• Business

    «Κέντα» των σούπερ μάρκετ στα νησιά

    • Άννα Διανά
    Σούπερ μάρκετ


    Ο τουρισμός σώζει την παρτίδα για τα σούπερ μάρκετ με τα νησιά να δίνουν τα μεγαλύτερα ποσοστά στην αύξηση του τζίρου.

    Με τις πωλήσεις στο πρώτο πεντάμηνο ουσιαστικά καθηλωμένες, εμφάνισαν οριακή ανάπτυξη +0,2% και μάλιστα λόγω ανατιμήσεων, ο τουρισμός δίνει ανάσα στο οργανωμένο λιανεμπόριο αλλά και την προσδοκία για βελτίωση των επιδόσεων στο σύνολο της χρονιάς αν η τουριστική σεζόν επιμηκυνθεί.

    Με βάση report της NielsenIQ από τον Ιούνιο έως και τον Αύγουστο ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο σύνολο της ηπειρωτικής χώρας και τα νησιά αυξήθηκε κατά 11% έναντι 0,2% την περίοδο Ιανουαρίου- Μαΐου 2022.

    Οι περιοχές που παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις είναι αυτές που προσελκύουν περισσότερους τουρίστες, όπως η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%)

    Με βάση το ίδιο report και η Αττική έχει αυξημένες πωλήσεις (+9,9%) , η Θεσσαλονίκη είναι +10,1% και η κεντρική Ελλάδα με ακόμη καλύτερο ποσοστό αύξησης τζίρου (+11%).

    Σε επίπεδα καναλιών, τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται  σημαντικά το 2022, σε όλες τις χρονικές περιόδους, περισσότερο από το κανάλι των σούπερ μάρκετ, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι του HO.RE.CA τους πρώτους μήνες του 2021 έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.

    Όπως προκύπτει από την ανάλυση της NielsenIQ τα Cash & Carry στο πρώτο πεντάμηνο εμφανίζουν ανάπτυξη 18,3% και στο τρίμηνο Ιούνιου-Αυγούστου 14%.

    Η «μάχη» της Κρήτης για τους μεγάλους της αγοράς

    Οι αλυσίδες του οργανωμένου εμπορίου έχοντας διαβλέψει τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στις νησιωτικές περιοχές και δη στα μεγαλύτερα νησιά όπως η Κρήτη, που είναι από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς, έχουν μπει στη μάχη διεκδίκησης μεριδίων εδώ και καιρό.

    Μεγάλες αλυσίδες έχουν πυκνώσει τα δίκτυά τους στη Μεγαλόνησο όπως η Σκλαβενίτης, η ΑΒ Βασιλόπουλος και η Lidl, ωστόσο οι δυο τοπικοί παίκτες, η αλυσίδα του Συνεταιρισμού Καταναλωτών (ΣΥΝΚΑ) με έδρα τα Χανιά και η Χαλκιαδάκης, με έδρα το Ηράκλειο, που πλέον όμως είναι στην ομπρέλα άλλων μεγάλων του κλάδου, της Μασούτης και της Σκλαβενίτης αντίστοιχα, έχουν… κεφάλι σε Δυτική και ανατολική Κρήτη αντίστοιχα.

    Και για τις δύο κρητικές αλυσίδες, οι συμπράξεις «τρέχουν» από το 2015 με τον Σκλαβενίτη, που κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο της Χαλκιαδάκης και η πρόσφατη με τον Μασούτη για τον ΣΥΝΚΑ.

    Ωστόσο και στις δύο περιπτώσεις η ταμπέλα δεν άλλαξε, καθώς η περιοχή έχει ιδιαίτερα ανεπτυγμένο το αίσθημα της τοπικότητας.

    Η αλυσίδα Χαλκιαδάκης εμφάνισε  πέρυσι πωλήσεις 175,863 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,09% σε σχέση με το 2020. Ανοδικά κινήθηκε και το κόστος πωληθέντων στα 124,983 εκατ. ευρώ (+1,9%), τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν 2,58% στα 50,88 εκατ. ευρώ, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 18,349 εκατ. ευρώ ή 10,43% επί του κύκλου εργασιών, ενώ τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 1,47% στα 9,807 εκατ. ευρώ.

    Η αλυσίδα που πριμοδοτείται φέτος από την αύξηση του τουριστικού ρεύματος είχε  πέρυσι ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 22,7 εκατ. ευρώ (24,3 εκατ. ευρώ το 2020), θα διανείμει μέρισμα 9,1 εκατ. ευρώ  από 9,3 εκατ. ευρώ το 2020.

    Διαβάστε επίσης

    Μασούτης: Άλμα στα καθαρά κέρδη το 2021 με οριακά αυξημένο τζίρο

     



    ΣΧΟΛΙΑ