14,2 εκατομμυρίων dwt, που αποτελείται από 17 Newcastlemax, 15 Capesize, 1 Mini Capesize, 7 Post Panamax, 42 Kamsarmax, 1 Panamax, 48 Ultramax και 11 πλοία Supramax με μεταφορική ικανότητα μεταξύ 55.569 dwt και 209.537 dwt.Επιπλέον η εταιρεία ναυπηγεί πέντε πλοία.
Η Global Ship Lease, του Γιώργου Γιουρούκου, με 71 containerships, αύξησε τα κέρδη της κατά 22% στα 214 εκατ. δολ., με έσοδα 382,8 εκατ. δολάρια.
Τα λειτουργικά της έσοδα κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, διαμορφώθηκαν στα 191,9 εκατομμύρια δολάρια και ήταν αυξημένα κατά 9,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Τα καθαρά κέρδη διαθέσιμα στους κοινούς μετόχους ανήλθαν σε 93,1 εκατ. δολάρια ή 2,61 δολαρίων ανά μετοχή (EPS), αυξημένα κατά 8,8% σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2024.
Τα συνολικά συμβατικά έσοδα στις 30 Ιουνίου 2025 της εταιρείας έφτασαν σε 1,73 δισεκατομμύρια δολάρια, σε μια σταθμισμένη μέση υπολειπόμενη διάρκεια 2,1 ετών.
Για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν σε 382,8 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 28,2 εκατομμύρια δολάρια (ή 8,0%) σε σχέση με τα λειτουργικά έσοδα των 354,6 εκατομμυρίων δολαρίων κατά την συγκριτική περίοδο, κυρίως λόγω της καθαρής επίδρασης των υψηλότερων ναύλων, της προσθήκης των τεσσάρων Νεοαποκτηθέντων Πλοίων και μιας μη ταμειακής αύξησης κατά 1,5 εκατομμύρια δολάρια στην επίδραση από τις τροποποιήσεις χρονοναύλωσης με ευθεία γραμμή και μιας μη ταμειακής αύξησης κατά 3,5 εκατομμύρια δολάρια.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 134,2 εκατομμύρια δολάρια για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, από 122,3 εκατομμύρια δολάρια για την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, με την καθαρή αύξηση να οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από ανανεώσεις ναύλων σε υψηλότερες τιμές και την προσθήκη των τεσσάρων νεοαποκτηθέντων πλοίων.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για την εξάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 266,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 247,7 εκατομμύρια δολάρια για την συγκριτική περίοδο, σημειώνοντας αύξηση 18,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 7,6%, κυρίως λόγω των αυξημένων εσόδων από ανανεώσεις ναύλων σε υψηλότερες τιμές.
Η Euroholdings, κατέγραψε στο εξάμηνο καθαρά έσοδα 5,8 εκατ. δολάρια και καθαρά κέρδη 11,9 εκατ. δολάρια. Πρόεδρος και CEO είναι ο Αριστείδης Πίττας, ενώ το πλειοψηφικό μετοχικό πακέτο της εταιρείας αποκτήθηκε από τη Marla Investments, της οικογένειας Μαριάννας Λάτση. Η spin- off της Euroseas έχει market cap 20,3 εκατ. δολ. και enterprise value 22,1 εκατ. δολ.
Η Dorian LPG, Γιάννη και Άλεξ Χατζηπατέρα κατέγραψε έσοδα 84,2 εκατ. δολάρια και κέρδη 10,1 εκατ. δολάρια με στόλο 26 πλοίων.
Η εταιρεία του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, Safe Bulkers, παρέμεινε κερδοφόρα με έσοδα 130,1 εκατ. δολ. και κέρδη 8,9 εκατ. δολ.
Η Safe Bulkers διαθέτει στόλο 47 πλοίων (8 panamaxes, 14 kamsarmaxes, 17 post-panamaxes, 8 capesizes), με συνολική χωρητικότητα 4,7 εκατ. dwt και μέση ηλικία τα 10,3 έτη.
