Business

Λιανεμπόριο: Οι 3 λόγοι που οι καταναλωτές «κατέκλυσαν» την αγορά και ο κίνδυνος τρίτου lockdown


Ικανοποίηση αλλά και προβληματισμός συνυπάρχουν στον εμπορικό κόσμο για την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας των καταστημάτων.

Ικανοποίηση για την κίνηση, η οποία ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να πάρουν «βαθιά ανάσα» αλλά και προβληματισμός για την κοσμοσυρροή που παρατηρήθηκε στους εμπορικούς δρόμους της χώρας το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Εικόνες συνωστισμού, όπως αυτές στην Ερμού προκαλούν μεγάλη ανησυχία καθώς ενδέχεται να οδηγήσουν σε τρίτο lockdown, εάν σημειωθεί και πάλι έξαρση των κρουσμάτων. Κάτι για το οποίο έχει κατ’ επανάληψιν προειδοποιήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης.

Παράγοντες της αγοράς κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και ζητάνε αυστηροποίηση των περιορισμών, ώστε να «μπει φρένο» στις ανεξέλεγκτες ροές των καταναλωτών. «Όπως εμείς τηρούμε ευλαβικά τα μέτρα στα καταστήματα, το ίδιο πρέπει να συμβαίνει και έξω από αυτά…Θα είναι κρίμα να μας κλείσουν ξανά, τη στιγμή που παίρνει ζωή το εμπόριο, ύστερα από τρεις μήνες», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Χαρακτηρίζουν μάλιστα θετική εξέλιξη την απόφαση της κυβέρνησης να κρατήσει ανοιχτά τα καταστήματα και την επόμενη Κυριακή 31 Ιανουαρίου και τονίζουν πως θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της κίνηση και στην αποτροπή φαινομένων συνωστισμού καθώς οι καταναλωτές θα έχουν μια επιπλέον μέρα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.

Έως και 80% ανάκτηση τζίρου (!)

Σε κάθε περίπτωση, ο απολογισμός της πρώτης εβδομάδας κρίνεται ως ιδιαίτερα θετικός, με την αύξηση των πωλήσεων να κυμαίνεται σε υψηλά διψήφια ποσοστά (μεσοσταθμικά εκτιμάται πως η άνοδος ξεπέρασε το 30% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι).

Την «τιμητική» τους είχαν οι κλάδος της ένδυσης και υπόδησης (και ειδικά τα αθλητικά είδη), αλλά και τα ηλεκτρονικά είδη, με τις γνωστές αλυσίδες (Κωτσόβολος, Public/Media Markt) να καταγράφουν ισχυρές επιδόσεις.

Εξίσου αυξημένη εκτιμάται πως θα παραμείνει η εμπορική κίνηση και τις επόμενες μέρες καθώς υπάρχει ακόμη πολύ συσσωρευμένη ζήτηση που δεν έχει εκτονωθεί. «Εκτιμούμε πως και η επόμενη εβδομάδα θα πάει καλά. Φαίνεται πως υπάρχουν ακόμη πολλές ανάγκες να καλυφθούν», σημειώνει κορυφαίος λιανέμπορος, υπενθυμίζοντας πως χάθηκαν τρεις πολύ σημαντικές περίοδοι για το εμπόριο: η «Black Friday», η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων και η πρώτη εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων.

Ο ίδιος μάλιστα προβλέπει πως εάν η εμπορική κίνηση διατηρηθεί στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας, είναι πολύ πιθανόν να καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου που πραγματοποίησε η αγορά τον περσινό Ιανουάριο (έως και 80%).

Ανάλογη άποψη επικρατεί και στο στρατηγείο γνωστής αλυσίδας, το οποίο εκπέμπει συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων. Υψηλόβαθμο στέλεχός της μάλιστα προβλέπει πως η αυξημένη προσέλευση στα καταστήματα πιθανότητα θα διατηρηθεί για τουλάχιστον δυο με τρεις εβδομάδες ακόμη για τρεις βασικούς λόγους: α) οι πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, β) οι «γενναίες εκπτώσεις» και γ) η ανάγκη των καταναλωτών να βγουν από το σπίτι, ύστερα από σχεδόν τρεις μήνες αναγκαστικού εγκλεισμού.

Διαβάστε επίσης

Γεωργιάδης: Αν φοράμε όλοι τις μάσκες μας και προσέχουμε, είμαι αισιόδοξος

Ταχεία ανάκαμψη στις πωλήσεις λιανικής αναμένει η Κίνα το 2021

Νίκος Παπαθανάσης: Καλή η πρώτη εβδομάδα ανοίγματος του λιανεμπορίου – Στο τέλος του μήνα το πρόγραμμα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις



ΣΧΟΛΙΑ