Η περασμένη εβδομάδα στον χώρο της μόδας και των καλλυντικών είχε έντονη δραστηριότητα: από τη χρηματοδότηση της πλατφόρμας ShopMy έως την ιστορική προσθήκη της Grace Wales Bonner στην Hermès, καθώς και τη στρατηγική πώληση του κλάδου ομορφιάς της Kering στη L’Oréal.

Οι αλλαγές ηγεσίας συνεχίζουν να διαμορφώνουν το τοπίο των οίκων πολυτελείας και οι εταιρείες αναπροσαρμόζουν τις στρατηγικές τους σε ένα περιβάλλον με προκλήσεις χρέους και αναπτυξιακής πίεσης. Καθώς η πώληση τμήματος της Kering ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της Versace από την Prada αναμένεται, οι όμιλοι Hermès, Kering, Zegna, Prada και Ferragamo ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου.

1

Την ίδια εβδομάδα, η πλατφόρμα πωλήσεων μέσω influencers, ShopMy, συγκέντρωσε 70 εκατομμύρια δολάρια με αποτίμηση 1,5 δισ., υπογραμμίζοντας την εμπιστοσύνη των επενδυτών στις πωλήσεις που βασίζονται στους influencers.

Σχετικά με τα αποτελέσματα τριμήνου, η Hermès ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων κατά 9,6% το τρίτο τρίμηνο, ξεπερνώντας τις ανταγωνίστριες εταιρείες του κλάδου πολυτελών ειδών, καθώς οι καταναλωτές ξοδεύουν χρήματα για τις εμβληματικές της τσάντες Birkin των 10.000 δολαρίων. Αναφορικά με την αγορά της Κίνας η εταιρεία είναι συγκρατημένα αισιόδοξη.

Η συμφωνία της Kering να πουλήσει τον κλάδο καλλυντικών της στην L’Oréal για 4,6 δισ. είναι μια νίκη για τον κολοσσό καλλυντικών και μια στρατηγική υποχώρηση για την Kering, που βοηθά τον όμιλο να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα του χρέους του. Ως συνέπεια, η Coty που κατέχει την άδεια δικαιωμάτων του εμπορικού σήματος Gucci, προχώρησε σε μήνυση κατά της Gucci και της Kering. Η Kering ανέφερε ότι οι πωλήσεις από καλλυντικά μειώθηκαν κατά 5% το τρίτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 3,4 δισ. ευρώ, με καλύτερες επιδόσεις από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές.

Οι πωλήσεις της Miu Miu συνέχισαν να αυξάνονται το τελευταίο τρίμηνο, ακόμη και αν η Prada έχασε τη δυναμική της. Ο Όμιλος Prada, στον οποίο ανήκει η Miu Miu, ανέφερε αύξηση 9% στα έσοδα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, φτάνοντας τα 4,07 δισ. ευρώ για το εννεάμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο. Η αύξηση αυτή οφείλεται στις πωλήσεις της Miu Miu, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 41% την ίδια περίοδο. Επιπλέον, ο Όμιλος Prada, μετά από έγκριση της ΕΕ, ετοιμάζεται να ολοκληρώσει την εξαγορά της Versace για 1,25 δισ. Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.

Ο Όμιλος Ermenegildo Zegna, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 ανέφερε συνολικά έσοδα 1,33 δισ., μείωση 2,3% σε ετήσια βάση, ενώ τα έσοδα του τρίτου τριμήνου του 2025 ήταν 398,2 εκατομμύρια ευρώ, αύξηση 0,2% σε ετήσια βάση.

Η Ferragamo ξεπέρασε τις προβλέψεις με αύξηση 1,7% στις πωλήσεις το τρίτο τρίμηνο ενώ η αναζήτηση CEO συνεχίζεται. Αν και η εταιρεία συνεχίζει τις λειτουργίες της χωρίς διευθύνων σύμβουλο και χωρίς οικονομικό διευθυντή, εκπλήσσει τους επενδυτές.

Το μέλλον της Fenty Beauty είναι αβέβαιο, καθώς η LVMH φέρεται να εξετάζει την αποχώρησή της, αναζητώντας αγοραστή για την επωνυμία καλλυντικών που ίδρυσε η τραγουδίστρια Ριάνα.

Η Target προχώρησε σε απολύσεις 1.800 ατόμων — περίπου το 8% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της — στο πλαίσιο μιας μεγάλης αναδιάρθρωσης.

Η Grace Wales Bonner ανέλαβε τη θέση της διευθύντριας δημιουργικού στην Hermès για την ανδρική συλλογή, καθώς ο γαλλικός γίγαντας πολυτελείας συνεχίζει να σημειώνει αυξήσεις στις πωλήσεις του σε μια δύσκολη αγορά. Διαδέχεται την Véronique Nichanian, η οποία αποχώρησε από τη θέση της την περασμένη εβδομάδα, μετά από 37 χρόνια στον οίκο.

Η Melanie Ward, η στιλίστρια που καθόρισε τον μινιμαλισμό της δεκαετίας του ’90 και διαμόρφωσε την εποχή του grunge στη μόδα, πέθανε μετά από μάχη με τον καρκίνο. Ήταν γνωστή για τη συνεργασία της με τους φωτογράφους David Sims και Corinne Day και μάρκες όπως Calvin Klein, Jil Sander και Helmut Lang.

Η νέα συνεργασία μεταξύ H&M και Glenn Martens έρχεται και στην Ελλάδα. Από τη Diesel και το Maison Margiela στο H&M, o αυτοσαρκαστικός Φλαμανδός σχεδιαστής δούλευε τη συλλογή εδώ και δύο χρόνια. Εμπνεύστηκε από το αρχείο της H&M και πρόσθεσε τις δικές του βρετανικές πινελιές.

Η εβδομάδα μόδας Σαουδικής Αραβίας ολοκληρώθηκε με καλεσμένους σχεδιαστές τα βρετανικά brands Vivienne Westwood και Stella McCartney, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις στον βρετανικό Τύπο. Η Vivienne Westwood έγινε διάσημη για το επαναστατικό της πνεύμα και το κίνημα punk ενώ η Stella McCartney είναι ένθερμη υποστηρίκτρια της βιωσιμότητας και της οικολογικής μόδας, αξίες που για πολλούς δεν συνάδουν με αυτές της Σαουδικής Αραβίας.

Τα δεδομένα δείχνουν μια αρχική ανάκαμψη του κλάδου πολυτελείας με στρατηγικές κινήσεις και αλλαγές ηγεσίας. Οι επενδύσεις στην τεχνολογία, οι αλλαγές σε κορυφαίες θέσεις δημιουργικού, οι εξαγορές και η εστίαση στην αποπληρωμή χρεών δείχνουν ότι οι όμιλοι πολυτελείας αναπροσαρμόζουν ταχύτατα τις στρατηγικές τους.

Σε αυτό το κλίμα, ο συνδυασμός της κληρονομιάς με την καινοτομία και την ισχυρή οικονομική θέση, αποκτά το προβάδισμα στο μέλλον.

Διαβάστε επίσης:

Μόδα: Από τα φτερά των 20 εκατ. της Victoria’s Secret στα 192 δισ. του Arnault – η εβδομάδα που τίναξε την αγορά 

Μόδα: Η Kering ανακάμπτει, η Chanel διχάζει, και ο μήνας μόδας μας (απο)τελείωσε 

Μόδα: Η Nike ανακάμπτει, το Selfridges σημειώνει απώλειες ξανά και πλέον θα αγοράζουμε απευθείας από το ChatGPT