• Business

    Macy’s: Γιατί σχεδιάζει να βάλει «λουκέτο» σε 150 καταστήματα

    • Μαρία Βε

    Πρόεδρος και CEO, Macy’s (Πηγή: .linkedin.com)


    Προτεραιότητα στις επενδύσεις σε μόλις 350 καταστήματά της σχεδιάζει να δώσει η Macy’s τα επόμενα τρία χρόνια, κατεβάζοντας ρολά σε αυτά που θεωρεί ότι έχουν χαμηλή απόδοση, την ώρα που εντείνει τις προσπάθειες να ανανεώσει το “facade” της, προκειμένου να συμβαδίσει με τις σύγχρονες τάσεις της αγοράς.

    Μάλιστα, σημειώνει ότι στόχος είναι να γίνει μικρότερη σε εύρος, αλλά να εκσυγχρονιστεί και να αποκτήσει  μια πιο πολυτελή εμφάνιση, συνδυάζοντας το brand – που βρίσκεται στην αγορά εδώ και ενάμιση αιώνα – με τις ταχέως μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών.

    Ο αμερικανικός γίγαντας λιανικής, σχεδιάζει να κλείσει συνολικά 150 καταστήματα, 50 μέχρι το τέλος του 2024 και τα άλλα 100 τα επόμενα χρόνια, ενώ μέχρι το 2026, θα δώσει προτεραιότητα στις επενδύσεις του σε μόλις 350 καταστήματα Macy’s.

    Παράλληλα, η εταιρεία θα επικεντρωθεί στις επιτυχημένες μάρκες Bloomingdale’s και Bluemercury, ενώ θα δημιουργήσει περισσότερα, μικρότερα καταστήματα αυτών τα επόμενα χρόνια.

    Τολμηρό νέο κεφάλαιο

    Σύμφωνα με το CNN, αυτές οι κινήσεις, αποτελούν μέρος μιας προσπάθειας ανάκαμψης, το οποίο η Macy’s αποκαλεί ένα «τολμηρό νέο κεφάλαιο», με στόχο να ενισχυθεί η τιμή της μετοχής και οι πωλήσεις της εταιρείας.

    Σημειώνεται ότι η Macy’s, όπως και ολόκληρος ο κλάδος των πολυκαταστημάτων έχει βρεθεί μεταξύ σφύρας και άκμονος για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.

    Τα πολυκαταστήματα έχουν πιεστεί από την άνοδο της Amazon, την αυξανόμενη δύναμη των εκπτωτικών αλυσίδων όπως η TJ Maxx και των διαδικτυακών εμπορικών σημάτων.

    Η τιμή της μετοχής της Macy’s έπεσε 75% από το ανώτατο όριο των 73 δολαρίων ανά μετοχή το 2015.

    Από τότε, έχει κλείσει σχεδόν 300 καταστήματα – σχεδόν το 1/3 των τοποθεσιών της – αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί περίπου 700 σε όλες τις επωνυμίες της.

    Τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε ότι απολύει περίπου το 3,5% του εργατικού δυναμικού της ή περίπου 2.350 υπαλλήλους.

    Όπως αναφέρει το CNN, ο αγώνας επιβίωσης της Macy’s, έχει προσελκύσει ακτιβιστές επενδυτές, οι οποίοι στοχεύουν στον έλεγχο του διοικητικού συμβουλίου.

    Σε αυτό το πλαίσιο, με ένα ηχηρό “όχι” απάντησε στην πρόταση εξαγοράς του για 5,8 δισεκατομμύρια δολάρια από τις Arkhouse Management και Brigade Capital Management, επικαλούμενη ανησυχίες σχετικά με τη χρηματοδότηση και την αποτίμηση της συμφωνίας.

    Νέα εποχή, νέα εμφάνιση

    Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος, Tony Spring, δήλωσε ότι το «τολμηρό αυτό νέο κεφάλαιο», το οποίο έχει την πλήρη υποστήριξη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, αναπτύχθηκε μετά από εκτεταμένη έρευνα αγοράς και θεωρείται σίγουρο ότι θα αναζωογονήσει το brand.

    Ειδικότερα, η νέα στρατηγική θα επικεντρωθεί στη βελτίωση του ψηφιακού καταστήματος Macy’s.

    “Ένα τολμηρό νέο κεφάλαιο σημαίνει ένα πιο σύγχρονο brand”, ανέφερε ο Spring, επισημαίνοντας ότι η Macy’s θα βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία των πελατών, εστιάζοντας σε επωνυμίες και είδη που οι πελάτες λένε ότι επιθυμούν.

    Εάν αυξηθεί η αξία, θα αυξηθούν και τα κέρδη μακροπρόθεσμα, σύμφωνα με τον Spring.

    Η εταιρεία τονίζει ότι καθώς κλείνει καταστήματα Macy’s, θα ανοίξει νέα καταστήματα για τις πολυτελείς μάρκες της.

    Ειδικότερα, θα δημιουργήσει 15 νέα καταστήματα Bloomingdale και 30 νέα καταστήματα Bluemercury τα επόμενα τρία χρόνια.

    Σχεδιάζει επίσης να ανακαινίσει 30 από τα υπάρχοντα καταστήματα Bluemercury.

    Διχασμένη η αγορά

    Την ίδια στιγμή, η αγορά εμφανίζεται διχασμένη, καθώς υπάρχουν εταιρείες και επωνυμίες που έδειξαν ανθεκτικότητα, παρόλο που ο πληθωρισμός βρίσκεται στα ύψη τα τελευταία δύο χρόνια.

    Καταστήματα που επικεντρώνονται στην εξοικονόμηση κόστους, όπως η Walmart, τα κατάφεραν ιδιαίτερα καλά απέναντι στις πληθωριστικές πιέσεις,  ξεπερνώντας μάλιστα σε όλα τα επίπεδα τις εκτιμήσεις της αγοράς.

    Το ίδιο συνέβη και με κάποιες μάρκες πολυτελείας, καθώς οι αγοραστές συνέχισαν και συνεχίζουν να δαπανούν χρήματα σε αυτές, παρά τις υψηλότερες τιμές των προϊόντων.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Hermes, η οποία ανακοίνωσε καλύτερα του αναμενομένου αποτελέσματα για το δ’ τρίμηνο.

    Σύμφωνα με τον εκτελεστικό πρόεδρο της Hermes, Axel Dumas, η εταιρεία σχεδιάζει αυξήσεις των τιμών των προϊόντων κατά 8%-9% κατά μέσο όρο το 2024.

    Διαβάστε επίσης: 

    Macy’s: Γιατί είπε «Νo» σε προσφορά εξαγοράς $5,8 δισ.

    Macy’s: Περικόπτει πάνω από 2.300 θέσεις εργασίας – Σε ποια καταστήματα βάζει «λουκέτο»

    Aνατροπή με τη Shein: Εξετάζει εισαγωγή στο χρηματιστήριο του Λονδίνου



    ΣΧΟΛΙΑ