Από αυτά, 12 πλοία πληρούν τις προδιαγραφές IMO GHG Phase 3 – NOx Tier III, ενώ 21 πλοία διαθέτουν scrubbers, εξασφαλίζοντας πρόσθετα έσοδα μέσω σχετικών ρητρών στα ναυλοσύμφωνα.
Ταυτόχρονα, έχουν υπογραφεί παραγγελίες για έξι νεότευκτα kamsarmaxes, τα οποία πληρούν τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές, εκ των οποίων δύο είναι διπλού καυσίμου (μεθανόλη). Τέσσερα από αυτά αναμένεται να παραδοθούν το 2026 και τα υπόλοιπα δύο το 2027.
Η συνολική επένδυση φτάνει τα 252,4 εκατ. δολάρια, εκ των οποίων 76,5 εκατ. έχουν ήδη καταβληθεί.
Η Capital Clean Energy Carriers (CCEC) του Βαγγέλη είχε αύξηση των εσόδων για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε ποσοστό 27%, με έσοδα 104,2 εκατ. δολάρια έναντι 82,1 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Επίσης, ανακοίνωσε ότι θα δώσει μέρισμα ύψους $0,15 για το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Επιπλέον να τονιστεί ότι εξασφάλισε χρηματοδότηση για δύο από τα 16 πλοία που βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Ο Γεράσιμος Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της CCEC, σχολίασε για τα οικονομικά αποτελέσματα:«Το δεύτερο τρίμηνο του 2025 αποτέλεσε περίοδο εξέλιξης, καθώς συνεχίσαμε να οικοδομούμε πάνω στην ουσιαστική πρόοδο που σημειώθηκε το προηγούμενο τρίμηνο προς την επίτευξη των στρατηγικών μας στόχων. Παρόλο που δεν έχουμε έκθεση στην βραχυχρόνια αγορά πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), η ανοδική πορεία των βραχυπρόθεσμων και spot ναυλαγορών αποτελεί ενθαρρυντικό γεγονός. Αυτό το θετικό περιβάλλον τιμών, σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απόσυρση παλαιότερων πλοίων LNG, υποδεικνύει το αυξανόμενο οικονομικό κόστος και τις ρυθμιστικές πιέσεις που αντιμετωπίζουν τα πλοία παλαιότερης τεχνολογίας. Αναμένουμε ότι αυτή η τάση εξορθολογισμού θα συνεχιστεί, ενισχύοντας τη μακροπρόθεσμη αξία του στόλου τελευταίας γενιάς που διαθέτουμε.»
«Όσον αφορά στις μελλοντικές εξελίξεις, η αναπτυξιακή μας πορεία βασίζεται στην προγραμματισμένη παράδοση 16 νέων πλοίων μεταφοράς αερίων —συμπεριλαμβανομένων έξι πλοίων τελευταίας γενιάς μεταφοράς LNG και δέκα πλοίων κατάλληλων για μεταφορά υγραερίου, αμμωνίας και υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂)— τα επόμενα τρία χρόνια. Είμαστε ικανοποιημένοι με την εξασφάλιση χρηματοδότησης με ευνοϊκούς όρους για δύο από τα πλοία μας υπό κατασκευή, γεγονός που ενισχύει σημαντικά τη σταθερότητα του επενδυτικού μας σχεδίου. Παράλληλα, βρισκόμαστε σε συνεχή διαπραγμάτευση με πιθανούς ναυλωτές για τα διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία μας και συνεχίζουμε να εδραιώνουμε την παρουσία της Εταιρείας ως μια κορυφαία, εισηγμένη στις ΗΠΑ εταιρεία, που εξειδικεύεται στη μεταφορά LNG και στις σύγχρονες λύσεις μεταφοράς υγροποιημένων αερίων.»
