Σε μια εντυπωσιακή επιχειρηματική κίνηση προέβη ο εφοπλιστής Φίλιππος Ευσταθίου, που διευθύνει την ναυτιλιακή εταιρεία Efnav.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές υπέγραψε χθες 27 Οκτωβρίου συμβόλαιο με το κινεζικό ναυπηγείο Hengli, για την κατασκευή έξι φορτηγών πλοίων, Kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt, το καθένα.
Η συμφωνία προβλέπει ότι τα πλοία θα αρχίσουν να παραδίδονται το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους 2026.
Η αξία του κάθε πλοίου εκτιμάται στα 38 εκατομμύρια δολάρια. Με άλλα λόγια μιλάμε για μια συνολική επένδυση ύψους 228 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο ιδρυτής της Efnav, Φίλιππος Ευσταθίου, παρευρέθηκε στην τελετή υπογραφής μαζί με τον γιο του.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Efnav διαχειρίζεται σήμερα 15 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, τα οποία έχουν ναυπηγηθεί όλα στην Κίνα. Η συνολική χωρητικότητα ανέρχεται σε 2.410.684 dwt.
Το 13,33% του στόλου είναι ηλικίας έως 5 ετών, το 6,67% είναι από 6 έως 10 ετών, το 53,33% είναι από 11 έως 15 ετών και από 15 και άνω είναι το 26,67%.
Πλοία της εταιρείας είναι εγγεγραμμένα κυρίως στο Κυπριακό Νηολόγιο και το Νηολόγιο της Λιβερίας.
Επισημαίνεται ότι το τελευταίο νεότευκτο πλοίο που παρέλαβε ο Φίλιππος Ευσταθίου, ήταν ένα Kamsarmax από την το κινεζικό ναυπηγείο το 2021.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Efnav Company Ltd., που ιδρύθηκε το 1962, είναι μία καθιερωμένη πλέον, ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία, με μακρά ιστορία στον τομέα του ξηρού φορτίου, με επικεφαλής τον Φίλιππο Ευσταθίου και τον αδελφό του, Αριστείδη Ευσταθίου, που εκπροσωπούν τη δεύτερη γενιά της οικογένειας.

Ο Φίλιππος Ευσταθίου, διαθέτει πτυχίο Μηχανολόγου Μηχανικού και MBA από το Imperial College London. Έχει πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στη διεθνή ναυτιλία και είναι μέλος σημαντικών ναυτιλιακών φορέων , όπως η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και διάφορες Τεχνικές Επιτροπές νηογνωμόνων.
Έχει τονίσει, σε διάφορα πάνελ, που συμμετείχε ως ομιλητής, την ανάγκη για ρεαλισμό και υπομονή στη ναυτιλία, ιδίως όσον αφορά την πράσινη μετάβαση και τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες καυσίμων.
Ο Φίλιππος Ευσταθίου, συμμετείχε στις αρχές του Οκτωβρίου και στο Maritime Cyprus, που έγινε στην Λεμεσό, και υπογράμμισε τη σημασία της επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας και των συνετών επενδύσεων, προειδοποιώντας ότι η πρόωρη δράση σε μη αποδεδειγμένες τεχνολογίες κινδυνεύει κάποιος να «επενδύσει εναντίον ενός κινούμενου στόχου».
Η στάση αναμονής αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με τις επενδύσεις, ιδιαίτερα στην τρέχουσα περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας γύρω από τις τεχνολογίες και τα καύσιμα, επισήμανε ο Φίλιππος Ευσταθίου, CEO της Efnav Company.
Αναφερόμενος στις επιπτώσεις του ETS, τόνισε επίσης ότι η προστασία της Efnav είναι οι ρήτρες στα ναυλοσύμφωνα.
Η στάση αναμονής αποτελεί την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή για τους πλοιοκτήτες αναφορικά με τις επενδύσεις, ιδιαίτερα στην τρέχουσα περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας γύρω από τις τεχνολογίες και τα καύσιμα, τόνισε ο κ. Φίλιππος Ευσταθίου, CEO της Efnav Company, σε μία από τις σπάνιες δημόσιες τοποθετήσεις του.
Προσέθεσε επίσης ότι, επί του παρόντος η εταιρεία του επικεντρώνεται στην ενεργειακή αναβάθμιση του υπάρχοντος στόλου της, διατηρώντας παράλληλα τη ρευστότητά της, καθότι οι τιμές νεότευκτων κυμαίνονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Ερωτηθείς για το εάν στο μέλλον θα εξέταζε το ενδεχόμενο διαφοροποίησης, ο Φίλιππος Ευσταθίου σημείωσε ότι η συγκεκριμένη στρατηγική επιλογή έχει περισσότερα οφέλη για εταιρείες με μεγάλους στόλους, ενώ στον αντίποδα η ειδίκευση «είναι πιο σοφή επιλογή για εταιρείες με μικρότερους στόλους».
Επίσης, μιλώντας για την ναυτιλιακή εταιρεία που διευθύνει, ο Φίλιππος Ευσταθίου είπε ότι η εταιρεία «μετρά πάνω από 60 χρόνια ιστορίας στη ναυτιλία ξηρού φορτίου» και ότι «μαζί με τον αδελφό του, εκπροσωπούν τη δεύτερη γενιά που ανέλαβε τα ηνία, εισάγοντας μια πιο εταιρική δομή διοίκησης, με έμφαση στην ομαδική λήψη αποφάσεων, την ανάθεση αρμοδιοτήτων και την εμπιστοσύνη στο ανθρώπινο δυναμικό».
«Ενώ είμαστε μια 100% ιδιωτική εταιρεία, έχουμε υιοθετήσει μια πιο εταιρική προσέγγιση στη λειτουργία μας», τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «η τρίτη γενιά ήδη προετοιμάζεται να συνεχίσει τη ναυτιλιακή παράδοση της οικογένειας».
Τα γραφεία της εταιρείας είναι στην οδό Βασιλέως Παύλου 2-4 στην Καστέλλα του Πειραιά.
Ο Φίλιππος Ευσταθίου, έχει διατυπώσει ρεαλιστική στάση απέναντι στην πράσινη μετάβαση, τονίζοντας την ανάγκη για υπομονή λόγω της αβεβαιότητας σχετικά με τις τεχνολογίες και το ρυθμιστικό πλαίσιο
Η εταιρεία υιοθετεί μια εταιρική προσέγγιση στη λειτουργία της, δίνοντας έμφαση στην ομαδική λήψη αποφάσεων, παρά το γεγονός ότι είναι 100% ιδιωτική.
Ο Φίλιππος Ευσταθίου, το έτος 2019, με αφορμή την συμπλήρωση του 50ου έτους από την γέννηση του, είχε κάνει ένα κοσμοπολίτικο γλέντι στο σπίτι του στην Φιλοθέη, με τον Αντώνη Ρέμο.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πώς ο Αριστοτέλης Ωνάσης έσωσε τη ναυπηγική βιομηχανία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο
- IRIS: Το ελληνικό success story στις άμεσες μεταφορές – Συναλλαγές +88%, απάτη -50%
- Intertrade-Softex: «Πράσινο φως» για την ενδιάμεση χρηματοδότηση – Ένα βήμα πιο κοντά η εμβληματική επένδυση
- 28η Οκτωβρίου 1940 – 28η Οκτωβρίου 2025: Το «Όχι» 85 χρόνια μετά