• Business

    Λιανεμπόριο: Ικανοποίηση για την κίνηση το Πάσχα, προβληματισμός για την «επόμενη μέρα»…

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Ικανοποίηση, δεδομένων των συνθηκών, επικρατεί στο λιανεμπόριο για την εμπορική κίνηση τις τελευταίες ημέρες της πασχαλινής περιόδου.

    Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, οι καταναλωτές έσπευσαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να πραγματοποιήσουν τα ψώνια τους, δίνοντας «ανάσες» ρευστότητας στα εμπορικά καταστήματα. Ο κόσμος από την Μ. Πέμπτη έως και το Μ. Σάββατο κατέκλυσε τους εμπορικούς δρόμους και τα εμπορικά κέντρα, τα οποία «ρίχθηκαν στη μάχη της κατανάλωσης» από την περασμένη εβδομάδα μετά το «πράσινο φως» της Επιτροπής των Ειδικών

    Την «τιμητική» τους είχαν οι κλάδοι των παιχνιδιών και των παιδικών ρούχων που παραδοσιακά αυτή την εποχή και ακολούθησαν τα αθλητικά είδη και όλες οι υπόλοιπες κατηγορίες του λιανεμπορίου. Βέβαια, σύμφωνα με φορείς του λιανεμπορίου, η κατάσταση παραμένει ασφυκτική για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, τονίζοντας πως οι απώλειες τζίρου που έχουν καταγραφεί στη διάρκεια της πανδημίας σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλυφθούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Επιπλέον, τα περιοριστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί (π.χ. η πρακτική του click inside, ο συγκεκριμένος αριθμός ατόμων στο κατάστημα) λειτουργούν ως «κόφτης» και θέτουν όρια στον ημερήσιο τζίρο που μπορούν να παράξουν.

    Τα βλέμματα των εμπόρων τώρα, στρέφεται στο δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Μαΐου που ξεκινάει πρακτικά από την Τρίτη του Πάσχα. Η αγωνία είναι διάχυτη και όλοι περιμένουν πως θα αντιδράσουν οι καταναλωτές προϊόντος του χρόνου. Οι καταστηματάρχες, μικροί και μεγάλοι πάντως θα φροντίσουν να προσφέρουν γενναίες εκπτώσεις, προκειμένου να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό που παραμένει σε μεγάλο βαθμό διστακτικό λόγω της αναστάτωσης που επέφερε στις καταναλωτικές συνήθειες ο κορονοϊός.

    Την ίδια στιγμή, θεωρείται αναγκαία η παροχή πρόσθετης ειδικής στήριξης για το λιανεμπόριο, αντίστοιχη με εκείνη που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την εστίαση και τον τουρισμό. Φορείς του κλάδου επιμένουν πως χρειάζεται να ληφθούν στοχευμένα μέτρα για τις εμπορικές επιχειρήσεις, προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο «σοκ της πανδημίας» και στις τεράστιες ζημιές που αυτή δημιούργησε στα ταμεία τους.

    Ειδικό πακέτο μέτρων

    Σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν πριν από μερικές ημέρες, θεσμικοί εκπρόσωποι του ελληνικού εμπορίου υπογράμμισαν την ανάγκη να υπάρξει άμεσα ειδική μέριμνα, αντίστοιχη με αυτήν της εστίασης που θα επικεντρώνεται μεταξύ άλλων στη ρύθμιση των χρεών και στην ενίσχυση της ρευστότητας, επισημαίνοντας πως παρατηρείται ένας άδικος αποκλεισμός του κλάδου από τα προγράμματα επανεκκίνησης. Και αυτό παρ’ ότι όπως είπαν αποτελεί με διαφορά τον πιο σημαντικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, με κύκλο εργασιών που ξεπέρασε τα 120 δισ. ευρώ το 2019 (ο τουρισμός ήταν στα 13 δισ. και οι μεταφορές στα 16 δισ. ευρώ).

    Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας υπογράμμισε πως χρειάζεται άμεσα ιδιαίτερη στήριξη με διαφανή τρόπο για το επόμενο εξάμηνο, το οποίο χαρακτήρισε κρίσιμο, προκειμένου να αποφευχθούν τα λουκέτα που σήμερα δεν υπάρχουν, προσθέτοντας πως οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν υποστεί μια σειρά από αδικίες ακόμη και στα προγράμματα της επιστρεπτέας που μοιράστηκαν μέσω των Περιφερειών.

    Σε ανάλογο μήκος κύματος κινήθηκε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης, λέγοντας πως χρειάζεται εντός του Μαΐου ένα στοχευμένο πρόγραμμα σε κλάδους που υφίστανται τεράστια προβλήματα. «Θέλουμε δίκαιη μοιρασιά των χρημάτων σε όλους…», ανέφερε χαρακτηριστικά, σπεύδοντας να προσθέσει πως όλη η οικονομία είναι στην «ίδια βάρκα» ενώ τόνισε πως είναι κρίμα τώρα να πάει χαμένη η προσπάθεια που έγινε το προηγούμενο διάστημα να κρατηθούν όρθιες οι επιχειρήσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Λιανεμπόριο: Γκρίνια για τον «κόφτη» στα μεγάλα καταστήματα – Τρεις υπάλληλοι για 1 πελάτη

    Σούπερ μάρκετ & eshop: Σε πόσες μέρες παραδίδουν οι «big 4» – Τι προβληματίζει Σταύρου, Παντελιάδη και Μασούτη

    Εμπόριο: «Κραυγή αγωνίας» για πρόσθετη στήριξη – Μπήκαν τα πρώτα λουκέτα



    ΣΧΟΛΙΑ