Η ναυτιλιακή του Γιώργου Προκοπίου, Dynagas LNG Partners, με στόλο 6 LNG carriers, κατέγραψε έσοδα 77,7 εκατ. δολαρίων και κέρδη 27,3 εκατ. δολάρια
Η Okeanis Eco Tankers, εταιρεία του ομίλου Αλαφούζου συνέχισε ανοδικά με έσοδα 174,1 εκατ. δολάρια και κέρδη 39,4 εκατ. δολάρια.
Η Okeanis Eco Tankers Corp., του Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, είχε κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025 συνολικά έσοδα 93,9 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 112,0 εκατομμύρια δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Τα κέρδη ανήλθαν σε 26,9 εκατομμύρια δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 39,6 εκατομμύρια δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Τα λειτουργικά έξοδα πλοίων 11,5 εκατομμυρίων δολαρίων στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 10,8 εκατομμύρια δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 0,84 δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με 1,23 δολάρια στο δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Η ρευστότητα είναι πλέον στα 65,3 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 98,1 εκατομμύρια δολάρια στις 30 Ιουνίου 2024.
Όσον αφορά στο εξάμηνο, τα έσοδα ανήλθαν στα 174,1 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 223,1 εκατομμύρια δολάρια το εξάμηνο του 2024 και τα κέρδη στα 39,4 εκατομμύρια δολάρια το εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με 81,1 εκατομμύρια δολάρια το εξάμηνο του 2024.
Η Diana Shipping, της Σεμίραμις Παληού επανήλθε στην κερδοφορία με έσοδα 109,6 εκατ. δολ. και καθαρά κέρδη 7,5 εκατ. δολ.
Η Performance Shipping, της Αλίκης Παληού και το υ Ανδρέα Μιχαλόπουλου, είχε κέρδη 38,5 εκατ. δολάρια στο εξάμηνο και έσοδα 60 εκατ. δολάρια. Έχει κεφαλαιοποίηση 24,4 εκατομμύρια δολάρια. Ελέγχει συνολικά επτά tankers.
Η ναυτιλιακή του Αριστείδη Πίττα, Euroseas με δραστηριότητα στα containerships, κατέγραψε έσοδα 113,6 εκατ. δολ. και κέρδη 66,8 εκατ. δολ.
Επίσης, η δεύτερη εταιρεία του Αριστείδη Πίττα, EuroDry, εμφάνισε ζημιές 6,8 εκατ. δολ. λόγω χαμηλών ναύλων, παρά έσοδα 20,5 εκατ. δολ.
Η Seanergy Maritime, του Σταμάτη Τσαντάνη είχε έσοδα 61,7 εκατ. δολάρια, αλλά κατέγραψε ζημιές 4 εκατ. δολαρίων. Ο στόλος της αποτελείται από 21 capesize bulk carriers.
Πριν λίγες ημέρες, πούλησε το πλοίο Geniusship , κατασκευής 2010, σε έναν άγνωστο αγοραστή έναντι 21,6 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το πλοίο χωρητικότητας 170.057 dwt, που αποκτήθηκε το 2015, παραδόθηκε πριν λίγες ημέρες.
Η συναλλαγή αναμένεται να αποφέρει περίπου 12 εκατομμύρια δολάρια σε καθαρά έσοδα και λογιστικό κέρδος 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων, αποφεύγοντας παράλληλα το κόστος μιας επιθεώρησης.
«Αυτή η προληπτική πώληση ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τη στρατηγική ανανέωσης του στόλου μας και ενισχύει τόσο τη ρευστότητά μας όσο και το προφίλ κερδών μας», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σταμάτης Τσαντάνης.
Ο στόλος της Seanergy αριθμεί πλέον 20 σκάφη, κατανεμημένα σε 18 Cape και δύο NewcastleMaxes, με μέσο όρο ηλικίας 14,3 έτη.
Η δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του Σταμάτη Τσαντάνη, United Maritime Corporation ανακοίνωσε τριμηνιαίο μέρισμα ύψους 0,03 δολαρίων ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο του 2025.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2025, ο καθαρός κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 12,5 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 12,4 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2024. Τα καθαρά κέρδη και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη για το τρίμηνο ήταν 1,0 εκατ. δολάρια και 0,2 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ύψους 0,7 εκατ. δολαρίων και τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 0,9 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το τρίμηνο ανήλθε σε 5,1 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 6,3 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου για το τρίμηνο ήταν 15.421 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 17.143 δολάρια την ίδια περίοδο του 2024.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν στα 20,2 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με τα 23,0 εκατ. δολάρια την ίδια περίοδο του 2024. Οι καθαρές ζημιές και οι προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές για το πρώτο εξάμηνο ήταν 3,5 εκατ. δολάρια και 4,2 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με τις καθαρές ζημιές ύψους 0,7 εκατ. δολαρίων και τις προσαρμοσμένες καθαρές ζημιές ύψους 0,2 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Το προσαρμοσμένο EBITDA για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε 6,0 εκατ. δολάρια έναντι επίδοσης 10,0 εκατ. δολαρίων για το 2024. Το TCE του στόλου για το έτος ήταν 12.744 δολάρια ανά ημέρα, σε σύγκριση με τα 16,187 δολάρια την ίδια περίοδο του 2024. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων (OPEX) ανήλθε στα 6.332 δολάρια, σε σύγκριση με τα 6.812 δολάρια της αντίστοιχης περιόδου του 2024.
Τα ταμειακά διαθέσιμα στις 30 Ιουνίου του 2025, ανήλθαν στα 3,4 εκατ. δολάρια, τα ίδια κεφάλαια στα 60,3 εκατ. δολάρια, οι χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις στα 83,8 εκατ. δολάρια, ενώ η λογιστική αξία του στόλου ανήλθε στα 134,6 εκατ. δολάρια.
Η Globus Maritime, του Αθανάσιου και Γιώργου Φειδάκη, είχε έσοδα 18,2 εκατ. δολάρια και EBITDA 5,2 εκατ. δολάρια.
Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 9,5 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο και στα 18,2 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)
ανήλθαν σε 3,2 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και σε 5,2 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2025
Ο μέσος ναύλος των πλοίων ήταν 11.444 δολάρια την ημέρα το δεύτερο τρίμηνο του 2025 και 10.274 δολάρια την ημέρα το πρώτο εξάμηνο του 2025
Ωστόσο, να επισημανθεί ότι οι καθαρές ζημίες για το δεύτερο τρίμηνο του 2025 ανήλθαν σε 1,9 εκατομμύρια δολάρια ή 0,09 δολάρια βασικό εισόδημα ανά μετοχή με βάση τον σταθμισμένο μέσο αριθμό μετοχών 20.582.301
σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 3,3 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,16 δολάρια βασικής ζημίας ανά μετοχή με βάση τον σταθμισμένο μέσο αριθμό μετοχών 20.582.301 για την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι καθαρές ζημίες για την εξάμηνη περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 3,35 εκατομμύρια δολάρια ή 0,16 δολάρια ζημίας ανά μετοχή, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 3 εκατομμυρίων δολαρίων για την ίδια περίοδο πέρυσι ή 0,14 δολάρια εισόδημα ανά μετοχή.
Κερδοφόρες ήταν και οι τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες του Χάρη Βαφειά, Stealthgas, Imperial Petroleum Inc και C3is στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Stealthgas, του Χάρη Βαφειά, κατέγραψε ρεκόρ εσόδων το δεύτερο τρίμηνο, συνολικού ύψους 47,2 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή, σημείωσε αύξηση 13% από τα 41,8 εκατομμύρια δολάρια έσοδα, τα οποία είχε το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο, μειώθηκαν στα 20,4 εκατομμύρια δολάρια, από 25,8 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Τα έξοδα ταξιδιών αυξήθηκαν στα 4,4 εκατομμύρια δολάρια από 2,7 εκατομμύρια δολάρια, λόγω της αύξησης των ημερών spot market, ενώ τα λειτουργικά έξοδα πλοίων παρέμειναν σταθερά στα 12,7 εκατομμύρια δολάρια.
Ένας βασικός παράγοντας στη μείωση των κερδών ήταν η σημαντική πτώση των κερδών από μετοχές σε κοινοπραξίες, τα οποία μειώθηκαν στα 0,7 εκατομμύρια δολάρια από 11,5 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2024, μια περίοδος που περιελάμβανε μια κερδοφόρα πώληση πλοίων.
Για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 89,3 εκατομμύρια δολάρια από 83,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 34,5 εκατομμύρια δολάρια από 43,5 εκατομμύρια δολάρια.
Επίσης, η δεύτερη εταιρεία του Χάρη Βαφειά, Imperial Petroleum Inc, η οποία είναι και αυτή εισηγμένη, γνωστοποίησε τα έσοδα για το εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα οποία ανήλθαν σε 68,4 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 19,8 εκατομμυρίων δολαρίων ή 22,4%, σε σύγκριση με έσοδα 88,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, κυρίως λόγω της μείωσης των ημερήσιων ναύλων spot και χρονοναύλωσης δεξαμενόπλοιων από την αρχή του έτους.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 διαμορφώθηκαν στα 24,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 36,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.
Στην ίδια ρότα πορεύεται και η τρίτη εταιρεία του Χάρη Βαφειά, C3is Inc, η οποία και αυτή, είναι απαλλαγμένη από τραπεζικά.
Τα έσοδα της εταιρείας κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, ανήλθαν στα 10,7 εκατ. δολάρια, παραμένοντας σταθερά σε σχέση με πέρυσι. Παρά το γεγονός ότι το ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) ανήλθε στα 16.466 δολάρια έναντι 23.938 δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Κατά το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2025 η ναυτιλιακή εμφάνισε ζημιές 5,3 εκατ. δολαρίων μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο που ανήλθαν στα 11,7 εκατ. δολάρια.
Τα διαθέσιμα και ισοδύναμα μετρητών της εταιρείας ανέρχονταν σε 2,3 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου.
Κατά το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν στα 19,4 εκατ. δολάρια, ενώ η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 2,6 εκατ. δολαρίων.
Τα τρία Handysize φορτηγά πλοία της εταιρείας έχουν συμφωνίες ναύλωσης βραχυπρόθεσμης διάρκειας, παράγοντας σταθερές ταμειακές ροές, ενώ το Aframax τάνκερ της δραστηριοποιείται στη spot αγορά, με ναύλους ταξιδιού, στην παρούσα φάση, περίπου 25.000 δολάρια ημερησίως.
Η Pyxis Tankers Inc. του Βαλέντιου Βαλεντή, είχε στο δεύτερο τρίμηνο καθαρά έσοδά 9,2 εκατομμύρια δολάρια. Για την ίδια περίοδο, τα έσοδα από το ισοδύναμο χρονοναύλωσης ήταν 8,8 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 3,5 εκατομμυρίων δολαρίων ή 28,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Η καθαρή ζημία που αποδίδεται στους κοινούς μετόχους για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ήταν 2,0 εκατομμύρια δολάρια. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, η καθαρή ζημία ανά κοινή μετοχή ήταν 0,19, σε σύγκριση με τα καθαρά κέρδη ανά κοινή μετοχή ύψους 0,48 δολαρίων και 0,43 δολάρια για την ίδια περίοδο του 2024. Τα προσαρμοσμένα κέρδη EBITDA για το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ήταν 1,2 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 6,8 εκατομμυρίων δολαρίων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.
Η Castor Maritime Inc., του Πέτρου Παναγιωτίδη, είχε συνολικά έσοδα πλοίων 11,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 20,4 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, παρουσιάζονται μείωση 44,6%.
Η καθαρή ζημία ήταν 23,3 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 22,3 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, ή μείωση 204,5%.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ήταν ύψους 4,9 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 12,4 εκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.
Η ζημία ανά κοινή μετοχή, ήταν 2,18 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 2,23 δολάρια ανά μετοχή για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.
Τα προσαρμοσμένα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) ήταν 9,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 16,9 εκατομμύρια δολάρια για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024.
Η ρευστότητα ανήλθε στα 78,3 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Μαρτίου 2025, σε σύγκριση με 87,9 εκατομμύρια δολάρια στις 31 Δεκεμβρίου 2024.
Η Castor πραγματοποίησε μερικές προπληρωμές του μακροπρόθεσμου δανείου της Toro Corp. ύψος 13.500.000 δολαρίων, 34.000.000 δολαρίων, 34.000.000 αντίστοιχα, στο πλαίσιο της προγραμματισμένης αποπληρωμής του δανείου. Στις 5 Μαΐου 2025, προπληρώθηκε το ποσό των 36.000.000 δολαρίων.
Για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, η εταιρεία ολοκλήρωσε δύο πωλήσεις πλοίων και για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, ολοκλήρωσε τρεις πωλήσεις πλοίων.
Ο Ευάγγελος Πιστιόλης, της Top Ships, πούλησε 6 πλοία σε μια επωφελή συναλλαγή αξίας 291 εκατ. δολάρια. Σε μια ιδιαίτερα επικερδή επιχειρηματική κίνηση προέβη ο εφοπλιστής Βαγγέλης Πιστιόλης, ο οποίος, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, πούλησε σε Κινέζους 6 πλοία, σε μια συναλλαγή αξίας 291 εκατ. δολαρίων.
Ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης, διευθύνει δύο εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες, την Top Ships και την Rubico.
Η Top Ships, γνωστοποίησε ότι τα πλοία VLCC Julius και Caesar Legio X Equestris, χωρητικότητας 300.000 dwt, και τα δύο ναυπηγημένα το 2022, θα παραδοθούν στον νέο αγοραστή τον προσεχή Οκτώβριο, ενώ το πλοίο Eco Oceano CA, χωρητικότητας 157.000 dwt, κατασκευασμένο και αυτό το 2022, θα παραδοθεί τον Νοέμβριο, καθώς και το MR Marina Del Day, χωρητικότητας 50.000 dwt, κατασκευασμένο το 2019.
Τα συνολικά έσοδα θα διαμορφωθούν στα 207 εκατ. δολάρια, από τα οποία τα 179,8 εκατ. δολάρια θα αξιοποιηθούν για την αποπληρωμή των υφιστάμενων χρηματοδοτικών διευκολύνσεων.
Η Top Ships θα καταβάλλει τέλη ναύλωσης 3 εκατ. δολαρίων για το κάθε έτος για τα VLCC και 2,2 εκατ. δολάρια για το Sousemax, συν τόκο 1.95%.
Ο Ευάγγελος Πιστιόλης θα επαναγοράσει τα πλοία στο τέλος της περιόδου προς 38,5 εκατ. δολάρια ανά VLCC και 20 εκατ. δολάρια για τα Suezmax, συν τόκο 1.95%.
Επίσης, η αποσχισθείσα εταιρεία Rubico αναχρηματοδότησε τα δύο πλοία της με την ίδια κινεζική εταιρεία με ένα ποσό που ανέρχεται σε 84 εκατ. δολάρια.
Τέλος, η ναυτιλιακή εταιρεία Icon Energy Corp., της Ισμήνης Παναγιωτίδη, γνωστοποίησε την παραλαβή του πλοίου M/V Charlie στον στόλο της.
Η Icon παρέλαβε το M/V Charlie, στις 21 Ιουνίου, ένα οικολογικό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην Ultramax, κατασκευής 2020, εξοπλισμένο με scrubbers, το οποίο είχε συμφωνήσει να ναυλωθεί bareboat από μη συνδεδεμένο τρίτο μέρος, όπως είχε ανακοινωθεί προηγουμένως στις 24 Μαρτίου 2025.
Το M/V Charlie έχει ναυλωθεί σε μια εταιρεία μεταφοράς ξηρού φορτίου χύδην για περίοδο 9 έως 12 μηνών, με κυμαινόμενη ημερήσια τιμή ναύλωσης συνδεδεμένη με τον δείκτη Baltic Supramax.
Εκτός από την ημερήσια τιμή ναύλωσης, η Icon θα λάβει επίσης ένα μερίδιο από την εξοικονόμηση κόστους καυσίμων που θα επιτευχθεί από τον ναυλωτή μέσω της χρήσης του scrubber του πλοίου. Η χρονοναύλωση ξεκίνησε αμέσως μετά την παράδοση του M/V Charlie στην Icon.
Επίσης η εταιρεία γνωστοποίησε τα οικονομικά αποτελέσματα για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2024, δηλώνοντας μέρισμα σε μετρητά ύψους 0.07 δολάρια ανά κοινή μετοχή.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 5.3 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 4.5 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το 2023. Επίσης, τα λειτουργικά κέρδη ήταν 0.2 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 1.1 εκατομμύρια δολάρια το 2023. Εκτός των άλλων, η ναυτιλιακή εταιρεία εμφάνισε καθαρή ζημία 0.2 εκατομμυρίων δολαρίων, σε σύγκριση με καθαρά έσοδα 1.2 εκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Όσον αφορά στο EBITDA, αυτό διαμορφώθηκε σε 1.8 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με 2.1 εκατομμύρια δολάρια το 2023.
Από την πλευρά της, η Ισμήνη Παναγιωτίδη, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Icon, σχολίασε:
“Είμαστε στην ευχάριστη θέση να μοιραστούμε τα οικονομικά μας αποτελέσματα για το 2024, που σηματοδοτήθηκε από την επιτυχημένη αρχική δημόσια προσφορά μας τον Ιούλιο και την απτή πρόοδο που έχουμε σημειώσει προς την κλιμάκωση της πλατφόρμας μας. Ο στόλος μας επεκτάθηκε με την παράδοση του δεύτερου πλοίου μας, του M/V Bravo, το οποίο εισήλθε σε ναύλωση 11 έως 14 μηνών, εξασφαλίζοντας τη δημιουργία εσόδων. Ενισχύσαμε επίσης την κεφαλαιακή μας διάρθρωση με μια νέα δανειακή διευκόλυνση ύψους 91.5 εκατομμυρίων δολαρίων, εκ των οποίων αντλήθηκαν 16.5 εκατομμύρια δολάρια και 75.0 εκατομμύρια δολάρια προορίζονται για μελλοντικές εξαγορές πλοίων, αντανακλώντας την εμπιστοσύνη των οικονομικών εταίρων μας και παρέχοντας μεγαλύτερη ευελιξία για την επιδίωξη ελκυστικών ευκαιριών ανάπτυξης”.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μητσοτάκης: Σημαντικό βήμα η δήλωση της Χαμάς, οι όμηροι πρέπει να απελευθερωθούν και να σταματήσουν οι εχθροπραξίες
- Χρίστος Δήμας: Εντός του 2026 η νέα παρέμβαση στην Μεταμόρφωση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού
- Ονεστ Αχάνορ: Το παιδί-θαύμα του ιταλικού ποδοσφαίρου που ελάχιστοι γνωρίζουν
- Χατζηδάκης για την επέτειο ίδρυσης της ΝΔ: Μοναδική δύναμη σταθερότητας και προοπτικής
